CT tur til MNL i First

Tråd i 'Bonushjelp' startet av heinrichbo, 27. aug 2017.

1. heinrichbo

heinrichbo EBG FBG

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Min første CT tur i O går til MNL sammen med fruen, og starter nå om drøye 3 uker, med utreise mid-september. Dette blir vår første tur i O, og hennes første tur noe annet sted enn bak i flyet.

Jeg gleder meg selvsagt mer til flyturen enn oppholdet :) Selvsagt ønsker jeg å oppleve mest mulig, og har et par spørsmål jeg håper mine mednerder her svare på:

Her er flyplanen Tallinn ordnet:
    SK4010 SVG-OSL 08:20-09:10 I
    LH859 OSL-FRA 09:50-12:00 I
    TG921 FRA-BKK 14:45-06:25 O
    TG620 BKK-MNL 07:40-11:55 I
    (...3 uker...)
    TG625 MNL-BKK 20:15-22:30 I
    TG920 BKK-FRA 23:45-06:00 O
    LH800 FRA-ARL 07:10-09:10 I
    SK1495 ARL-SVG 10:25-11:45 I

Drømmen er å få booket om utreisen til et LH-flight, men begynner innse at det kanskje skal mye til for å få til.

Er det noen som kan foreslå noen alternativ ruting? Får man booket SQ First med EB CT, da f.eks. fra CPH-SIN?

Hva slags lounger har man tilgang til i FRA når man flyr TG O?

Litt kjedelig med kun 1 time kobling i BKK, så vi vurderer å ta et senere fly ut. Da blir det 7,5t opphold på BKK. Noen som har opplevd first class loungen i BKK, mye kjekt å ta seg til?

På forhånd takk for alle svar!

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis BWN er i samme sone som MNL(tror det). Så kan du F.eks droppe fligtene til og fra Oslo. Og heller kjøpe disse for penger( eventuelt seperat Booking for poeng).
    Da vil du ha to leg ekstra og slipper å fly direkte fra BKK.
    Du flyr slik en av veiene om du vil fly Singapore i F:
    BKK-SIN i thai C
    SIN-BWN Sin F
    BWN-MNL( her bør det finnes noe, men vet ikke hvem som flyr)
    Kan ikke gi bedre svar da jeg bruker telefonen.

Last edited: 27. aug 2017
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    1. Nei. Ingen longhaul med SQ F på eurobonus.
    2. Senator. Du må fly LX/LH F for å få tilgang til F-lounge.

Fredrik81 liker dette
  4. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Om du vil ha f lounge anbefaler jeg heller lhr-bkk med tk. Da får du f Singapore og United loungene på LHR

Insomnia4u, Liza and Are like this.
  5. heinrichbo

heinrichbo EBG FBG

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Howdy og takk for gode svar.
    Min bedre halvdel var ikke enig i at det var spennende å fly first i to forskjellige flyselskap, så mandated ble klart: turen skal være overstått på ~24h.

Jeg forstår ikke hvorfor de bedre halvdeler ikke ser samme glede i dette som meg!!???

Fant ingen åpninger med LH annet enn FRA/MUN - HKG, og Star Alliance sliter på HKG-MNL; må via ICN/BKK. Har brukt timesvis med min "second wife" i Tallinn, tror de må være passe lei meg nå :thumbsup:
    Fant også FRA-ICN-MNL, men det ble nesten 10t vent i ICN, og Asiana har jo ikke rykte på seg for å ta godt vare på folk etter avstigning fra First, selv om man skal videre i Business.

Det ble opprinnelig reiserute som skissert over. Eneste jeg klarte lure henne med på et 8t opphold i BKK, i stedet for 1t15min, slik at vi får slappet av i Royal First Lounge, og får vår 60min gratis massasje.

Sitter nå midt oppi turen, er i Senator Lounge på FRA, og vi har blitt tatt imot av 2 agenter som driver og farter rundt og sjekker passene våres og at baggasjen er slik den skal. Topp service. Ingen First lounge slik dere også svarte over. Nå ser jeg at Thai på boardingkortet skriver at vi er invitert til Royal Silk Lounge i BKK, ikke Royal First. Det skal vi pokkermeg bli to om.

Flyet står klart, A380-800, de har vært flinke å ikke sette inn de gamle 747'ene i det siste på FRA-BKK. All sjampis yngre enn 12 år blir avvist! Lobster Thermidor er bestilt.

Satser på at fruen får mersmak og er villig til litt lengre reiseruter på neste tur.

Takk igjen for gode svar!

Heinrich

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Kjent problemstilling som flere av oss på forumet sliter med. :)

mariusbb and Sjefen1234 like this.

Del denne siden