Jeg er ny på forumet, så jeg beklager på forhånd om temaet er svart ut tidligere, men jeg har ikke funnet noe. Jeg skal til Sør- og Mellomamerika i høst og ønsker å bruke CT. Aller helst business for å få en avslappende tur. Jeg har prøvd å bruke søkemotoren til ANA, foreløpig uten særlig hell. Ved søkemotoren til United har jeg funnet Business på OSL-LHR-BOG-GYE-GPS og retur i Economy roughly samme vei. Jeg ønsker derimot en Open Jaw retur fra PTY, helst via BOG for å slippe immigrasjon i USA. De på AmEx-telefonen fant ca riktig utreise, men hjemreise PTY-ORD-FRA-OSL. Men dessverre begge veier bare i Economy. Har noen et bra tips til hvordan finne pålitelig business-award tilgjengelighet generelt, og aller helst for området jeg ser på generelt. I utgangspunktet ønsker jeg å fly AV siden det virker mest effektivt, og jeg er ikke veldig imponert over businessklassen til LH. Jeg har antagelig ikke nok poeng til F, og det er heller ikke viktig.
Hei og velkomen til oss! Har du prøvd SAS sin eigen søkemotor for bonusreiser med Star Alliance? – https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ Eit råd kan vera å søkje opp strekning for strekning og sjå etterpå telefonere inn til CT-telefonen.
Kanskje denne tråden er til nytte: https://insideflyer.no/forums/threa...estilling-endelig-så-godt-som-på-plass.11375/
Velkommen til forumet! For å søke AV må du ringe, du finner ikke disse på SAS sin søkemotor. Ellers vil jeg rangere Lufthansa business over Avianca, men det er vel en smakssak. Turkish Airlines har flyvninger mellom Bogotá og Istanbul, men det er begrenset hvor mye som er tilgjengelig. Disse kan finnes gjennom nevnte SAS-søk.
Skal man ha business class nedover der ville jeg tatt Turkish. Lufthansa sin synes ikke jeg er så digg og Avianca sin har ikke jeg testet, så da må den være rimelig dårlig om den havner under LH
Hvor har du tenkt deg? Booket turen vår til sør amerika i mars/april og da var det "vidåpent" i november/desember. Både med avianca, men også med Turkish. Selv endte jeg med OSL-IST-BOG-LIM med open jaw retur fra GIG-PTY-IST-OSL. Alt med TK sin nye dreamliner og dermed ny C kabin. Nøkkelen til å finne t/r til sør amerika, er å prøve de store byene hvor både TK og AV flyr til. Både Bogota og Panama skal ha grei tilgjengelighet. Her kan du velge både mellom BOG-LHR evt. BOG-PTY-IST med henholdsvis AV eller TK. Og som mange sier, AV må du ringe Tallinn for å booke. Edit: Gjorde et kjapt søk i starten av oktober. Er minst 2 ledige C seter på IST-BOG de fleste dagene jeg søkte på.
Takk for svar Det er en ganske lang omvei via Istanbul. Vi skal til Galapagos og AV sine flights som lander tidlig morgen i BOG passer veldig fint for å komme seg til GPS i passe tid med tanke på jetlag.
Takk for svar! Jeg tror jeg fikk ANA sin til å funke. Vet du om den er troverdig? Har funnet noen fine flights over Atlanteren, men ikke lett etter interkontinentale flyginger enda. Hva var galt med AV kontra LH? Som svart over så passet tidene til AV veldig fint og visuelt ser AV bra ut. Jeg er mer opptatt av komfort enn best mulig servering forresten.
Jeg har sjekket litt og Dreamlinern de flyr ser igrunn ganske sweet ut. MYE bedre enn den stusselige 330-300-maskinen jeg har flydd med LH. Men jeg tar jo så klart gjerne i mot erfaringer
Har ikke forsøkt LH business, så jeg kan ikke uttale meg om det produktet annet enn å bemerke at jeg ikke synes noe om løsningen med 2+2+2 (eller 2+2 oppe på 747). AV LHR-BOG-LIM-BOG-LHR var helt suverent for vår del, standard herringbone 1+2+1 på Dreamliner fungerer utmerket. Service ombord var veldig bra, vennlig og smilende, det var en voldsom kontrast å gå over til SAS Plus for turen LHR-OSL. Tror det var et par tiår siden de hadde gått på smilekurs...
Jeg fløy Avianca og Lufthansa til/fra Sør-Amerika i fjor og Avianca t/r året før - alle flyginger i business - det ligger noen reisebrev her. Men jeg synes faktisk Avianca var minst like bra som Lufthansa, trolig bedre. Bedre setekonfigurasjon (1-2-1) og vel så god mat på Avianca (særlig ut fra LHR), men den personlige servicen var klart bedre på LH. Men personlig service betydde ikke så mye om man flyr natt og foretrekker å få et godt måltid, et glass god vin (eller to) og så søvn i et godt sete/seng. Setet til Avianca er etter min mening overlegent LH biz, ikke minst mht søvn.
Sant det. Ville selv tatt Avianca siden: jeg ikke har prøvd det tidligere og fordi jeg har sagt til meg selv at jeg skal aldri betale med penger eller poeng, for LH business igjen ut av Europa Avianca har jo dreamliner med 1-2-1 vs Lufthansa sin som er 2-2.
Takk for hjelpen alle sammen Da var det booket. OSL-MUC-BOG-UIO-GPS + PTY-BOG-MUC-OSL Stort sett Avianca. Lufthansa OSL-MUC-OSL og Copa PTY-BOG. Gleder meg Jeg er spesielt fornøyd med at det gikk an å ha open jaw i to forskjellige områder, slik jeg har forstått områdegrensene.