Det var noen (uten at jeg husker hvem) som mente at det alltid burde være et aktivt FC reisebrev her på forumet, så da får jeg vel ofre meg for fellesskapet... Et av mine reisenyttårsforsett for 2017 var å prøve first class med Lufthansa - og aller helst til Buenos Aires i løpet av vintermånedene her hjemme. Og selv om buckett listen har blitt utvidet etter å ha lest innlegg her inne, så har jeg forsøkt å fokusere på dette målet. Daglige søk på united.com har stort sett vært frustrerende. Å finne en tur som passet noenlunde med jobben har ikke vært enkelt, men så dukket det plutselig opp en mulighet i går - og da var det bare å kaste seg rundt og booke en tur førstkommende helg. Eneste ulempen er at det blir få timer i FRA til å teste FC terminal/lounge, men det for stå sin prøve. Jeg ser jo at min enkle reise tur/retur OSL-FRA-EZE ikke på langt nær kan sammenlignes med andre turer her inne, men som sagt så blir det i alle fall et aktivt reisebrev på first class - dog med oppstart på førstkommende torsdag. (Så kan jeg jo i parentes nevne at ambisjonen for neste års CT tur er noe høyere...)
FRA-EZE var min første F-opplevelse. Jeg gleder meg til gjensyn med den. Kos deg og god tur! Spis biff på en god parilla, f.eks Don Julio
Kult! Dette er også LHs lengste non-stop, så du får så mye LH F som det er mulig å få! Hvor lenge skal du være i BUE?
Aldri feil med F reisebrev. Når det er sagt, så er det eco klasse reisebrev som er eksotisk her inne....ikke mange av de. God tur!
Gleder meg stort til reisebrev. Og spis så mye biff du klarer i Buenos Aires - veldig høy kvalitet til rørende lav pris. Bestill den dyreste vinen - koster bare bagateller det også. God tur!
Kult! Vurderar å svi av årets CT på same rute, med mindre eg skal prøve å hoppe etter @Schlandy. Ser i alle fall fram til dette reisebrevet!
Flotte greier! Jeg har prøvd meg på denne i økonomi og trengte mye rødvin for å sovne baki der, men destinasjonen var uansett verdt det. Gleder meg til å følge reisen fra andre enden av skuta
Hm... Begynner å se ut som vi er mange som skal med CT til EZE i år... Håper vi ikke sprenger kapasiteten.
Tilgjengeligheten har vært varierende når jeg har forsøkt - men så dukket det plutselig opp bare noen dager før avreise. 6 av 8 seter er belagt nedover så vidt jeg forstår. Skatter og avgifter kom på litt over NOK 3.300.
Første etappe er unnagjort og jeg sitter i en relativt full gull-lounge på OSL. Mange som skal ut på tur tydeligvis. Eventuelle rykter om at Flytoget har innført first class på linje med Heathrow Express kan herved avkreftes. Etter dårlig erfaring med å sende bagasje på min siste helgetur satser jeg denne gangen på kun carry on. Innsjekk og fast track gikk raskt og smertefritt. Så nå er det bare å slappe av i loungen an halvtimes tid før avreise til FRA. Flyet står allerede på gate D10, så da får jeg gleden av å se hele den nye terminalen på vei ut dit.
God tur. Du kommer til å få en knall opplevelse. Får håpe at dere parkerer på remote stand i FRA, så du blir hentet ved flytrappen. Har tenkt på å ta den samme ruten etter å fått smaken på LH First i februar 2016 (FRA-JNB-CPT-MUC).