CPT-WDH South African Airlink ERJ135 Y

Tråd i 'Reisebrev' startet av Herlov, 22. sept 2016.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Unge Herlov liker egentlig best det trygge og kjente. Faste rutiner er kjempemessig. Likevel roter han seg bort i både det ene og andre. Noen vil vel kunne kalle det personlig utvikling … Qatar Airways klinket til med hinsides gode priser til Cape Town etter nyttår, og jeg klarte (som vanlig) ikke å holde labbene unna bookingsidene. Jeg hadde imidlertid allerede vært i Cape Town i september 2015 (https://insideflyer.no/forums/threads/doh-cpt-dur-qatar-airways-comair-b787-b737-c-y.3944/), så da ble spørsmålet hvor jeg skulle reise videre. Botswana? Mauritius? Besøke Mugabe i Zimbabwe? Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til store deler av Afrika. Valget falt til slutt på Windhoek, Namibia. De aller fleste av de gamle nazistene som søkte tilflukt i den tidligere tyske kolonien har vel sannsynligvis gått i grava for noen år siden, men jeg satser på at noe av den tyske «ordnung»-holdningen har bitt seg fast. Qatar Airways sin fortreffelighet er rikelig beskrevet, så vi hopper denne gang rett til Cape Town, Sør-Afrika. Noen gastronomiske stemningsbilder fra posisjoneringen skal man imidlertid ikke se helt bort fra.
    • CPT-WDH, South African Airways (operated by South African Airlink), ERJ135 (sete 2A)
    • Immanuel Wilderness Lodge, Windhoek
    • WDH–CPT, South African Airways (operated by South African Airlink), ERJ135 (sete 2A)
    Capture.JPG

    Det er dessverre høyst usikkert om det blanke Star Gold-kortet gir adgang til lounge på flygninger operert av Airlink. Hvis så er tilfelle, vanker det nok en liten oppdatering fra flyplassen også. Windhoek ligger langt ute svarte ørkenen, men Immanuel skal visst være bra. Stedet å overnatte i Windhoek, ifølge Tripadvisor. Storveis mat! De tyske vertene frister med frokostbuffet med kjøttpålegg av sebra og oryx. Mmmmm. Så da er det vel bare å lene seg tilbake. Eller?
     
    geddi, Robert H, AndersWE and 15 others like this.
  2. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Namibia er greit, varit der 6 ganger :)
     
    Herlov liker dette
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir spennande! Har hørt om folk som bruker Namibia som bobilferieplass, men er nyfiken på meir info fra denne kanten av verda :)
     
    Herlov liker dette
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Qatar Airways 176
    Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL) – Doha Hamad International Airport (DOH)
    Onsdag 21. september
    Avgang (rute): 1745
    Ankomst (rute): 0110
    Flytid (rute): 6:25
    Flytype: Boeing 787-8
    Sete: 2A (Business)


    2016-09-21 16.47.36.jpg

    2016-09-21 16.50.58.jpg

    2016-09-21 16.50.48.jpg

    2016-09-21 16.56.01.jpg

    2016-09-21 18.18.21.jpg

    2016-09-21 21.05.27.jpg

    2016-09-21 21.05.55.jpg

    2016-09-21 18.34.29.jpg

    2016-09-21 18.39.49.jpg

    2016-09-21 18.52.49.jpg

    2016-09-21 19.16.43.jpg

    2016-09-21 19.16.57.jpg

    2016-09-21 19.41.00.jpg

    2016-09-21 23.02.59.jpg

    2016-09-21 22.23.17.jpg

    2016-09-21 22.07.57.jpg

    2016-09-21 22.21.04.jpg

    2016-09-22 00.51.07.jpg
     
    geddi, Aussie74, Kristian and 9 others like this.
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Al Mourjan Business Lounge, Doha Hamad International Airport

    2016-09-22 01.14.59.jpg

    2016-09-22 01.10.58.jpg

    2016-09-22 01.16.10.jpg

    2016-09-22 01.31.12.jpg
     
    geddi, AndersWE, Robert H and 8 others like this.
  6. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Det här ser jag fram mot. Jag ska själv till Sydafrika och Namibia i oktober men jag åker längre bak i bussen ned. Ska testa Air Namibia till WDH från JNB.
     
