CT til EZE eller GIG

Tråd i 'Bonushjelp' startet av FFlyer, 14. mai 2017.

Tags:
  1. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Må høre hvordan dere medforumister hadde angrepet denne utfordringen;

    Målet er EZE eller GIG (i høyest mulig klasse selvfølgelig) i siste havdel av Februar 2018. Noe fleksibel på reisedatoer, dvs 2-3 dager, 2 pax. Hvordan ville dere lagt opp søk og booking av dette? Hvilke reisedager er erfaringsvis best ift tilgjengelighet på disse rutene? Ville dere boooket noe nå, evt hvor lenge ville dere ventet? Er dette midt i karnevalstiden, evt er Februar høysesong for reiser til både GIG og EZE?

    Setter pris på alle tips og råd....

    Får allerede bilder i hodet hvor jeg sitter i F-kabinen og nyter et glass bedre champis ett sted over Atlanterhavet:)
     
    Last edited: 14. mai 2017
    TigerTravel, Upsaker and CrotchRocket like this.
  2. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser også etter CT billetter i den perioden til EZE.
    Det er begrenset led SA selskap som flyr der;
    Lufthansa, Turkish og United. Sistnevnte er ikke et spesielt interessant produkt fornmeg iallefall.
    Har ikke funnet noe på LH i den perioden i det helentatt enda. Aner ikke hvor lebge i forveien LH legger ut C billetter
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Februar er det grisevarmt både i Rio og BsAs. Mange rike argentinere reiser derfor ut av byen og det er litt "dødt". Samtidig er det kokende. Når det er sagt så er eze en fantastisk by.
    Rio synes jeg var helt supert, om enn noe dyrt. Brasilianere er utrolig hyggelige og det er masse kult i Rio.
    Hvis det står mellom to ville jeg gått for Rio, men har du muligheten så ville jeg smelt inn begge to
    Tilgjengelighet skal jeg ikke mene noe om, men lh slipper f-billetter jevnlig. Du kan også se på gru
     
    FFlyer liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Og så kan du bade i Rio :)
     
    FFlyer liker dette
  5. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    GRU frister ikke veldig som reisemål, men mener jeg har sett at Turkish flyr via GRU til EZE? Evt kan vel EZE nåes i kombinasjon med feks LH til GIG også videre med feks Avianca.
     
    Last edited: 14. mai 2017
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte at man reiser videre derfra. Gru i seg selv er nok ikke noen høydare.
    Man øker sjansen betydelig da lh flyr dit fra både fra og muc
     
    FFlyer liker dette
  7. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har bodd i BA, og vært i Rio ett par ganger. BA er mye tryggere og koseligere enn Rio. Bedre mat og uteliv er det også. Rio er fint mtp stranda, men 50% av alle jeg kjenner som har vært i Rio har blitt ranet der :p
    men du kan ta en tur til Uruguay til stranda der da fra BA.
     
    FFlyer liker dette
  8. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...dette stemmer jo med mitt noget ukvalifiserte inntrykk også, men jeg lar meg ikke skremme fra Rio av den grunn. Jeg har ikke besøkt noen av byene, men tror tilgjengeligheten på (F) flybilletter kan spille en avgjørende rolle for hvilket reisemål det blir:)
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn sikkerhetsmessig tror jeg det er 50/50. Bare å unngå favela i Rio så ordner det seg.
    Maten er bedre i Argentina, den er jeg med på.
     
    FFlyer liker dette
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Går ut ifra at det er OSL som er siste stopp i Norge. Da OSL-FRA-EZE i C og F med LH. Litt ekstra flights på hjemturen, EZE-IAH med United i F på 777, IAH-FRA med LH A380 i F og FRA-OSL med LH i C.

    Ikke så spennende, men det er planen min for neste CT når jeg får overbevist tårnet om at EZE ikke er livsfarlig.
     
    FFlyer and Are like this.
  11. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Utgangspunktet er SVG, men selv via IAH er det innafor ettersom det blir 4 legs til EZE. Artig routing det med god variasjon:)
     
    CrotchRocket liker dette
  12. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Drar fram denne tråden i mangelen av noen som treffer bedre ;)

    Er så heldig å få lov til å reise på CT-tur med LH F til Buenos Aires denne helgen :) Avreise torsdag og tilbake mandag kveld. Det vil si at jeg har nesten fire hele dager i byen.
    Hva vil dere anbefale å oppleve på denne tiden? Er interessert i historie og generelt severdige områder. Har plukket opp noen tips fra gode reisebrev her allerede ;)
    Har også tenkt en dagstur til Uruguay. Har sett på Colonia, som ligger nærmere med båt. Er dette en OK destinasjon for én dag, eller er det bedre å reise lengre men komme inn til Montevideo?
     
    KRS, Edvard and RoadKing like this.
  13. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Nice! Hvor lenge i forveien fant du LH F billetter?

    Uruguay er hyggelig, men vil påstå at du finner mer enn nok å gjøre i BA i 4 dager. Jeg ville ikke brukt en av dagene i Uruguay :)
    Jeg har vært på langhelg i Montevideo med den 3 timers båten. Hvis du reiser til Montevideo, ikke reis på en søndag, mye er stengt da.
    Jeg vil uansett heller anbefale BA enn Uruguay.
     
    Bolle and anders82 like this.
  14. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    I BA må du sjekke ut San Telmo (El desnivel restaurant), Palermo og Recoleta minst. Hvis du vil i landlige strøk kan du se på El Tigre dersom du vil ut i noen kanaler utfor byen.
    Du må også prøve empanadas av alle sorter :)
     
    Bolle and RoadKing like this.
  15. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for svar :)
    Ja, det blir nok en god del mat, og ikke minst så El Tigre-turen spennende ut.
    Bestilte i dag og det er god tilgjengelighet i F nå, men reiser alene på denne turen, så da er det en god del enklere å finne billetter

    P.S. Ellers må jeg legge til at våre venner i Tallinn nok begynner å få en god del erfaring med oss FT-ere... Når jeg ringte og ba om billetter til Buenos Aires var det først hun sa at First class var ledig, så forventet nok nesten automatisk at det var det jeg var ute etter :D
     
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 31. juli 2017
    Bolle liker dette
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan gikk det i BA @Bolle , fant du noe god mat?

     
  18. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Ja det ble mye god mat på turen, både lunsj og middag :)
    Bodde i San Telmo (Hilton Curio), og likte det området veldig godt.
    Men, ble faktisk mest sjømat, da jeg synes de hadde mye spennende fisk og andre sjødyr der.
    Kan anbefale Sagardi som hadde veldig god mat, selv om det var baskisk og ikke argentinsk
     
    Edvard liker dette
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke huske å ha sett noe reisebrev fra dette eventyret!? ;):rolleyes:
     
    Baldrick liker dette
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Samme opplevde jeg i sommer også. Det var liksom ikke noe tvil.. :D
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden