CT-tur med 9-10 mnd baby

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Magnus77, 09. febr 2019.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Nå kommer vi til å reise med en 9mnd gutt, ikke 4-6 år;-)
     
    drsyk and animals like this.
  2. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Har sjekket litt på award-søkemotoren til SAS som endelig er oppe igjen. Ser det er en ledig flyvning som jeg kunne tenkt meg, men det innebærer at det kun er 55 min transfertid i Oslo før flyet går hjem til Kristiansund. Dessverre får jeg ikke opp hele denne flyvingen fra denpasar til Kristiansund, jeg må legge inn enkeltsak, så får ikke bestilt den på SAS.no. Vil Tallin godta kun 55 min transfertid? Er vel min en time de sier, men de godkjenner jo denne transfertiden på SAS.no.

    Er det evt mulig å ringe SAS og få booket denne flyvningen? Skulle tro de godtar det når nettsiden godkjenner det. Og er tallin fremdeles sterkt i helga? Mulig å ringe SAS i mora?

    Utrolig dumt at det ikke går an å booke enkelt reiser med poeng og samle dem opp og så bruke CT rabatten til slutt på SAS.no...
     
  3. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Husk at ikke alle barn reagerer godt på å fly. Og at en 9 måneders baby stort sett krever en del aktivisering.

    For meg blir det å ta med barn i F som å ta med barn på restaurant med gjerne mer enn én stjerne. Det gjør man ikke før barnet er såpass oppdratt og gammelt at det ikke forstyrrer opplevelsen for de andre gjestene/passasjerene.
     
    Misterix, watchaddicted, Are and 3 others like this.
  4. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor skal man tenke så veldig mye mer på de andre i first i forhold til de i økonomi? Skal man bare drite i alle de andre 50 som sitter i nærheten av oss i økonomi da? Jeg må si jeg skjønner meg ikke helt på denne oppfatningen. Hvis jeg betaler med penger eller poeng for første klasse billetter og flyselskapet sier det er helt greit å ta med en baby gjør jeg dette med god samvittighet. Og grunnen til at vi evt velger first er pga ekstra god plass noe vi helt sikkert kommer til å sette pris på samt mindre folk rundt oss.

    Og selvfølgelig trenger barnet mye aktivisering når det er våkent, det er vi fullt forberedt på.
     
    kristiaan, dahlmath, anders82 and 4 others like this.
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir null stress @Magnus77 :) Jeg digger at dere kjører kidden på F. Forvent et lite reisebrev fra min side i løpet av neste uke etter nesten 40t på F og C med 2-åringen :D
     
    kristiaan, Xflipper, animals and 3 others like this.
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser jeg fram til:)
     
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi folk i F normalt sett har betalt 50-100.000 kroner for å slippe mest mulig unna det "peset" en flyreise fører med seg og for at flyreisen skal være mye mere enn transport, mens folk bakover i flyet har betalt en brøkdel av dette (anslagsvis 10%) for å bli transportert fra a til b. Det er for meg en veldig stor forskjell.
    Du spør jo selv i åpningsinnlegget om det er "innafor" å ta med seg en baby, og da leser jeg det som at du dermed antyder selv at du ser at det er en problemstilling. Jeg skjønner ikke helt hvorfor spør du dersom du uansett mener at det er greit og akter å gjennomføre det uavhengig av tilbakemeldingene du får?
     
  8. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med de som har betalt 10-20k for Business? Fortjener de mer å få en potensiell skrikerunge? Mest sannsynlig så har disse folkene brukt mer "av formuen" sin i prosent enn hva tilfelle er for folk som betaler 50-100k for F. Dette er mest sannsynlig folk som har veldig mye penger. Og hva med folk i økonomi? Fortjener de også mer bråk fordi de ikke har råd til å fly første klasse? Så lenge det er lov med barn på fly på alle klasser så spiller det ingen rolle hvor de er på flyet. Fly den klassen du vil! Mener nå jeg.
     
    Xflipper, anders82, Gullars and 3 others like this.
  9. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Først og fremst for å høre hva andre her inne på forumet mener. Trodde det var innafor...
     
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Men trådstarter vil jo selv slippe peset med å sitte 10-12 timer i økonomi med et barn. Hvis jeg betaler 100’ for f og velger å ta med barn så er mine 100 like mye verdt som eller annen forretningsmann sine 100’
    Men jeg er enig i det andre skriver her at man må jo selvfølgelig passe på at barnet har det bra og ikke bråker (eller så lite som mulig hvert fall). Min erfaring er at 95% av alle foreldre faktisk gjør dette når de flyr med barna. Det er jo ikke sånn at man som forelder synes det er kjempegøy at barnet hyler ombord... De fleste av oss vil faktisk at barna våre skal være minst mulig til sjenanse for andre
    Folk er forskjellig, men all den tid selskapene tillater barn i alle klasser sier jeg kjør på.
     
    animals liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorvidt det er greit eller ikke å fly F med spedbarn strides tydeligvis de lærde om. Men om man legger den diskusjonen til side, hvordan tilrettelegger de forskjellige selskapene i *A tilrettelegger om man først skulle velge å ta med seg barnet i F-kabinen? Mitt inntrykk er at alle tillater det, men at noen tilrettelegger bedre enn andre. Noen som kan hjelpe meg å verifisere og komplettere denne listen?

