Hei! Først la meg takke for et veldig bra og interessant forum! Dette er min første post og min første CT reise på poeng og jeg håper å få litt hjelp av de erfarne bonuskongene her Jeg og min samboer har tenkt oss til Bali i vinterferien. Siden hun er lærer så er det et ganske bestemt tidsrom vi har tilgjengelig (17.02 - 28.02). Jeg ringte EB CT booking og satt en times tid i samtale med en meget hyggelig dame der og hun fant en reise for oss som vi fikk booket, dette var dog kun i economy, noe jeg kunne tenke meg på endre på. Siden jeg akkurat har fått EBG så kunne det vært spennende å ha litt tid på noen av de bedre lounges hvor vi evt måtte ha mellomlanding. Jeg har ringt EB CT de siste dagene for å høre om det var mulig å endre til business, men de sier at det ikke er seter ledig for EB, selv om det er ledige seter i business. Legger ved reiseruta som er booket og håper noen har tips til alternative ruter, tips om ombooking, tips til oppgradering etc. På forhånd tusen takk SERVICE FROM TO DEPART ARRIVAL -------------- ------------------- ---------------------- ------- ------- SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 371 TRONDHEIM NO OSLO NO 1610 1705 FRI 17FEB VAERNES GARDERMOEN NON STOP DURATION 00:55 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY ON BOARD: FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE AIRCRAFT OWNER: SK SCANDINAVIAN AIRLINES EQUIPMENT: BOEING 737-700 SWISS INTERNATIONAL A - LX 1217 OSLO NO ZURICH CH 1935 2200 FRI 17FEB GARDERMOEN ZURICH AIRPORT NON STOP DURATION 02:25 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY AIRCRAFT OWNER: LX SWISS INTERNATIONAL AIR LINES COCKPIT CREW: SWISS GLOBAL AIR LINES CABIN CREW: SWISS GLOBAL AIR LINES EQUIPMENT: BOMBARDIER CS100 SWISS INTERNATIONAL A - LX 178 ZURICH CH SINGAPORE SG 2245 1800 FRI 17FEB ZURICH AIRPORT CHANGI 18FEB NON STOP TERMINAL 2 DURATION 12:15 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY AIRCRAFT OWNER: LX SWISS INTERNATIONAL AIR LINES COCKPIT CREW: SWISS GLOBAL AIR LINES CABIN CREW: SWISS GLOBAL AIR LINES EQUIPMENT: BOEING 777-300ER SINGAPORE AIRLINES - SQ 938 SINGAPORE SG DENPASAR-BALI ID 0820 1105 SUN 19FEB CHANGI NGURAH RAI NON STOP TERMINAL 2 TERMINAL INTL DURATION 02:45 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: SQ SINGAPORE AIRLINES EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A330-300 SINGAPORE AIRLINES - SQ 943 DENPASAR-BALI ID SINGAPORE SG 1300 1535 MON 27FEB NGURAH RAI CHANGI NON STOP TERMINAL INTL TERMINAL 0 DURATION 02:35 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: SQ SINGAPORE AIRLINES EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A330-300 SINGAPORE AIRLINES - SQ 322 SINGAPORE SG LONDON GB 2345 0555 MON 27FEB CHANGI HEATHROW 28FEB NON STOP TERMINAL 3 TERMINAL 2 DURATION 14:10 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: SQ SINGAPORE AIRLINES EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A380-800 SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 802 LONDON GB OSLO NO 0705 1015 TUE 28FEB HEATHROW GARDERMOEN NON STOP TERMINAL 2 DURATION 02:10 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY ON BOARD: FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE AIRCRAFT OWNER: SK SCANDINAVIAN AIRLINES EQUIPMENT: BOEING 737-700 SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 342 OSLO NO TRONDHEIM NO 1115 1210 TUE 28FEB GARDERMOEN VAERNES NON STOP DURATION 00:55 RESERVATION CONFIRMED - X ECONOMY ON BOARD: FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE AIRCRAFT OWNER: SK SCANDINAVIAN AIRLINES EQUIPMENT: BOEING 737-700
Finner tilgjengelighet østover både hos SAS, Turkish og Air China i business på ønsket avreisedag. Anbefaler å søke litt på United.com på ulike reiseruter
SIA avgir ikke BIZ-seter til *Alliance-partnere så der har du nok noe av forklaringen. Hvis ønske er Biz ville jeg som forrige taler sier sjekket litt andre selskaper og routinger
Ikke helt riktig? SQ gir både F og C-seter til partnere, men ikke på A380 og B773ER. A359 er jeg litt usikker på, har hvertfall ikke funnet noen seter enda. Grunnen til at du kan fly F med SQ mellom SIN og CGK er at de flys med 772.
