Jeg fant nettop ut, at med mitt type kort, som uheldigvis ikke er Amex Platinum så får jeg nemligen ikke sjangs å dra med partnere i Star alliance, men kun med Sas og Widerøe. Ja di kan vel tro at jeg tar enten widerøe verden rundt, hvor i verden flyr di? Og hvor mangen muligheter er det med å komme seglangt vekk i verden rundt med sas? Er jo virkelig langt begrenset hvor langt vekk i verden du kommer rundt med sas, enten til San Fransisco, Los Angeles, eller HK og Bejiing/Shanghai, har jo vært i alle disse plassene...++++ Og ikke så masse å skrøyte over med nye kabinene til Sas, greit nye til A340-A330 er greit fine, men å få testet ut Lufthansa first, og denslags, (når streiken først er over da) og andre typer som finnes ute i Star Alliance.. ja der røk greit den planen! Det e noe av det største tullballet å utløse en CT når 14lapper mangle der, friste greit lite med å svi av resten, hadde jeg visst begrensningen på dette Premium kortet, så hadde jeg aldri hatt gidda å brukt meg av dette tilbudet, men greit å ha i bakhånd nå som jeg er så nærme å få den alikevel, men akkurat utvalget av flyselskap kan sas skjemmes over!
Jeg skjønner deg godt, og spesielt når man opplever hvor lite SK legger ut på langdistanse. Jeg var en tur innom i dag for å se tilgjengelige seter rundt 330 dager fram i tid på OSL-SFO. Nix, nada. En enslig økonomi var det eneste. En vei, vel og merke. Jeg forstår og respekterer at SK må selge seter til høyest mulig pris for å tjene til livets opphold. Men skal CT ha noen som helst attraktivitet og EB som sådan ha noen troverdighet så syns jeg de må ha noe tilgjengelighet.
Tja. Reglene er ganske tydelige på hvilke selskap som kan benyttes på de ulike kortene så jeg har ikke mye sympati dessverre. Hvis man plustelig oppdager denne begrensningen etter at man har kortet en stund så har man ikke satt seg godt nok inn i regelverket før type kort ble valgt.