Crappy onsdagsstart

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 05. okt 2016.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen alle medforumister!

    Dagens planlagte tur
    Screenshot_20161005-084051.jpg

    Ble til
    2016-10-05-08-47-59.jpg

    Våknet opp til sms fra SAS om at flyet var 30 min forsinket. Ble nektet adgang ved boarding og fortalte at jeg var blitt booket om direkte til CPH.....arrghh, skjønner ikke SAS at vi insideflyerfolk liker å fly og ikke ønsker å få kuttet et leg :p

    Fant ut i ettertid at SAS hadde sendt meg en sms under boarding av Oslo flyet om at CPH flyet går som planlagt, men ingen forklaring om re-routing. Her synes jeg at SAS bør forbedre rutinene. De burde ha booket meg om tidligere og gitt beskjed slik at jeg kunne ha brukt god tid hjemme, spist frokost og drukket kaffe.

    Så da sitter jeg her på Flesland og blomstrer da. Hadde planlagt å spise frokost på Oslo flyet, så magen rumler også. Slik er det å være EBD. Ok, jeg skjønner det er et I-lands problem og all ære til SAS for det skjer ikke ofte. Men det er litt kjedelig når man sitter midt oppi det.

    Håper alle dere andre har en bedre start på dagen :)
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Men du får legs/poeng etter opprinnelig reiserute i slike tilfeller, hvis jeg ikke tar feil. Noen som kan bekrefte?
     
  3. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke like crappy her. Våknet av epost fra plusgrade om at jeg kan flytte meg fra rad 30 til rad 2 på morgendagens flyvning fra Arlanda til O'Hare. Videre derfra går på United First til Denver. Tenkte å prøve meg på et reisebrev fra sistnevnte, selv om det ryktes at det ikke er mye å skrive hjem om.
     
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte det. Har snakket med SAS.

    Men må ringe de etter endt tur. Burde skjedd automatisk.
     
    CrotchRocket liker dette
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke verst når dagen ender i Stuttgart da, nå som Cannstatter Volksfest pågår og alt mulig. Det er bare å bøtte nedpå Sanwald Weizen i dag :D
     
    geddi liker dette
  6. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Sant, sant...men skal litt utenfor Stuttgart og øl ble det mye av forrige helg under oktoberfestival/fotball tur i Berlin.

    Vi får satse på at vi får til en tur innom Stuttgart :)
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har opplevd det motsatte. Neste fly, oppgradert til biz(ewr-cph) og poeng for ny klasse.
    Samme under streik med LH i fjor høst. Booket om til sas, ved hjelp av sas skranke på BGO. Opptjening ifht ny billett.

    C
     
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Crappy onsdag her og.

    Fikk en lite hyggelig mail fra hovedkontoret som gjør at jeg må ringe til en haug med kunder og fortelle dem at vi kommer til å rævkjøre dem :(

    mvh
    Christer
     
  9. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim. Sola skinner, og jeg er glad. Kanskje en tur på kino ikveld....."The magnificent 7"....

    Ha en fortsatt flott onsdag :):):)
     
  10. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter på 9:45-flyet fra MUC til CPH. Det kjipe med å bo i Nürnberg og fly ut fra MUC på en morgen flight ofte betyr 4:40-bussen til flyplassen...

    Ellers har det vært fint med en dusj i senator loungen og blir også fint med familie besøk på Skedsmokorset i kveld. :)

    Ha en fin onsdag! :)
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Har du ringt VG?
     
    Stuttfeiten, geddi, mathiasfe and 3 others like this.
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da er familien innsjekket påførste legg av høstferien til LHR med SAS og videre i morgen med BA til ALC for en uke med sol og sommer. Totalt 8000kr med SAS/BA for tre voksne og et barn pluss 30k avis som delbetaling. Direkte fra SVG lå prisen på 22 000kr da jeg booket billettene og nå får vi to dager i London på kjøpet.
     
    tommy777 and RoadKing like this.
  13. fmel

    fmel Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Kan melde om fine forhold i gullstua på OSL tidligere idag. Sitter nå ombord på SK955 til MIA, litt forsinket avgang og veldig full kabin.
    IMG_20161005_085749.jpg

    Ser ikke ut som om Matthew har skremt så mange fra av å ta turen til Miami idag.

    Ha en riktig fin onsdag
     
    Travellingalf liker dette
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag fra Oslo. Bruker bittelitt dødtid på jobb til å dagdrømme om 4-ukersferien neste sommer. Ellers er det bånn gass og fullt program frem til neste torsdag, når turen går til Hong Kong.

    Ha en bra en, folkens!
     
    tommy777 and Fredrik81 like this.
  15. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    God onsdag fra Oslo! Er i reisemodus nå... på nøyaktig denne tiden i morgen sitter jeg forhåpentligvis i en porsche 911 på autobahn og gliser!
     
    Last edited: 05. okt 2016
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får poeng for ny billett om du ikke ber om noe annet. Mao du kan i prinsippet velge hva som gir deg best utbytte:)

    Forøvrig en god morgen i Knysna her. Bilde kommet plutselig, vet ikke hvordan jeg får lagt det opp fra mobil..
     
  17. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra midt over de svenske skoger. Har gjort noe jeg sjelden gjør: Satt meg i et rødnesefly.

    Når Kjos skulle ha bare 299,- for direkteflight mellom TRD og RIX, måtte vi bare prøve.
    Litt rart å måtte betale for pilsen ombord, men man har sikkert bare godt av nye erfaringer.

    Ellers god stemning, og ikke minst god benplass. Fikk setene 1B og 1C automatisk tildelt ved innsjekk. Kanskje det har noe for seg disse LCC-greiene?
     
    LN-FHU, TOS, geddi and 1 other person like this.
  18. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    God dag fra SK4724 (Wifi on board). Flyr monkeyclass og har fått min cola uten spørsmål eller sjekk av lister/nettbrett. Samme skjedde på vei nedover. Klapp på skuldra til SAS! :)
     
    Fredrik81 and braathens safe like this.
  19. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    God tidlig eftan fra TOS hvor det nå er blitt vått i tillegg til vindfullt. Skal ned til Langnes om noen minutter for å boarde SK 4417 til Oslo og så SN videre til Brussel. Eneste mulighet som kom opp hos Berg-Hansen var Plus/Biz ned og Eco/Plus opp igjen i morgen, på SN-billett.

    Det blir første besøk på BRU etter terrorangrepet. Ellers ingen høstferie p meg selv om jentungen og madammen har fri de neste to dagene.
     
    LN-FHU liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Mallorca! Har boardet bussen som skal ta meg over øya, den skulle gått 1335, kom 1353. Riktige tall i alle fall.. Jeg har beregnet veldig god tid, da mange her synes tid er relativt.

    Kanskje er det en lounge som gir meg en stol å sitte i, eller så finner jeg nok ut av det.

    Ferie med svigers er flott, men gleder meg mer til nesten 4 uker i California og Costa Rica med avreise 2. November.
     
    geddi and Stuttfeiten like this.

Del denne siden