Cruise fra Barbados med Royal Caribbean - fly for bonuspoeng?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av HaraldOslo, 18. mars 2021.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Etter kveldens presentasjon for Crown & Anchor-medlemmer snuser vi litt på et cruise ut fra Barbados i 2022.

    For penger ser jeg Lufthansa tilbyr å fly OSL-FRA-BGI (Bridgetown), hvor FRA-BGI er operert av Brussel Airlines for Eurowings. Ikke så ille pris (10.427 t/r i premium economy).

    Det ser ikke ut til at disse flyene dukker opp på Awardfares. Alternativene jeg fant ved et overfladisk søk ga meg flytider på 48 timer med 2 stopp, og det bare i economy. (LHR/YYZ)

    Noen tips til ruter jeg burde søke etter?
    Burde jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på at flyselskapene setter opp flere fly / legger ut flere bonusseter?

    2-for-1 i business-tilbud med Lufthansa hadde passet godt kjenner jeg :)

    Har CT, foretrekker Star Alliance men er åpen for tur med andre allianser også.
     
  2. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Når vi var der i fjor dro vi via Miami med siste leg på egen billett(kjøpt). Resten av reisen var SAS og United. Ekstremt billige billetter MIA-BGI, feks med AA. Finnes nok bedre alternativer, men vi synes det var helt kurant. Tok en dag i Universal Orlando på vei til for å dele opp reisen litt
     
    Last edited: 19. mars 2021
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke så dumt det nei. Fant billetter nå til ca 2500 kr t/r Miami-Barbados. Men da begynner merkostnadene å stige såpass at vi heller kan vurdere å betale for business fra Frankfurt rett til Barbados. Blir sikkert en fin bunke poeng også det :)
     
  4. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Såpass mye? Ja da ser jeg at det blir litt mye. Vi betalte vel rundt 600 kr en vei. Hadde hjemreise fra jamaica, mulig det er returen som er dyr?

    Bruker ofte Flight Connections når jeg ønsker å finne reiser til/fra litt "spesielle" plasser. Feks: https://www.flightconnections.com/flights-from-bridgetown-bgi

    Star Alliance-filteret viser New York, Boston, Washington, Toronto, Montreal.

    Så om du ønsker å booke alt på poeng burde det være mulig, med siste leg hos Air Canada eller United :D
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Yess, jeg så noen billetter.. men 37 timer reising da.. hjelpes!
    https://awardfares.com/search?OSL.BGI.2021-12-08;f:SK1461,AC829,AC966

    Derfor hadde jeg elsket om jeg kunne få biz-billetter på FRA-BGI.. hadde vært så perfekt!
     
  6. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
  7. Bobben2014

    Bobben2014 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Du bør prøve om du finner LH eller Turkish airlines til Panama City og videre til Barbados med Copa Airline. Har selv brukt den ruten flere ganger T/R.
     
  8. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Går ikkje den ruten til Copa bare på Onsdager og Lørdager? Den er i hvertfall det eg får opp med eit kjapt søk med Google flights i Jan 2022?
     
    Last edited: 19. mars 2021
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Vi endte opp med å bestille vanlig fly fra reisebyrået (de hadde en pakke med cruise, hotell og fly med lufthansa - OSL-FRA-BGI)

    Vi sparte rundt 16.000 kr i forhold til om vi hadde booket det selv nå. Sparer litt mindre hvis vi oppgraderer til Biz på flyet (11.000).

    Flyet opereres av Brüssel Airlines, og har lest lunkne omtaler av premium-konseptet. Vi vurderer premium economy på tur og business på retur men er ikke helt sikker enda.
     

Del denne siden