CT forsinkelse på hjemreise - booke om til non-SA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av zeala, 27. april 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Min mann og jeg + en 6 mnd baby er for øyeblikket i Thailand på CT (EB) business class med Thai airways. På hjemreisen skal vi fly BKK-LHR-SVG med TG.
    Vi har 65 min transfer tid i London (samme terminal), men ser nå at det er en gjennomsnittling forsinkelse på 40 noe minutter på BKK-LHR ruta. Vi skal fly hjem med dagens siste fly fra LHR. Mtp at vi reiser med en liten en så ønsker jeg å være foreberedt på forsinkelser og hva vi evt har krav på. Vet at vi ikke har krav på standard EU kompensasjon siden vi flyr med non-EU carrier utenfra.

    Burde jeg prøve å booke om fra BKK på alternativ rut i Bangkok? Er jeg da bundet til SA selskap?

    Forrige CT fløy vi med Air India (never again) fra Sri Lanka via Delhi i business class og det var umulig for de ved gaten å booke oss om med non-SA selskap pga det var bonusbillett. Vi ble da over 24 timer forsinket og stuck i Delhi, verste flyplassen jeg noen gang har vært og kundeservice lik null.
    Var i kontakt med SAS flere ganger og fikk flere ulike svar om vi kunne bookes om med non-SA selskap, så er svært usikker på hva det faktisk er mulig å gjøre mtp system.
    De ved gaten i Sri Lanka sa at det ikke gikk an fysisk å booke oss på non-SA pga det var bonusbillett. Noen som har erfaringer med å bli rebooket på non-SA ved forsinkelse/kanselleringer?

    Ønsker å være så forberedt så mulig på hva vi evt skal gjøre ved en forsinkelse siden vi reiser med baby.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fint om du ikke poster samme spørsmål flere steder, du får ikke flere svar.
     
    NoLimit and Sykkelthor like this.
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden