CT reise i februar(!)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Larskp86, 07. jan 2018.

1. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    hei, har lest sporadisk innom dette forumet, men p.t ikke kunnet nyttegjøre meg av all tilgjengelige info som ligger her.

Nå er jeg i en situasjon hvor jeg og samboer (litt uventet) har fått ferie i midten av februar. Kan reise fra ca 14.02-25.02.

Jeg har opptjent en CT fra i fjor som ikke er brukt, og vel 300’000 poeng tilgjengelig.

Vil det etter deres mening være mulig å få til en CT-tur til et varmt sted med kun rett over en måned før avreise. Evt tips til reisemål med god tilgjengelighet.

Lars

2. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan begynne og se på United.com etter ledig flybilletter,søk legg for legg er best. Finner du ikke noe her er nok løpet kjørt,Lufthansa legger noe ut 14 dg før avreise..

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Alt er mulig, spørs bare hvor lenge du søker. :)
    Som nevnt, lufthansa legger ut F-billetter 2 uker før avreise, så er du iskald drøyer du til 14 dager før dere skal reise hjem og så søker igjennom det som finnes av LH, da finner du sikkert noe spennende.

4. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Ja har søkt litt på United bl.a til BKK, mender var det ikke ikke så mye tilgjengelig. Får søke litt fremover og kanskje ha is i magen og vente på LH hvis jeg tør/må. Slipper de billetter på dagen 14d før? I så tilfelle blir det vel vanskelig å bestille t/r.

5. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Når de legger ut tur 14 dager før avreise ringer du CT-telefonen og booker den med en ok retur. Så når en bra retur legges ut ringer du igjen og endrer bookingen din. Endring av CT-booking koster 150,-

Candy liker dette
  6. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Ja det kan jeg selvsagt gjøre, men da risikerer en kanskje å blåse masse poeng på kun å få F-reise ene veien. Skal sjekke litt fremover.

7. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Gode søke steder til vame steder som du kan prøve er, Bangkok,Singapore,Kuala lumpur og Manila. Prøv på disse stedene. f.eks oslo-istanbul og fra istanbul til de stedene jeg nevner pga Turkish air pleier noen ganger og ha flere award billetter tilgjenglig,du må sette av noen timer og bare søke her og der,søk deg også ut fra London,frankfurt.Paris osv.. Lykke til

8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Her må en jo veie First-opplevelsen med Lufhansa både i First Class Terminal i Frankfurt, med limo til fly, opp i mot det å ha de andre legsene i business.
    Jeg ville nok vurdert det uansett, siden det bare skiller 50 000 poeng, noe jeg mener First i LH med ok tid på bakken er verdt.

Som du selv sier er du sent ute, men jeg klarte å ordne meg LH F begge veier en uke på kort varsel i februar i fjor. Men da må du jobbe aktivt med bookingen og bruke tid ;)

Candy, Larskp86 and animals like this.
  9. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Hvilke destinasjoner er medt sannsynlig å få til en slik reise på kort varsel? Har tidligere skrevet at jeg/vi ønsker en varm destinasjon, men andre spennende destinasjoner kunne også være aktuelle.

Et spm til. Når jeg søker på United.com og finner tilgjengelig tur(business saver award) til eks 75k miles, så er det andre tilsvarende billetter til eksempelvis 35/45k miles. Er dette noe jeg må forholde meg til som skal bruke eurobonuspoeng?

10. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene på United er United-poeng. Vi må forholde oss til SAS med Eurobonus. Men tilgjenglighet finner vi med United.

11. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Skjønner, så så lenge det finnes en biz savor award-billett tilgjengelig er den grei for oss? Uavhengig av hvor mye United tar for denne?

Blaa liker dette
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.

Larskp86 liker dette
  13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet ja. Men du kan likevel risikere å bli skuffet når du ringer for å booke. Det finnes ingen garantier for at de finner de samme ledige setene som du.

Larskp86 liker dette
  14. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Ser vanskelig ut som om jeg må bite i det sure eplet å gå for economy for å få til tur på aktuelle datoer.
    Er de economy-billettene som ligger på United tilgjengelige med eurobonus?

Del denne siden