    RoadKing, Stuttfeiten and Herlov like this.
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Qatar Airways 1369
    Doha Hamad International Airport (DOH) - Cape Town International Airport (CPT)
    Torsdag 22. september
    Avgang (rute): 0259
    Ankomst (rute): 1145
    Flytid (rute): 9:45
    Flytype: Boeing 787-8
    Sete: 2A (Business)


    2016-09-22 03.34.41.jpg

    2016-09-22 09.33.56.jpg


    2016-09-22 09.34.04.jpg

    2016-09-22 04.03.45.jpg

    2016-09-22 04.09.21.jpg

    2016-09-22 04.27.11.jpg

    2016-09-22 10.41.58.jpg

    2016-09-22 11.13.44.jpg

    2016-09-22 11.14.49.jpg

    2016-09-22 09.58.39.jpg

    2016-09-22 10.09.34.jpg

    2016-09-22 10.41.28.jpg

    2016-09-22 10.53.43.jpg

    2016-09-22 11.20.28.jpg

    2016-09-22 11.24.37.jpg

    2016-09-22 12.10.04.jpg

    2016-09-22 12.17.25.jpg

    2016-09-22 12.20.04.jpg

    2016-09-22 11.27.04.jpg

    2016-09-22 11.35.37.jpg

    Windhoek, Namibia neste.
     
    geddi, Kjakan, Aussie74 and 14 others like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som ein knalltur så langt. Takk for masse fine bilder og at du leitar fram tid til å dele med oss!

    Gledar meg til du kjem fram :)
     
    Herlov liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Må innrømme at jeg blir fristet til å prøve Qatar med disse bildene, selv om jeg egentlig vil holde meg til *A :)
     
    Herlov liker dette
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig Herlov
     
  11. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lenge skal du bli der og har du noen plan om å få sett noe utenom Windhoek?
     
  12. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Cape Town International Airport

    Etter en natt på Holiday Inn Express sentralt i Cape Town gikk jeg ned på busstasjonen og tok flybussen tilbake til flyplassen. Turen tar drøye 20-25 minutter, koster 90 rand og er veldig kurant. Cape Town International Airport er faktisk den tredje største flyplassen i Afrika med ca. 10 millioner reisende i året leste jeg nylig. Den er moderne og oversiktlig.

    Busstasjonen ligger på ankomstnivå, så jeg tok rulletrappen opp til avgangshallen og fant fram til SA Express/Airlink sine skranker helt i den ene enden. En hyggelig mann tok meg i mot, men slet med å finne meg i systemet. Etter at jeg oppga flightnummeret fant han meg. Litt underlig, men ingen skade skjedd. Mannen kunne også informere om at det dessverre ikke fantes noe SAA-lounge på utenriks, kun innenriks. Jaja, tenkte jeg, da får jeg «slumme» ute blant mengdene for første gang på laang tid. Ingenting er som en liten «reality check» en gang i blant for å bli minnet på hvor godt man har det.

    2016-09-23 12.09.00.jpg

    2016-09-23 11.57.49.jpg

    Sikkerhetskontrollen og passkontrollen var godt bemannet og gikk radig unna. I passkontrollen satt herremannen som tok meg i mot dagen før. Morsom fyr!

    “How are you, ‘papa’?”
    “Fine, thank you, and you”?
    “I’m good, ‘papa’”!
    “You are busy today, I see.”
    “Yes, very busy. Didn’t I speak to you yesterday?”

    Et stempel og ut døra. Flyplassen er perfekt designet for casual spotting. Jeg slang meg ned på det eneste spisestedet på utenriks og bestilte noen skinke- og ostesmørbrød. Ikke så verst!

    2016-09-23 12.35.46.jpg

    2016-09-23 13.36.46.jpg

    2016-09-23 12.14.30.jpg

    2016-09-23 13.03.41.jpg

    En drøy time før planlagt avgangstid stakk jeg ned til gate B2. En av fem bussgater på utenriks. Innsjekk åpnet ca. 40 minutter før avgang, og vi ble vist inn i den ventende bussen utenfor. Overraskende nok var majoriteten av mine medpassasjerer hvite. Det var faktisk skikkelig blendahvitt. Og alle disse hvite menneskene snakker et forferdelig stygt språk. Afrikaans heter det visst. Vi ventet langt om lenge og først 15 minutter før avgang var bussen klar for å frakte oss noen hundre meter bort til den ventende jungeljet’en.

    2016-09-23 12.32.59.jpg

    2016-09-23 13.48.51.jpg

    2016-09-23 14.07.38.jpg

    2016-09-23 14.41.18.jpg
     
    geddi, LineE, Kristian and 7 others like this.
  13. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre!

    Ja, jeg tror det er mange som kjører rundt for å se litt av Namibia. Det tviler jeg på at jeg hadde turt selv, men bra for de som tar sjansen!

    Spennende! Jeg vurderte også Air Namibia, men havnet på SAA til slutt.