Ett raskt søk på United.com fant i alle fall ett brukbart alternativ på utreisen. Legg merke til at jeg har søkt fra Oslo, men det burde ikke være noe problem å få tilknytning til TRD. Med denne ruten er det Business hele veien til Taipei, men økonomi videre til Bali. Ruten inkluderer også ett stopp på over 12 timer i Taipei, men da kan dere kanskje få utforsket den byen litt også. Returen ser dessverre verre ut.
Wow. Takk for gode svar folkens. Jeg skal ta meg en runde på united.com og sjå hva som dukker opp. EB CT's bookingservice anbefalte meg å ringe opp om et par dager for å høre om noe hadde endret seg, hva tror dere sannsynligheten for det er? Finnes det noen måte å bli varslet på hvis ting endrer seg? Takk igjen
Kan være heldig, men erfaringsmessig så er det lite som dukker opp så kort tid før avreise. Er det lite belegg så hender det at noen legger ut noen flere bonusseter. Er jo verdt å prøve. Men hvor mye betalte du i skatter og avgifter da? Virker til at du brukte veldig mye poeng i forhold til totalprisen du sparte.
Flott at du finpusser formen, tror jeg må bytte noen flasker mot en bra Balitur til høsten neste år i F fra tos.. Sanker poeng i mellomtiden.
En liten update her. Fulgte deres gode råd og søkte endel på United, plutselig dukket det opp en aktuell rute på tur ned som hadde ledig i Business. Satt akkurat en time på telefonen med EB CT booking, og en meget hyggelig dame hjalp meg med ombooking. Så nå gjenstår det bare å finne et bedre alternativ på returen. Det var ikke ledig to seter sammen fra Singapore - London, så jeg og dama må sitte på enkelt seter på rad 58 og 60 Her er endret rute til Bali. SERVICE FROM TO DEPART ARRIVAL -------------- ------------------- ---------------------- ------- ------- SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 335 TRONDHEIM NO OSLO NO 0605 0705 FRI 17FEB VAERNES GARDERMOEN NON STOP DURATION 01:00 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS ON BOARD: CONTINENTAL BREAKFAST AIRCRAFT OWNER: SK SCANDINAVIAN AIRLINES EQUIPMENT: BOEING 737-800 (WINGLETS) SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 803 OSLO NO LONDON GB 0750 0920 FRI 17FEB GARDERMOEN HEATHROW NON STOP TERMINAL 2 DURATION 02:30 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: SK SCANDINAVIAN AIRLINES EQUIPMENT: BOEING 737-800 THAI AIRWAYS INTERNAT - TG 911 LONDON GB BANGKOK TH 1150 0615 FRI 17FEB HEATHROW SUVARNABHUMI INTL 18FEB NON STOP TERMINAL 2 DURATION 11:25 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: TG THAI AIRWAYS INTERNATIONAL EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A380 THAI AIRWAYS INTERNAT - TG 431 BANGKOK TH DENPASAR-BALI ID 0850 1415 SAT 18FEB SUVARNABHUMI INTL NGURAH RAI NON STOP TERMINAL INTL DURATION 04:25 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS ON BOARD: MEAL AIRCRAFT OWNER: TG THAI AIRWAYS INTERNATIONAL EQUIPMENT: 787 ALL SERIES PASSENGER
Da kommer en siste oppdatering før selve flyturen. Fikk idag booket om returen til business, så nå er vi snart klar til avreise. Hvis noen har gode tips om hoteller eller ting man bør få med seg i Bali så setter jeg stor pris på det. Vet dere også om det er noen hotell-programmer man bør statusmatche seg til før avreise? Ruta blir som følger: Code: SERVICE FROM TO DEPART ARRIVAL -------------- ------------------- ---------------------- ------- ------- SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 335 TRONDHEIM NO OSLO NO 0605 0705 FRI 17FEB VAERNES GARDERMOEN NON STOP DURATION 01:00 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: BOEING 737-800 (WINGLETS) SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 803 OSLO NO LONDON GB 0750 0920 FRI 17FEB GARDERMOEN HEATHROW NON STOP TERMINAL 2 DURATION 02:30 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: BOEING 737-700 THAI