CT til Asia: Dilemma

Tråd i 'Bonushjelp' startet av pineapple_juice, 08. mars 2018.

  1. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hei igjen, guruer. Jeg ser stadig etter alternativer for å optimalisere min CT, og lurer på om noen her inne kan gi litt bonushjelp... Har et førsteklasses problem, rett og slett! :D

    Nåværende booking er:
    OSL-FRA LH C (gryyyyyyytidlig)
    FRA-CDG LH C
    CDG-BKK TG F 380 (ca 20 timer stopover)
    BKK-ICN OZ C 380 (ca 23 timer stopover)
    ICN-SIN SQ C 333
    SIN-DPS SQ C 333
    /
    DPS-SIN SQ C 333 (ca 9 timer stopover)
    SIN-CPH SQ F 777

    Som altså gir Thai F på utreise og Asiana A380 Biz videre. Problemet er at utreisen bruker hele to segmenter på å komme til CDG, sånn at jeg ikke fikk lagt til CPH-OSL på slutten. OSL-FRA er dessuten supergrytidlig, og er redd jeg kommer til å bli så trøtt at jeg sover bort hele turen med Thai F.

    Har funnet dette alternativet:
    OSL-CPH SK+
    CPH-SIN SQ F 777 (ca 20t stopover)
    SIN-ICN SQ C 777 (ca 24t stopover)
    ICN-BKK TG C 359 (ca 20t stopover)
    BKK-DPS TG C 777
    /
    DPS-SIN SQ C 333
    SIN-CPH SQ F 777
    CPH-OSL SK+

    Her blir egentlig spørsmålet - er det verdt å beholde Thai 380 F på utreise eller ville dere valgt SQ F begge veier?
    Thai bruker *A sin F-lounge på CDG, og denne er vel ikke noe spesielt å rope hurra for... Men må jo si at jeg har lyst til å oppleve A380 i F.

    Og er Biz på Thai A359 å foretrekke framfor Asiana 380?
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Biz på Thai A350 var svært skuffende i mine øyne. Har skrevet litt om turen.
    Asiana F på A380 er magisk. Vi digget det :) Thai F på A380 er verdt å få med seg en gang i livet, men SQ F er i en heelt annen liga.
     
  3. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tilbakemeldingen. Får håpe den dårlige servicen du fikk ombord Thai A350 var et engangstilfelle. Ser at mange klager på trange seter, men med mine 175 skal ikke dèt være noe stort problem. Er jo en flytype det frister å prøve.

    Edit: Andre som har synspunkter på førstepost?
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Selv om det er kult med SQ F hadde jeg ikke valgt det begge veier om det var andre muligheter.
     
    yukho liker dette
  5. steinaraa

    steinaraa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    48
    Min erfaring med TG F i 380 (BKK-LHR) var ikke top of the pops, men om man er glad i store fly, så er det jo ikke noe å lure på. Opplevde derimot TG C som et veldig bra produkt, riktignok i en B777 mellom KUL og BKK...

    Slippes SQ F til EuroBonus-kunder?
     
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov å fly SIN-ICN-BKK-DPS med poeng/CH?
     
  7. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
  8. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Må jo være det, ettersom jeg nå har BKK-ICN-SIN-DPS
     
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det tenkte jeg ikke på :oops:
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke lov med dagens CT regler, men han har vel vært meget heldig som hår fått den gjennom.
     

Del denne siden