    Takk for det og bare hyggelig!

    Jaaa, go for it! Once you go Qatar ...

    Et av mine mange kallenavn! ;)

    Det blir bare en kjapp tur. Kun to netter! Jeg tar det helt med ro, men skal forsøke å få til en "game drive" når jeg først er her. ;)
     
    anders82, Petter B-C and mathiasfe like this.
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    South African Airways (operated by SA Airlink) 8124
    Cape Town International Airport (CPT) – Hosea Kutako International Airport (WDH)
    Fredag 23. september
    Avgang (rute): 1450
    Ankomst (rute): 1655
    Flytid (rute): 2:05
    Flytype: Embraer 135
    Sete: 2A (Økonomi)


    2016-09-23 14.41.59.jpg

    2016-09-23 14.42.50.jpg

    Jeg leverte fra meg kabinkofferten ved døra og fant min faste plass 2A. Embraeren er konfigurert 2+1, og 2A er derfor et singelsete. Flyet er jo også trangt som et pølseskinn, men heldigvis er jeg ikke en veldig stor mann, så det funker greit på små turer. Boarding gikk superfort og i løpet av ti minutter og en kjapp sikkerhetsdemonstrasjon var vi klare for avgang.

    2016-09-23 14.48.11.jpg

    2016-09-23 15.56.18.jpg

    Avgang var mot sør, noe som gav oss fantastisk utsikt over Cape Town og tilstøtende områder. Table Mountain, Lions Head, Signal Hill ... Rubbel og bit. Helt herlig. Flyvertinnen var helprofesjonell og styrte skuta med jernhånd. Det må være litt ensomt å jobbe på disse småflyene med kun én i kabinen.

    2016-09-23 14.56.37.jpg

    2016-09-23 14.58.38.jpg

    2016-09-23 15.00.45.jpg

    Jeg visste ikke helt hva jeg kunne forvente på denne lille turen på under to timer, men det skulle vise seg at den europeiske og amerikanske trenden med å «forbedre bort» det meste ikke har nådd hele verdenen enda. Flyvertinnen dro raskt i gang vogna for matservering. Jeg kunne velge mellom kylling og kjøtt. Til drikke kunne jeg velge mellom vann og juice (eple eller appelsin). Jeg var egentlig ikke sulten, men takket ja til kyllingen for reisebrevet sin skyld. I matboksen lå det en liten porsjon med kald kylling med en type pasta/ris av noe slag og en chilisays samt en porsjon sjokolademousse til dessert og en liten kjeks helt til slutt. Kyllingen var ok (litt skinkeaktig i konsistensen), men sjokolademoussen var nydelig. Etter matserveringen kom hun med en ny runde med vogna, denne gang med ytterligere drikkeservering, herunder lokal vin, mineralvann og kaffe. Jeg takket ja til en kaffe.

    2016-09-23 15.09.44.jpg

    2016-09-23 15.10.21.jpg

    2016-09-23 15.41.14.jpg

    2016-09-23 15.05.14.jpg

    2016-09-23 15.05.46.jpg

    2016-09-23 15.44.47.jpg

    2016-09-23 15.58.18.jpg

    Resten av turen ble jeg sittende og nyte det fantastiske afrikanske landskapet. Motlyset gjorde sitt beste for å forsøke å ødelegge bildene mine. Det er jo egentlig helt sprøtt at det finnes folk som bor her ute i det golde og ugjestmilde miljøet. Før jeg visste ordet av det nærmet vi oss Windhoek, hovedstaden i det unge landet Namibia. Jeg passet naturligvis på å fylle ut ankomstkortet til immigrasjonen. Denne gangen ville de gjerne vite hvor mye penger jeg hadde tenkt til å bruke mens jeg var i Namibia. Det var første gang. Det var naturlig nok ikke noen stor trafikk i luftrommet, og vi fikk «klar vei» mot rullebanen.

    2016-09-23 15.53.06.jpg

    2016-09-23 16.36.36.jpg

    2016-09-23 16.38.35.jpg

    2016-09-23 16.39.54.jpg
     
    Lnbre, geddi, Kjakan and 17 others like this.
  15. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ikke noe problem å kjøre selv i Namibia, så lenge du ikke tenker deg opp mot skelettkysten å den veien videre innover til Etosha. Det går bra å kjøre med en bil, men anbefalt å kjøre med to biler. Har kjørt der alene og det var ikke noe problem. Det var med bil uten 4x4. Men er man litt engstelig så bør man vurdere å ta 2 biler.
    Ellers syns jeg det er veldig fine grusveier, kjører man gamle veien mellom Windhoek-Swakopmund, så får man ca 4-felt motorvei med grus. Ingen problemer å ha høy hastighet hvis det haster. Også veldig fin kjøretur der istedenfor asfalt vei.
    Rekker du en tur innom Gross Barmen så ta deg dit å bade. Ligger utenfor Okahandja som ikke er så langt fra Windhoek.
     
