CT bonushjelp/stategi til familie på 4 til Oz(AUS)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ValdresBjarne, 08. nov 2017.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Etter to mnd på bonusjaget er staus Amex plat som eg overraskande nok klarer å skrape meg til ein CT i år(firmakjøp på 50'), og skal klare å få til ein fyrste halvår neste år. Har også SAS MC premium og premium nivå 100 000 no, og kjem opp på 200 000 i januar om ikkje før. Er EBG, men fruen er kun EBS.
    Takker for fantastiske råd, og mange "gærne" folk. Trudde ikkje at eg kunne bli så hekta:)

Heile familien på to vaksne og to born på 6 og 11, skal uansett til Australia rundt 14 des 2018 og retur rundt 8 januar 2019. Eg veit at det kan vera vanskeleg å få alle inn på eit fly, men dette kan løysast.

Eg treng no hjelp til kva strategi eg skal ta:
    Skal eg kjøre hardt på med trumf og andre poeng, og få 360 000 poeng slik at me alle kan fly C, (eller 480 000 slik at alle kan fly F) Vil klare dette om Joker fortsett med Joker glad eller om Spar sett igang noko!

Eller skal eg sende mor og eit born på CT i F eller C, mens eg +1 booker ordinær billett i C eller premium eco for å sikre EBD for meg?(Eg klarer kun å behalde EBD statusen uten MR)
    (Ser for meg at Thai er beste alternativ, når det gjeld tilgjengelegheit)

Tredje alternativ er å sjå om Qatar har noko sjuke tilbod, og booke alle på C her og få Silver med BA.

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Skal dere reise på samme fly så er det 2 på F og to på C som gjelder. Sjelden/Aldri at fire awards slippes på samme fly i F.

Hvis dere er litt fleksible på routinger og ikke må reise sammen på alle fly er det lettere å få til fire stk i C.

Det kan også bookes opp én CT, for så å se om det slippes flere award-seter på de flightene.

Stikkordet er fleksibilitetet, planlegging og abonnement hos expertflyer for å sette alert for å få beskjed når awards slippes på spesifikke flighter.

Med C har det åpnet seg opp litt mer fleksible routinger til Australia via Taiwan (Eva Air) siden de flekser litt på antall stopp i soner.

Med F er det bare Thai som flyr til Australia hos Star Alliance (Singapore slipper ikke awards i F til Australia)

3. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon timer i Taiwan hørest fint ut! Og så vidt eg ser, så ser C hos Eva Air ut som eit godt produkt.
    Familien har som sagt ein litt fersk bonusjeger, så businessclass eller faktiskt prem eco hos thai hadde blitt ei fantastisk oppleving(om dette fortsatt eksisterer, finn ingen informasjon på den fantastisk dårlege sida til Thai) men om ein kan få 2 på first så trur eg at ho på 11 iallefall blir svært fornøyd, mens far vil slite litt med at han kun får nokre få glass av DP eller annen premium champis.

4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Book hele gjengen med Qatar C:D Da får jo alle 600 TP og mangler kun 4 BA marketed flygninger for sølv. I tillegg får dere mange Avios som kan brukes seinere. Qatar har jo 2 for 1 kampanje nå. Har ikke sjekket Sydnet men Auckland er vel rundt 15k?

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det var noen her inne som booket 4 pers i F for ikke lenge siden, så det lar seg gjøre.
    Jeg ville nok uansett sagt at det er litt råflott med F for din gjeng all den tid de ikke har opplevd business slik jeg tolker det.

Er jo greit å ta stigen litt og litt så blir alt en ny og hyggelig opplevelse.

Om jeg var deg hadde jeg satt alle kluter til for å dra inn CT nr 2 i januar og skrapt sammen poeng fra trumf og kredittkort for harde livet. Drar du kortet for 100k i januar får du CT 1.mars, og det er vel ikke så langt unna første mulighet til å booke returen.

Jeg ville kjøpt tilgang til expertflyer og begynt å gjøre meg kjent med hvilke muligheter som finnes og hva som slippes når, slik at du fort og greit kan hive deg over telefonen når du har poeng og CT på konto.

Jeg har lekt med tanken selv på noe slikt om et par år. Enten Sør-Amerika eller Australia.. eller begge bare på to forskjellige perioder :) Ville da valgt å fly C og ikke F. Spesielt når det gjelder Australia har man kun Thai å velge. Jeg sier ikke at Thai er dårlig altså, men er jo greit å få litt variasjon på så mange flights. C gir deg mange muligheter til spennende kombinasjoner. Eksempelvis kan du fly Singapore til Brisbane og Melbourne i C.EVA som nevnt er jo flott. Får du til SAS, Swiss, Austrian, ANA, Asiana eller Air New Zealand i tillegg så kan du jo fort få en flott opplevelse og samtidig få testet mange selskap.

6. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    C held lenge, då ingen i familien har flydd C eller F lounghault. Har testa prem eco, men C blir topp.
    Vil det la seg kombinere med nokon timer i NZ/AKL og fly til Melbourne eller eventuelt Perth etter det?
    Skal jobbe hardt for å få til ein CT i januar, men eg skal prøve å samle opp litt ting som skal kjøpes i firma til då. Eg har per i dag 140 000 poeng inne med trumf, og vil sikkert klare 200 000 til innen januar om eg går inn for saken. Håper neste jokerglad er vaskemiddel, dopapir eller hermetikk!

Lars J liker dette
  7. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikkje billetter til Oz i des 2018 ute med Qatar, og des/jan er høgsesong=dyrere, men om det kjem skal eg nok slå til!

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal nok gå bra, om tiden treffer.

Blir det toalettpapir vil halvparten av alle norske idrettslag gå konkurs :D

ValdresBjarne and Travellingalf like this.
  9. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Me kan gå sammen om å lage eit firma som kan videreselge dopapir til idrettslag og russebusser!

10. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det beste er å gå for billetter for poeng, dukker det opp et helt genialt bra tilbud så avbestiller du bare de å får poeng og avgiftene tilbake. Min bror klarte med litt innsasts å kjøpe poeng(andre sin trumf) tilsvarende 150 000poeng i løp av noen uker. Mulig du også har familie og bekjente som tar trumfen ut i varehandel.

11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Spar har vel 25% trumf på alt av bleier og barnemat. Må vel være mulig å ordne noe her også. Eventuelt hamstre nok taco og selge dette fra bilen :p

12. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Då har eg fått tak i 110 000 poeng på ein liten halvtime med kurs 1-1,1 og 1-1!

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det er passe hardcore. Pushe bleier og taco på gata for Eurobonuspoeng :D

DanH, Fredrik81 and Xflipper like this.
  14. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Bleier er J.... dyrt i Italia og Spania, så det er berre å utnytte to ekstra innsjekka bagasje og reise ned å pushe bleier der. MR for å selge bleier for Trumf!

Ha kjøpt 160 000 Eurobonuspoeng via trumf no, så då klarer eg 360 000 poeng om eg klarer ein CT i jan/feb!

Fredrik81 liker dette
  15. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Bare å begynne å booke hotell til turen det :)

16. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Skal prøve å bu på Holiday Inn i the Rocks i Sydney nyttårsaften, men veit ikkje prisen enda...Får håpe det er opna i Januar og at dei tek amex!
    Elles så får me satse på alt som tek amex!

Fredrik81 liker dette

Del denne siden