CT bestilling, vanskelig eller?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 18. mars 2015.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Har en kompis med SAS Amex Plat og masse poeng som prøver å bestille biz tur til oss OSL-LAX i høst.
    Men han sliter med å komme gjennom på telefonnummeret som er oppgitt, noen flere som har erfaring med dette?
    Evt andre kanaler man kan gå via?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å sette seg i telefonkøen.. Dessverre..
     
  3. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lenge sitter ha i kø da? De tre gangene jeg har ringt, har jeg kommet frem innen ti minutter...
     
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Kom gjennom.. Noen tips til hvordan man kan få tak i billett? De sier de ikke finner noe.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke være enkelt! Her er i alle fall noen tips:
    http://forum.bonusfeber.no/threads/...an-finner-bonus-plasser-i-star-alliance.1236/

    Her finner du også mye matnyttig (ikke bare Lufthansen First heller):
    http://forum.bonusfeber.no/threads/hvordan-få-booket-en-ct-i-lufthansa-first.2030/

    Personlig så bruker jeg ANA-tool for å finne ev. ledige seter og så er det bare å kaste seg over telefonen så snart CT-linjen åpner om morgenen. Her kan du lese om hvordan man oppretter og bruker ANA-tool:
    http://thepointsguy.com/2011/06/how...l-to-search-star-alliance-award-availability/

    Lykke til!
     
    John in The Tower liker dette
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Direkterutene til LAX vanskelige...UA fra London har jeg sett endel ledig på..ellers så har jeg sett MUC-LAX i C dukke opp noen dager før avreise. Må som oftest ha en mellomlanding et eller annet sted på østkysten.
     
  7. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, men de på CT telefonen sier at de har bare så mange seter etc etc.. Men hvis det er ledig så bør de kunne få det til?
    En annen ting, på UA står det 150.000 miles hver vei, mens sas har jo USA for 100k poeng. Har miles, poeng osv samme verdi?
     
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Hvert selskap har sine poengkostnader for uttak av bonusreiser. Hvis jeg var dere ville jeg bestilt biz med et eller annet selskap og når det nærmer seg avreise hadde jeg lett etter første med LH. Fra Munchen bør mulighetene være rimelig bra. Frankfurt kan være verre, men det går jo an å fly via Miami, Chicago eller andre byer i Nord-Amerika
     
  9. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte tur til Singapore i går... ikke gøy i det hele tatt, kvier meg hver gang... man bør være litt fleksibel på destinasjon og reisedato når man ringer, kjedelig å når man ventet lenge og kommer gjennom, men ikke får det vil ha eller har nok poeng, og må ringe igjen senere... jeg brukte kanskje ca. en time totalt i går, men det var fordi fordi jeg fikk noe andre problemer...
     
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men nå fremsto jeg kanskje som litt utakknemlig, men både de på CT telefon og Amex er veldig behjelpelig når du først kommer gjennom, de gjør bare jobben sin, bare verktøyene de jobber med ikke er helt optimalt, jeg fikk det jeg ville til slutt, og veldig veldig fornøyd!! :))
     
  11. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Har man funnet setene på forhånd med f.eks. ANA eller KVS tool, så er det grei skuring. Hvis ikke så blir det bare bingo, og kan ta laaang tid.
     
  12. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    I tillegg må man ha brukt minimum 100 000,- på kortet, men det vet dere sikkert... ;p
     
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har sikkert booket 7-8 CT turer for meg selv og venner og familie siste året, som nevnt over så må man ha funnet billettene på forhånd, kan ikke bare ringe å si hei jeg vil dit og dit.

    Har aldri hatt veldig store problemer med folkene i østblokke, noen mindre der de ikke finner setene, men da har jeg bare bedt de om å søke opp strekningen separat og da løser det seg :)

    Som andre har skrevet før ANA tool er gull verdt, man må vite at det er ledig før mam ringer inn
     
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jada, han har allerede fått CTen.. Har 120.000 poeng eller noe så det skal vel i teorien holde?
     
    yukho liker dette
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler litt til LH First...
     
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mye?
    Hjelper vel uansett ikke hvis de alltid er utsolgt hos CT telefonen?
    Enten søker jeg feil på ANA tool, ellers finnes det ikke award tickets fra Oslo - Lax ca 6-9 Aug.. Noen må gjerne si fra hvis de ser noe?
     
  17. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    T/R biz sas NY, det brukte jeg 100 000 poeng på med CT! @elgaaen
     
  18. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, takk! Men skulle gjerne kommer oss til LAX for en bursdag.. Hehe
    Og som kjent er det jo ikke noe vits i å bruke CT til annet enn Biz/First..

    Det er ingen EBG som vil ringe gulltelefonen og spørre om de kan søke litt? De er som regel greie.. Så kan vi ringe CT hvis noen finner flight:)
     
  19. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Men, jeg har en "case" ang. CT i november.. Hvis man har bestillt CT, kan mann ha med baby på under 2 år uten noe form for problemer? Eller vil dette gå siden det er KUn for 2 personer? Noen som vet?? Eller må jeg ta den lange telefonene for å undersøke? :)
     
    elgaaen liker dette
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Søk separate legs selv først, LHR-LAX, CDG-LAX, hva-vet-jeg-LAX (deretter ser du på OSL-EU), eller LHR-SFO (og så deretter evt. SFO-LAX) osv osv. Er ikke alltid du får opp det gunstigste om du søker hele strekket samlet. Husk også at det finnes (om)veier via Canada
     

Del denne siden