Companion ticket og open jaw?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TommyL, 10. jan 2015.

  1. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hei!

    Prøvde å spørre i en annen tråd om dette, men ingen hadde noe svar. Så jeg forsøker i en egen tråd...lurer ganske enkelt på om det er det lov å ha en open jaw på companion ticket?

    MVH

    Tommy
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
  3. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ok. Takk for svar.
     
  4. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor finner jeg regler om stopover og open jaw på award? Har ikke funnet noe på hverken amex sine CT betingelser eller på eurobonus sine sider.
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på hvor du finner det, men for en vanlig EuroBonus award billett, har du lov til å ha openjaw, men ikke stopover på mer enn 24 timer.
     
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Men da bør man vel få lov på en CT også...? Finner heller ingen sted hvor dette står, etter å ha finlest vilkårene for CT. Er det noen som faktisk har prøvd og fått nei?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Såvidt jeg har lest har flere forsøkt og både ja og nei har blitt resultat...
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde også det, men nei. Med CT er det max 10 flighter som gjelder. Du får ikke ha stopover over 24 timer og du kan ikke ha open jaw. Prøvde å unngå det med max 10 flighter på min siste tur ved å kjøpe siste legget, men dengang ei.

    Prøvde også trikset med å ringe tilbake igjen, men uansett hvem jeg snakket med så var det samme svar. Det som irriterte meg mest var at når jeg ringte SAS i Norge (snakket dog med en svenske) så finner han ledig plass på min ønskede flight, men når jeg ringer amex nr og kommer til sas i estland, så finner de ikke samme ledig. Kjemperart.

    Og så har jeg hatt vanskelig med å finne ut av om at dersom de skal endre noen legg på en større booking, om de da må kaste alle flightene og booke alt på nytt eller om det er en grei sak og booke opp ønskede legs først for så å slippe de man ikke vil ha lenger. Hadde flest ganger inntrykk av at det var det første som gjelder, men ble til slutt ikke helt sikker.

    Tullekoppene i Estland klarte forøvrig å ødelegge bookingen et par ganger ved å tulle det til med ting jeg ikke ville ha. Som f.eks. da de hadde booket om reisen med en dag for å klare å få LH F, hadde de klart å booke meg i C i stedet, til tross for at jeg sa at utrykkelig at jeg skulle ha F. Ringte straks tilbake, og de fikk heldigvis endret det da setene fortsatt var ledige. Men noen språkproblemer er der tydeligvis. Så vær klar på hva du bestiller og få dem til å gjenta for deg. Inkludert hvilken klasse du er booket i hvis du skal ha F eller C.
     
  9. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever langt bedre service og velvillighet fra Baltikum enn fra Sverige. Er man vennlig på telefon og forklarer de baltiske prinsesser hva de må gjøre, så prøver de. Svenskene bare sier nei, samme hva ANA viser.

    Men som Bizflyer sier: Presiser til det kjedsommelige at du skal ha O-klasse (First award). De holdt på å booke meg i Business (eller nedgradere - foretok en endring av rute), men på 13. presisering av "It's O class, not I class, yes?" tok hun poenget.
     
  10. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte nettopp BGO-CPH-LHR-BOG-LIM-CUZ og BOG-LHR-CPH-BGO i C.
    Så ja, open-jaw har tydeligvis vorte tillatt :)
    Ein VESENTLIG forbedring av Companion Ticket, som det er litt merkelig ikkje har vorte flagga høgare (med mindre det er ein midlertidig glipp).
     
    Roberto liker dette
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Garantert en glipp.. Men fint for deg!! :)
     
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Som diskutert på et annet forum, står det nå ingenting om open-jaw i de fullstendige betingelsene for CT. Det står riktignok i på sas.no, men det har aldri vært en kilde til oppdatert informasjon - og jeg forholder meg til de fullstendige betingelsene i .pdf-vedlegg. Det gjorde for øvrig også bookingkonsulenten på CT-nummeret i dag, da jeg fikk endret tur/retur til open-jaw uten noen spørsmål.
     
    Jørgen liker dette
  13. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var heller ikkje noko spørsmål her heller. Han kontrollsjekka berre at eg faktisk var klar over at eg hadde innreise og utreise frå 2 forskjellige flyplassar, men det var tydeligvis ikkje noko problem. Så eg trur eigentleg ikkje det er/var ein glipp heller.
     
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Høres i såfall meget gledelig ut!
     
  15. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Om jeg skal til Miami, og kommer til MIA og drar fra FLL, er det en open jaw?
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det vil det være.
     
  17. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Har noen erfaring med Open Jaw der billetten består av en SAS-flight i kombinasjon med en SA-partner, som United?
     
  18. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ikkje ha noko som helst å sei. Har sjølv bestilt kombinasjon av SAS og Avianca med open-jaw.
     
    Reiseglad gutt liker dette
  19. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    I stand corrected.
     
  20. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om Open Jaw er tillatt mellom soner, feks fly inn til Nord-Amerika og hjem fra Sør-Amerika
     

Del denne siden