    geddi, Petter B-C and Herlov like this.
  16. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hosea Kutako International Airport

    På Hosea Kutako var det relativt god plass på tarmac, men et par Air Namibiaer fantes! Faktisk har lille Windhoek to flyplasser. En relativt sentralt i byen, hvor de fleste innenriksflygningene går fra og en større et stykke utenfor byen, som håndterer de internasjonale flygningene. Sistnevnte er oppgradert med et nytt terminalbygg de senere årene, så den fremstår som liten, men veldig bra (til å være Afrika). Den største internasjonale destinasjonen er utvilsomt Jo’burg, hvor det er opptil 18 frekvenser per dag. Det virker som om turismen i Namibia er stigende, for både Ethiopian, KLM og Qatar åpner nye ruter fra henholdsvis Addis Abeba, Amsterdam og Doha i høst. Vi ble raskt loset inn til terminalbygget, hvor en rekke immigrasjonsoffiserer ventet på oss, og det tok kun noen få minutter før papirene var i orden. Den unge damen kunne imidlertid ikke dy seg og bemerket tørt «Two days in Namibia … ?». Ja!

    2016-09-23 16.48.22.jpg

    Jeg hadde bestilt henting av sjåfør via lodgen. På tur i et såpass fremmed land tar vi ingen sjanser. Vi hadde ankommet ca. 15 minutter før rutetid, så det var ingen skilt med «Herlov» ved ankomst. Jepp, tenkte jeg, jeg får bare stille meg her og vente noen minutter. Ingen grunn til å begynne å svette helt enda. Flere og flere skilt dukket opp, men ingen med Herlov som påskrift. Jeg beholdt naturligvis roen og etter hvert dukket det opp en hyggelig kar med opptil flere skilt, deriblant Herlov-skiltet. Det stolte firmaet Omahuka Transport hadde levert som bestilt til avtalt tid. Slettes ikke verst. Ja, da var det bare å senke skuldrene og nyte dagene i Namibia.

    2016-09-23 17.01.22.jpg

    2016-09-23 17.02.42.jpg

    Den hyggelige karen loset fire engelskmenn og meg ut til en ventende Toyota. Solen stekte, og det var 31 grader, men heldigvis en tørr varme, ikke som i Singapore eller Bangkok, hvor du kjenner svetten begynner å sile bare du setter en fot utenfor hotellet. Takk og lov.

    2016-09-23 17.14.24.jpg

    2016-09-23 17.19.48.jpg

    Mitt stopp var tredje og siste, og det var jeg egentlig ganske godt fornøyd med, i og med at jeg da fikk en fin rundtur i Windhoek for de to første stoppene. Det ene engelske paret var i gang med en fire ukers tur i Sør-Afrika, Botswana og Namibia. «Wow, how do you have room for all that underwear!»

    Det er alltid spennende å orientere seg i nye land, og turen inn til Windhoek gikk fort. Det er kanskje litt dårlig stil å være så ærlig, men eg ble «sjokkert» over hvor moderne sentrale Windhoek var. Nesten som å være i Spania eller Hellas. Moderne bygninger, belagte fortau, tilsynelatende god infrastruktur, opptil flere «bierstuben», etc. Nå sier jeg ikke at hele Windhoek er prikkfritt, men førsteinntrykket var svært godt!

    2016-09-23 17.48.47.jpg

    Etter å ha sluppet av de fire engelskmennene, satt jeg meg foran hos sjåføren, mens vi kjørte det siste strekket ut av byen, mot nord, hvor min lodge lå noe utenfor allfarvei. Den hyggelige karen var opprinnelig fra nordre del av Namibia og hadde flyttet til byen for å jobbe. Nå var han godt gift og trivdes som sjåfør. Jeg spurte om noen tips til namibisk mat og fikk anbefalt «traditional porridge». Hans favorittmåltid. Ikke akkurat det som fristet mest, men vi fikk se!

    2016-09-23 18.02.16.jpg

    2016-09-23 18.04.21.jpg

    2016-09-23 18.14.58.jpg

    Jeg håper virkelig Namibia er klare for en dose Herlov.
     
    Lnbre, geddi, Kjakan and 13 others like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nok et flott reisebrev, gleder meg til fortsettelsen. Lekre bilder er det og!
     