AIRWAYS INTERNAT - TG 911 LONDON GB BANGKOK TH 1150 0615 FRI 17FEB HEATHROW SUVARNABHUMI INTL 18FEB NON STOP TERMINAL 2 DURATION 11:25 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A380 THAI AIRWAYS INTERNAT - TG 431 BANGKOK TH DENPASAR-BALI ID 0850 1415 SAT 18FEB SUVARNABHUMI INTL NGURAH RAI NON STOP TERMINAL INTL DURATION 04:25 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: 787 ALL SERIES PASSENGER SINGAPORE AIRLINES - SQ 939 DENPASAR-BALI ID SINGAPORE SG 1155 1430 MON 27FEB NGURAH RAI CHANGI NON STOP TERMINAL INTL TERMINAL 0 DURATION 02:35 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A330-300 SWISS INTERNATIONAL A - LX 179 SINGAPORE SG ZURICH CH 2350 0610 MON 27FEB CHANGI ZURICH AIRPORT 28FEB NON STOP TERMINAL 2 DURATION 13:20 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: BOEING 777-300ER SWISS INTERNATIONAL A - LX 1266 ZURICH CH COPENHAGEN DK 0705 0900 TUE 28FEB ZURICH AIRPORT KASTRUP NON STOP TERMINAL 3 DURATION 01:55 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A320-100/200 SCANDINAVIAN AIRLINES - SK 2882 COPENHAGEN DK TRONDHEIM NO 1300 1435 TUE 28FEB KASTRUP VAERNES NON STOP TERMINAL 3 DURATION 01:35 RESERVATION CONFIRMED - I BUSINESS EQUIPMENT: CANADAIR REGIONAL JET 900
Om du jobber deg gjennom denne listen er du garantert suksess https://medium.com/travelbox/bali-v...1b18?source=linkShare-1f5894f2a195-1486708122
Hilton har vel en status match/challenge kampanje nå som kanskje kan være aktuell? https://hiltonhonors.hiltonapps.com/ Vi bodde på to hoteller på Bali nå før jul og de kan begge anbefales, selv om både lokasjon og type hotell var svært forskjellige. Conrad Bali var supert, mens Mandapa (a Ritz-Carlton Reserve) i Ubud var i en helt egen klasse. Spesielt det siste er en opplevelse i seg selv og passer nok ekstra bra for ett par som reiser uten barn. Ett par netter der (minst) anbefales på det sterkeste!
Takk, har faktisk sendt en epost til Hilton med statusmatch forespørsel etter å ha kommet meg på nivå i både BestWestern og CarlsonClub. Det hotellet i Ubud så jo helt fantastisk ut, hva måtte dere ut med for overnatting der? Tenker vi skal ha 2 dager i Ubud, så det kan jo være et alternativ...
Vi betalte ca 3500,- per døgn for to voksne og en baby. Vi kunne fått det litt billigere om vi hadde bestilt uten mulighet for kansellering/forandring, men velger stort sett å betale ekstra for den muligheten. Man vet jo aldri hva som kan skje... Så, langt fra billig, men jeg synes det var verdt det. Dette var også en litt spesiell tur for oss pluss at reisen til/fra var billig (poeng + CT) så jeg følte vi kunne svi av noen kronasjer ekstra. Viss du ønsker å spare inn litt så kan du booke via Virtuoso som vi gjorde. Prisen for selve overnattingen(e) blir den samme som du finner på nettsidene til hotellkjeden/hotellet, men du får en del perks i tillegg som varierer fra hotell til hotell. Her er det vi fikk tilbud om hos Mandapa: Upgrade at time of arrival, subject to availability Complimentary Buffet and A La Carte Breakfast for two daily in the restaurant for duration of the stay $100 USD equivalent Resort or Hotel credit to be utilized during stay (not combinable, not valid on room rate, no cash value if not redeemed in full) Early check-in/Late check-out, subject to availability Så litt er det å hente i alle fall (og det koster altså ikke noe ekstra). Bare si fra om du ønsker at jeg skal sende deg kontaktinfo til "min" kontakt i Virtuoso.
Hei, ja send gjerne kontaktinfo. Har aldri benyttet meg av Virtuoso, men lagde meg nettopp en konto der.
Info er sendt. Jeg hadde heller aldri brukt Virtuoso før denne turen, men det blir ikke siste gang i alle fall. Spesielt på hotellet vi booket i Singapore fikk vi veldig mye igjen for å bestille gjennom Virtuoso (tredje natt gratis, bekreftet oppgradering ++)