Connecting Norway - fungerer svært dårlig?

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Ida, 24. sept 2016.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    I dag stod jeg i over 60 minutter og venta på at baggasjen min skulle klareres hos connecting norway. Jeg var et pms-kontrollert monster med dårlig tid, så i dag skal jeg ærlig innrømme at jeg eksploderte på de stakkars uskyldige hjelperne i connecting norway. Klokken tikket og "go to gate" skiftet til "boarding" på min innenlandsflight - og i takt med at pulsen økte kjente jeg at teksten under skjermen var som rødsprit på et knusktørt bål av gamle inntørka aviser. "Estimated time for clearance of bags: 20-25 minutes". Jeg hadde nå ventet 3 ganger så lenge. Nok var nok.

Fant første og beste person i gul tskjorte. Og lot tiradene flomme. Syrlig nord-norsk sarkasme innblandet så klassisk passiv aggressivitet at det ville gått rett inn i en lærebok i psykologi, ble servert en utskremt ungpjokk.

Han skal ha det, han var utvilsomt valgt til jobben sin for en grunn. Politikersvarene hans gjorde meg enda mer forbanna. Ansvarsfraskrivningen var total. Men jeg visste jo innerst inne at det var sant da. Det er vel OSL / tollvesenet som er ansvarlig.

Nuvel. En lang digresjon. Årsaken var en Lufthansa/SAS-flight fra Munchen til Oslo som dessverre ankom rett før oss. Ny digresjon: hva f*** er greia med kleine nordmenn som kler seg opp i Lederhosen? Og reiser i kreasjonen på fly? Med FJÆR I HATTEN? Seriøst? Selv min innfødte tyske kjæreste cringer helt villt av dette. Nordmenn!

Digresjon over: flyet var fullt. Av oktoberfestlige folk. Med mye bag. Og det er bare ETT bånd som klarerer bag i Oslo, visstnok. Nå har connecting norway vært et prosjekt i over 6 mnd. 12 mnd? Jeg husker ikke jeg. Men hva er vitsen med et prosjekt hvor man har ETT bånd? Som får fullstendig meltdown om man kommer med en stappfull 737-800 hvor du får ca 170 kolli? Jeg frykter for framtiden til dette prosjektet, og jeg ser med gru på hvordan forholdene kommer til å bli der når det kommer 5 charterfly + 10 rutefly med 1000 kolli som skal klareres samtidig.

Og som en advarsel, skal du være 100% sikker på å CONNECTE til NORWAY, så ha iallefall 70 minutter transitt-tid fra utland=>innland. For de 20 minuttene er ljug.

Stillbilde fra sint tromsøværing på OSL i dag.

2. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
  3. mathiasfe

mathiasfe Senior Medlem

Likes mottatt:
    684
    Bonuspoeng:
    93
    Du har en helg/noen få dager på Oktoberfest og da må du utnytte den til det fulleste, mao du dra en tur innom Wiesen før du dra til flyplassen og har dermed ikke tid til å skifte til normale klær.

Jeg, som tidligere student i München, synes det bare er gøy og hører med til Oktoberfest. Det å se alle, overalt, med Lederhosen og Dirndl, er det som gjør Oktoberfest til Oktoberfest

Men er fullstendig enig angående Connecting Norway. Helt utrolig at de ikke har klart å få større fortgang på det prosjektet der. Dog, den ene gangen jeg prøvde det med innsjekket bagasje (på nettopp MUC-OSL), var det ikke mer enn 15-20 minutter ventetid. Dette var rett før jul i fjor.

Kan det ha noe med utbyggingen av OSL at det går så sakte framover? Hele løsningen se jo litt provisorisk ut.

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,465
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har prøvd Connecting Norway to ganger, en med innsjekket bagasje for en stund siden og en uten nå nylig. Når jeg reiste med innsjekket bagasje så tok det en stund før man kunne gå gjennom ja, men det var nok maks 20-25 minutter. lenge nok det selvfølgelig, men når det tar over en time så er det ille.
    Nå sist med bare håndbagasje så fungerte det utmerket. Det eneste "problemet" da var at det var ganske mange som kom med det samme flyet som hadde store problemer med å finne frem siden skilting er ganske mangelfull. Men heldigvis kunne jeg lede de i riktig retning slik at de både fikk handlet taxfree (som tydeligvis var svært viktig) og de rakk vel forhåpentligvis flyene sine videre også.

5. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    1,609
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har reist med Lederhose på fly. Det var helt OK MUC-CPH da halve flyet gjorde det samme. Det føltes litt mer kleint på neste leg, men jeg kunne lett gjort det igjen. Enig med @mathiasfe, det er bare gøy og hører med. Men, det bør være en skikkelig Lederhose, ikke noe ræl fra fancydress.com

<gjetting> Din innfødte, tyske kjæreste er sikkert fra nord-tyskland siden han ikke skjønner det. Han, og du, har sikkert ikke vært i MUC på denne tiden av året. Har jeg rett?:) </gjetting>

Lufthansa tar det i hvert fall seriøst: https://www.lufthansagroup.com/en/p...w/archive/2016/september/15/article/4667.html

Ja, jeg er på vei til MUC. Er der fredag og lørdag.

Og, for å holde meg litt til tråden: Connecting Norway er sikkert best uten innsjekket baggasje.

Eins, zwei, g'suffa

IMG_6322.JPG

Last edited: 24. sept 2016
    Chrisbgg, LN-FHU, Petter B-C and 2 others like this.

Del denne siden