CT m familien til Kenya

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Bergenser, 12. jan 2019.

  1. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Jeg har nå 110.000 eurobonus poeng og en CT. Min kone og jeg vil reise sammen med vår sønn på 10 år fra Bergen til Kenya (Mombasa) i sommer. Ser at det er 60000 poeng t/r pr voksen. Barn får ikke rabatt i Star Alliance. Vi må altså betale 60000 for vår sønn også, det synes jeg er drøyt. Har noen tips om hva vi bør gjøre? Går det an å kjøpe billett til barnet samtidig som man bestiller bonusreisen? Bør vi starte fra annen destinasjon ? Bør vi først reise med SAS til et sted og så kjøpe billett videre til Kenya? Vi ønsker jo å få mest mulig igjen for vårt CT også! Takknemlig for alle gode råd fra Dere som kan dette ! Hilsen B
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    CT på deg og fruen og betal billett til ungen.
     
    Omaniac liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ville sett på muligheten for betalte billetter for hele familien, så sparer du CT'en og poengene til en tur i business class med bare deg og kona. Å bruke poeng for å reise langt i økonomi er dårlig valuta for poengene, men dette er selvfølgelig en vurdering du må ta selv.

    Om du finner en SAS-destinasjon i Europa som har veldig billige billetter til Kenya, så er det selvfølgelig en mulighet å booke SAS dit for poeng og så videre på den billige billetten. Men dette gjør reiseruten mye mer komplisert og tidkrevende.
     
  4. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Vil reise til Mombasa med CT, men helst unngå Ethiopian airways. Hva sier dere ?
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Da vil du slite med å finne CT. Kjøp heller via Doha med QR og spar CT til et mer givende mål. Eventuelt CT til Nairobi og betalt billett videre.
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Nysgjerrig på hvorfor du helst vil unngå ET? Dårlig erfaring fra tidligere flyvinger?
     
  7. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Neida, de har bare dårlig rating bl.a. på TripAdvisor.
     
  8. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Kan jeg fly til Nairobi med Quatar airways via Doha fra Oslo uten å måtte betale ekstra bonuspoeng utover sone Øst Afrika ?
     
  9. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Om man tenker at det er setet man betaler for, så er det forsåvidt fornuftig at det blir 60k poeng for barn.

    Ser titt og ofte SWISS ledighet på ruten til Nairobi, så det burde gå greit å finne seter hvor man unngår Ethiopian. South-African viser også tilgjengelighet fra London via Sør-Afrika. Litt fleksibilitet, så får man det til ;)
     
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Qatar er ikke en del av Star Alliance, så her må du betale hele gildet selv.
     
  11. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Er Swiss bra ? Selv om man reiser på Economy ? Har ikke nok poeng til 2 pers i business (har 120000 og CT)?
     
  12. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv med LH fra Frankfurt .
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Pussig, det jevne inntrykket her på forumet er vel positivt. Hva klages det spesifikt på på TripAdvisor?
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Altså.. Om man skal fly økonomi med poeng og CT så kan man like godt bare kjøpe seg en billig økonomibillett mener jeg..
    Det du får per poeng her vil jo være mer eller midnre ingneting.

    Jeg har testet både økonomi og business med Ethiopian. Det funker helt fint, det er hyggelig crew og de smiler alltid.
    Da vi fløy økonomi så satt vi nesten helt foran og det var veldig slitsomt en periode da vi mellomlandet for å fylle flyet opp med folk med for mye bagasje.. Jeg som satt ved midtgangen fikk det jge vil anse som rundt 300 rumper og 840 bæreposer og vesker smelt i hode og skulder ved boarding. Utover dette var det greit.
    Business er helt fint, Ethiopian har bra priser i business, men merk at de billigste billettene gir ingen poeng til Eurobonus...
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  16. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ringte Tallin, det var kun reward-billetter med Ethiopian som var lagt ut. De mente at andre flyselskaper ikke hadde lagt ut enda, f.eks Lufthansa. Noen som vet hvor lenge før bonusbilletter legges ut ?? Usikker på om jeg bør ha is i magen og vente på at bedre flyselskaper legger ut sine billetter?
     
  17. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Tallin mente at Lufthansa ikke hadde lagt ut billetter enda for juli. Er jeg for tidlig ute??
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Haha...
    De legger ut ca 330 dager som nesten alle andre.. Kun første klasse som ikke kommer før 14 dager før avreise.
     
  19. Bergenser

    Bergenser Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Da er reisen til Kenya bestil via Tallin. Hyggelig kvinne på telefonen, hjalp oss steg for steg. 120000 poeng t/r BGO-MOM for 2 voksne og 1 barn på 10 år. Vi gleder oss !
     
    Travellingalf, Jorge, bighc and 2 others like this.

Del denne siden