    Air China:
    Tillater spedbarn: ?
    Bassinet: ? (77W), ? (747)
    Ekstrakostnad: ?

    All Nippon Airways:
    Tillater spedbarn: Ja
    Bassinet: Nei (77W), ? (A380)
    Ekstrakostnad: ?

    Asiana:
    Tillater spedbarn: Ja
    Bassinet: 1K (A380)
    Ekstrakostnad: ?

    Lufthansa:
    Tillater spedbarn: Ja
    Bassinet: 2K (747), ? (A340), ? (A380)
    Ekstrakostnad: ?

    Singapore Airlines:
    Tillater spedbarn: Ja
    Bassinet: 1AF (77W), 2CD (A380)
    Ekstrakostnad: ?

    Thai Airways:
    Tillater spedbarn: Ja
    Bassinet: 1AK (744), ? (747), ? (A380)
    Ekstrakostnad: ?
     
    Last edited: 17. febr 2019
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Kan meddele at SQF med små barn er magisk. (så fremt barnet oppfører seg da :D )
    Her fra første lur

    Skjermbilde 2019-02-19 kl. 07.45.57.png
     
    magnusant, anders8, Edvard and 15 others like this.
  13. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Det så rimelig nice ut:) Er det bare dere tre på first sånn at han fikk eget sete? Og hvordan var personalet i forhold til barnet? Gleder meg til å høre fortsettelsen:)
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Fra Singapore til Sydney var C knapt halvfullt - så vi hadde alle to seter hver :) Også dette fikk tommel opp av minstemann som sov så og si alle de 7t ned til Australia
    C174E07B-16F3-41DF-8429-45476430D0A7.jpeg
     
  15. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker liv i denne tråden igjen da jeg akkurat har booket tur med familien neste sommer. "Ed" vil på denne tiden være ca 20 mnd. Og vi har booket Air China First Class 777 og Singapore First Class. Ingen problem (foreløpig:rolleyes:)

    Det kostet noen få hundrelapper ekstra for infant btw (hele turen)

    Bassinet vet jeg ikke , han vil uansett være for stor for det
     
    anders82 liker dette
  16. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Er helt uenig når det gjelder vestlige land og små barn. Vi var i Seoul med 1-åring, 3-åring og 6-åring i fjor, og det var det mest barnetilpassede og tryggeste stedet vi har vært. Absolutt alt av museer er barnetilpasset, om man ikke skal ta på noe så er det i et monter, ellers er det fritt frem. Montenegro året før (2 og 5 åring) var også flott, fløy økonomi, men ble eskortert forbi passkontrollen på vei inn og inn i fast tracken på vei ut, alle var smilende og hyggelige, og da oppførte barna seg desto bedre. Italia, som du nevner, er forøvrig også flott med småbarn, var på Sicilia også i fjor med samme gjeng, og de var hyggelig på alle måter.

    Hold deg derimot unna nord-Europa. Tyskland og Sveits er verst, der er det bare sure blikk å få, restauranter prøver nærmest å unngå at du kommer inn. Frankrike og Skandinavia er også svært barnefientlig, Danmark er verst. Hele denne diskusjonen er jo et symptom på hvordan man snakker om barn på reise her oppe, den ville aldri foregått i store deler av verden forøvrig.

    Så for å oppsummere, velutviklede asiatiske land og sør-Europa / Balkan er de mest barnevennlige destinasjonene.
     
    Last edited: 20. aug 2019
    ValdresBjarne, Lars J and anders82 like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Vi opplevde oss ikke spesielt velkommen på flere restauranter i Sibenic, Croatia, med 6 barn i alderen 7 til 1.
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ikkje ueinig med deg jamfør det du tek opp. Men min kommentar var knytta opp mot sikkerheit og infrastruktur, og kva som skjer i kriser.

    Opplevinga i dei fleste land i verda kan vera heilt topp. Uansett så er Sør-Korea, Japan, Singapore, Taiwan. etc. ingen problem
     
    anders8 and drsyk like this.
  19. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Var litt kjapp der, ser poenget ditt nå. Men i forhold til sikkerhet tenker jeg det primært har mer med utviklingsnivå av landene man besøker enn geografi. I tillegg til kriminalitetsproblematikk.

    Jeg synes dog veldig mange forveksler det å være kjente ferieland med det å være trygge ferieland for barn. Mange stusser mer på at man tar med små barn til de asiatiske destinasjonene du nevner enn f. eks Brasil og Sør-Afrika, og det mener jeg er helt feil.
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om ANA har bassinet-mulighet i F på ny 77W og A380?
     

Del denne siden