CT, Asia

Tråd i 'Reisebrev' startet av snartur, 15. mai 2018.

  1. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo ikke fritt for at man føler seg litt malplassert i en tråd som dette, med skyhøyt (detalj)nivå. Det viktigste for en uøvd taler er vel at man unngår å innlede med å informere om at man ikke er noen taler, samtidig som man lover fatte seg i korthet.


    Likevel: Jeg er ingen reisebrev-skribent. Men det er godt mulig dette blir veldig kort. Målet får bel være å komme lenger enn prinsen på erten hos Etihad. Jeg synes i alle fall jeg skylder alle hjelpsomme sjeler her inne et forsøk. De som gleder seg til masse tekniske spesifikasjoner mtp flytyper osv blir trolig skuffet, men dette finnes det sikkert informasjon om på internettet. Jeg kan også prøve å svare hvis det er noe spesielt dere lurer på.


    Nå sitter jeg på et fly (!) på veg fra OSL til FRA. Vi forlot TRD med halvfullt fly litt før rutetid 17.00. Det eneste som bekymra meg litt var at flyet besto av 13 rader pluss. Vet ikke om dette er normalt, eller om det er like før en eller annen boble sprekker. Vi landa allerede 17.35 til SMS om at neste etappe var utsatt. Dette passa egentlig bra, da jeg ikke hadde sett iPaden min på en stund. Fant et hittegods-kontor, og der lå den forsyne meg, sammen med 16 andre som var innlevert i perioden 15. - 30. april. Måtte betale 101 kr til den norske stat for å få den igjen, men det hadde sikkert kosta mer for en ny en på tax free.


    Som en konsekvens av dette måtte jeg gjennom security (fikk med meg nettbrettet denne gang), noe som tok tid. Det var ikke det at det var så mye folk der, men nesten alle foretrakk fast track, så der stoppa det opp litt. Tusla opp i loungen, og der fikk jeg en litt merkelig telefon fra SAS, på vegne av LH, med beskjed om at det dessverre ikke var noe mat til meg om bord. Nå har vi imidlertid kommet oss vel avgårde, og jeg har fått både mat og vin. Det kan likevel tenkes at oppringningen hadde rot i virkeligheten, da det var en passasjer som ikke møtte opp og ei som takka nei til fast føde. Mulig jeg ble reddet av gongongen. De gikk også over fra glass til plastikk på raden bak meg (jeg hadde 2A), så loggistikkutfordringene var nok reelle.


    Noe av det vanskeligste med hele turen var å finne rom i Frankfurt til folkelig pris. Det kosta 4-5 tusen for helt ordinære hotell, både ved flyplassen og i byen. Jeg antar det må være en martna eller noe sånt i området denne uka. Dette løste seg imidlertid, og jeg fant et standard rom like ved hauptbanhof for 840kr. Toyoko Inn. Dersom noen har tips til fritidsaktiviteter i am Main en tirsdagskveld, er jeg lutter øre.
     
    Last edited: 15. mai 2018
    SAJblue, Upsaker, Jonkebassen and 6 others like this.
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Lykke til!
    Hvordan er reiseruta videre?
     
  3. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_4028.JPG Takk skal du ha. Jeg drar til Seoul i ettermiddag. Tilbringer nasjonaldagen (vår) der, før jeg flyr til Tokyo på kvelden. Tips til hva jeg bør gjøre mottas med takk. Prøver å bestille bord på diverse restauranter, både for egen maskin og via concierge, men alt virker utrolig tungrodd.
     
    DanH, Wiolenze and RoadKing like this.
  4. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    For de som måtte være bekymra (mest sannsynlig ingen), er jeg trygt hjemme igjen med god margin.

    Opplevelsen var rett og slett fantastisk for en som aldri har flydd F før. Jeg tilbrakte vel 5 timer på FCT, og det var ingen problemer med å få tiden til å gå. Litt Champagne, schnitzel, bading osv. Det er neppe mange flyplasslounger i verden hvor det er mulig å få arrangert prøvesmaking av taiwansk whisky.

    IMG_4027.JPG
    IMG_4031.JPG IMG_4037.JPG IMG_4042.JPG IMG_4043.JPG IMG_4075.JPG
    IMG_4055.JPG
     
    SAJblue, DanH, Stuttfeiten and 17 others like this.
  5. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Landet på ICN på morgenkvisten 17. mai, og trengte litt tid i loungen for å summe meg. Litt Moet og dim sum, så var jeg omtrent like god som ny. Kom inn i First-loungen med en OZ C-billett innpakket i LH F-mappe og et uskyldig smil. Hvorvidt jeg egentlig hadde krav på å komme inn der er jeg litt usikker på, for hun som sto der da jeg kom tilbake på kvelden rynka voldsomt på nesen da hun fikk se billetten min. Da skulle jeg uansett bare hente bagasjen min, så det fant vi ut måtte være greit.

    Det var et trøstesløst vær i Seoul. Styrtregn og lavt skydekke. Jeg fant meg en grillrestaurant, og det var alle tiders. God mat og høvelig makgeolli. Dro deretter opp i en sky bar og tok en drink, men så knapt hånda foran meg (bilde av utsikten vedlagt). Til tross for at jeg knapt så noen ting under mitt opphold, fikk jeg et godt førsteinntrykk av Seoul og folket der. Hadde C med Asiana videre til Tokyo på kvelden, og rakk med nød og neppe flyet. Jeg spurte i noen skranker, men det var tilsynelatende ingen fast track verken for pass eller security. Virka litt merkelig.

    Loungen var for øvrig helt kurant. Grei mat og drikke, god plass og god sofa.


    IMG_5038.jpg IMG_5039.jpg IMG_5040.jpg IMG_5041.jpg IMG_5042.jpg IMG_5043.jpg IMG_5044.jpg
     
    Last edited: 05. juli 2018
    Petter B-C, SAJblue, Upsaker and 7 others like this.

Del denne siden