  18. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Immanuel Wilderness Lodge

    Etter drøye halvannen time, de siste 10 minuttene på grusvei, var vi framme på lodgen. Windhoek er full av større og mindre lodger, som tilbyr mat og/eller overnatting. Jeg funderte lenge på Hilton Windhoek midt i byen, men fant Immanuel, som er ranket #1 på Tripadvisor og tenkte at når jeg først var i Namibia, fikk jeg gå for den autentiske opplevelsen.

    20160924_073434.jpg

    20160924_073451.jpg

    Immanuel er drevet av et tysk ektepar, Stephan og Sabine, som flyttet til Namibia for ca. ti år siden for å starte lodgen. Ekteparet ønsket meg velkommen i døra, orienterte meg om fasilitetene og viste meg til rommet. Lodgen besto av en hovedbygning med resepsjon, en liten bar, restaurant og privat bokvarter og tre frittstående bygninger med rom. Det var totalt ni rom og totalt 22 sengeplasser.

    20160924_074231.jpg

    20160924_074243.jpg

    20160924_074254.jpg

    Stephan viste meg «nødalarmen» på rommet (i praksis et lufthorn), som kunne brukes for å tilkalle hjelp ved uønskede hendelser og fortalte at jeg ikke trengte å bekymre meg for mennene som gikk utenfor vinduet. Det var sikkerhetsfolkene som patruljerte (med hagler). Stephan fortalte meg også at det ikke hadde regnet i Windhoek de siste tre årene, og at de håpet på regn om ikke lenge.

    2016-09-23 18.25.20.jpg

    Jeg hadde bestilt et dobbeltrom med enkeltsenger. Rommet var innredet i tradisjonell, afrikansk kolonistil og hadde et eget bad med dusj. Veldig trivelig og ikke så rent lite eksotisk for Ola dunk på tur. Fornøyd.

    2016-09-23 18.25.37.jpg

    2016-09-23 18.25.47.jpg

    2016-09-23 18.25.59.jpg

    2016-09-23 18.26.05.jpg

    2016-09-23 18.27.15.jpg

    Fortsettelse pga. stort antall bilder ...
     
    Last edited: 24. sept 2016
    Lnbre, geddi, Kjakan and 13 others like this.
  19. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Immanuel Wilderness Lodge fortsetter ...

    Prisen for to netter med frokost og middag var 1200 NOK. Slett ikke verst! Middagen ble servert 1930, så jeg benyttet tiden fram til det til å titte litt rundt på eiendommen. Mellom bygningene var det opparbeidet solterrasse, bassengområde, bålområde og en platting ved vannhullet. Flere oryxer, strutser og fugler «gresset» i området … Hvis man kan kalle det å gresse når det ikke har regnet på tre år.

    20160924_073103.jpg

    20160924_073116.jpg

    20160924_073151.jpg

    20160924_073225.jpg

    20160924_073318.jpg

    20160924_073331.jpg

    20160924_073239.jpg

    Klokken 1930 sharp var det middag. Stort sett de fleste gjestene var tyskere. Som tidligere nevnt er jo Namibia en tidligere tysk koloni, og det finnes direkterute mellom Frankfurt og Windhoek, så det er nok i utgangspunktet en del tyskere i området og i tillegg er stedet drevet av tyskere. «Guten abend!» Maten skulle være veldig bra, ifølge internett, og stedet har vunnet flere priser. Stephan var også kokk i restauranten, mens Sabine og to hjelpere serverte. Dagens meny besto av kjøttsuppe til forrett, etterfulgt av en grønn salat, oryx til hovedrett og «karahari» til dessert. Wunderbar.

    2016-09-23 19.31.48.jpg

    2016-09-23 19.36.47.jpg

    2016-09-23 19.54.11.jpg

    2016-09-23 20.05.19.jpg

    2016-09-23 20.18.00.jpg

    2016-09-23 20.43.45.jpg

    Maten smakte fortreffelig. Suppa var vanvittig god, og oryx-kjøttet var også veldig bra. Det er vanskelig å beskrive smaken, men godt og perfekt stekt. Desserten «karahari» var youghurt, kjekssmuler og pisket krem. Vertene kom innom under hver rett for å forhøre seg om maten smakte. Jeg kunne ikke annet enn å bekrefte.

    2016-09-23 20.47.51.jpg

    2016-09-23 20.58.18.jpg
     
    Lnbre, geddi, Kjakan and 12 others like this.
  20. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk å lese!

    Veldig interessant å følge deg på tur rundt om i verden!
     

Del denne siden