Hei, Jeg og samboeren min vurderer en fin "get-away" tur til jan/feb 2016 med både storby og strand, så vi ble enige om en uke i singapore og en uke på maldivene. Jeg har funnet følgende routing via ITA Matrix: OSL - FRA - SIN - MLE - FRA - OSL OSL - FRA begge veier med SAS FRA - SIN med Lufthansa SIN - MLE med Singapore MLE - FRA med Lufthansa Går det ann å bestille en slik tur med Companion ticket? Er EBG medlem og har AmEx Plat kort fra SAS. Og noen som har en formening om hvor mange poeng en slik tur vil koste på biz? Har 180k poeng nå, men får 30k mer iløpet av 2 uker ifm kampanjen sas kjører nå. Og en stabil strøm av 250-poengere utover høsten (mye innenlands). Takk for alle svar.
Ja, det var det jeg tenkte. Så om jeg skal få til dette så blir det OSL - FRA - SIN - MLE - SIN - FRA - OSL? Og jeg må da lage en separat booking for SIN - MLE - SIN? (slik at det blir t/r OSL - SIN med CP) Isåfall blir det dyrt når jeg kun har en CP og tenker biz hele veien.
SIN-MLE-* må bookas separat, ja. Når det gjeld heimreisa di så MÅ ikkje denne nødvendigvis gå frå SIN. Du kan også velge KUL og BKK. Det einaste kravet er at heimreisa di går frå samme område som utreisedestinasjonen (SIN). Hvis du ser her https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/star-alliance-points-chart/ så ser du at Singapore er beteikna som "South East Asia". Heimreise må dermed gå frå South East Asia-regionen. Utifrå samme side så ser du at Europe - South East Asia kostar deg 140'000 EB-poeng i Biz.
Er ikke vits å søke opp reiser på ITAMAtrix hvis du har tenkt deg å bruke bonuspoeng, det er nødt å være ledige awardseter på strekningene, og det må du søke opp andre steder. Et godt hjelpemiddel er http://www.staralliance.com/en/services/map/ for å finne hvor selskapene flyr, og så bruker du ANA og United for å finne ut om det er ledige bonusseter. Problemet i ditt tilfelle er at du vil kombinere strand og by, det er ikke mulig med stopover på mer enn 24t med SAS sine EB regler. Hvis jeg var deg ville jeg sett på mulighetene på en bonustur til feks Singapore og så kjøpt en ny uavhengig reise til et strandsted fra Singapore. KLM har en freedom route til DPS fra SIN og denne koster ikke mer enn 3K tur/retur pr pers i business. Hvis du ikke må fly C ut fra SIN så er det jo mange billige destinasjoner med AirAsia feks. PS. SQ er gnien på awardseter så det letteste er nok å fly Thai fra OSL til BKK og så videre til SIN
Hei alle! Har booket CT OSL-FRA-ICN-BKK-FRA-OSL i slutten av juli. Skal reise sammen med et barn, og det ser ikker lyst ut med tanke på MERS-epidemien i Sør-Korea. Lurer på om noen har forslag til en annen routing hvor det er mulig å kunne booke F. Tenker først og fremst på LH eller ANA via Tokyo eller LH eller annen carrier med F via HKG. Jeg fikk FlightFox til å hjelpe meg med den opprinnelige planen. Lurer på om det er noen her på forumet som har tips eller kan hjelpe meg å finne en annen routing. Takker
Hei @Travellingalf Vi skal ende opp i Bangkok, så det er utreisen fra Frankfurt det er snakk om; Det kan f.eks. være et kult F-produkt type ANA eller Lufthansa til Hong Kong eller Tokyo, men er helt åpen for andre destinasjoner.
Fikk booket ANA F på utreisen. Vi kan ikke rute om Bangkok hjem, siden byen ligger i en annen sone dessverre. Dermed blir det et par ekstra dager i Tokyo, og hjem til FRA direkte med Lufthansa, eller via Seoul med Lufthansa F i en a380.
@bighc Nei. Fikk en åpning på ANA F på hjemreisen også. Tenker at jeg booker om til Lufthansa F dersom det dukker opp noe. Reiseplaner?