Hei, Er det noen som vet om det finnes noe lignende Eurobonus sin CT, bare for One World istedenfor? Eller noen andre smarte triks for å få reist 2 stk på First når man ikke har nok poeng? Har hørt det er mange som overfører poeng fra kredittkort til miles, hva er det for noe? Takke for alle svar på forhånd
Jepp, kalles 2-4-1 voucher med BA Amex. Dog avhengig av britisk adresse. Hadde det på samboeren da hun studerte der, men husker ikke i farten opptjeningskrav og slike ting.
https://www.americanexpress.com/uk/credit-cards/ba-premium-plus-credit-card/ this? Tolker det som at det kun gjelder BA flights..
RIktig... "It can only be used on British Airways services. You can’t use it on Qatar Airways, Cathay Pacific etc even though you can book such flights on Avios." Da er den uaktuell...
Har dessverre 0 avios... men klarer litt over 300k Finnair poeng i løpet av de neste mnd så en first HKG JFK er mulig, evt LHR DOH HKG med QR
Jeg er helt enig i at Qatar er langt bedre enn BA i C og F. Cathay er også veldig bra på service og soft produktet. Men jeg synes ikke setene til Cathay er spesielt gode i C (har ikke prøvd F) Men du sier du skal legge masse flygninger på Finnair. Skal du sammenligne BA og Finnair i C så synes jeg BA er bedre enn Finnair. De kjører A350 og A330 og jeg synes ikke det er noe spesielt gode seter de har og de putter også inn mange seter i C sammenlignet med f. eks Qatar i C på A350. Samme gjelder maten som ikke er noe spesielt. BA har jo også selvsagt mange seter i C og å sitte i midten i 2-4-2 er ikke noe å anbefale. Men BA har noe som Finnair ikke har og det er 747. Rad 64 og 62 har veldig private seter når man tar opp skilleveggen og man får sitt eget lille rom. I tillegg har BA pute / laken fra The White Company som faktisk gjør nytten hvis man ønsker å sove. Tror ikke Finnair har noe slikt på langdistanse.
Jeg flyr 95 % Finnair i Europa bare - og da er ikke BA gunstig da jeg jobber i Finland, Estland, Latvia, Polen for det meste. Aldri prøvd BA C på langdistanse og kommer heller ikke til å gjøre det. Til sammenligning så koster BA C til LAX 40.000 NOK, AY C til USA / ASIA finner man ofte til under 20.000 NOK og begge gir 38.000 FINNAIR PLUS poeng Om man først skal nevne Qatar så gruser de både BA og AY. Der finnes det ikke noe å snakke om hvem som er best av disse 3 Tilbake til topic: av alle disse Finnair flightene samler det seg opp mye poeng. Og det er disse jeg ønsker å få brukt på noe kult i F, helst for 2.
BA C til LAX koster 40 laken??? Prøvde du å bestille med avgang i morgen og retur lørdag? Jeg har fløyet mye BA C over dammen gjennom årene, der dyreste jeg har betalt er vel noe rundt 22000. Rett nok noen år siden, men alle priser har jo gått ned, med mindre BA har gått mot strømmen...
Ja, enig i dette. Rekorden min er 9000,- til SFO. Jeg skal til Miami i april og da betalte jeg 10.000 nok for 8 flyturer med BA, AY og AA. Flyr A350 med AY mellom HEL og LHR
Nei, 8 april feks mandag til fredag: Når må man fly for å finne dette for 20k tur retur til lax fra osl?
De prisene mine er ikke standard priser da selvfølgelig. Reisen i april booket jeg for 5 måneder siden på en kampanje de hadde. Jeg maksimerte da segmentene for å få mest mulig TP. Flyr GOT-HEL-LHR-PHL-MIA og retur via JFK på vei hjem. Oppgraderte LHR til PHL til F med 20.000 Avios og null ekstra kroner. Får 600TP for 10k Reisen til SFO var kombinert med en Avios kampanje mener jeg så nettosummen ble 9k
Skjønner skjønner! Det er jo ikke hverdags akkurat. Jeg snakker om hva folk må ut med normaltvis for en tur retur Europa USA med BA C. Og der er prisen for tiden på 40 lapper noe jeg mener er alt for overpriset
Helt enig. Overpriset. Men når det er sagt, kan hende har prisen å gjøre med at du ikke har lørdag stay over.