Hei folkens! Jeg har endelig nettopp tjent opp opp nok poeng til en reise i C til Asia. Har SAS Amex Platinum og min etterlengtede Champagne Ticket er snart i posten. Har lyst til å ta med min snart elleveårige datter på århundrets vinterferie neste år, men er usikker på om jeg har forstått routingregler korrekt. Dette blir min første CT-tur og jeg lurer på om noen vil være snill og hjelpe meg med å bekrefte om hvorvidt mine to utkast til ruter er lov eller ikke. Inkludert Europa blir turen på tre soner totalt. OSL - FRA FRA - BKK BKK - SIN SIN - TPE TPE - ICN ICN - CDG CDG - FRA FRA - OSL eller OSL - FRA FRA - CDG CDG - TPE TPE - SIN SIN - ICN ICN - CDG CDG - FRA FRA - OSL Jeg stanger hodet i veggen av forvirring om routing, soner, connections, så oppklaring mottas med stor takk!
Hei og takk for kjapp tilbakemelding! Forstår jeg det da rett at så lenge det er maks en connection hver vei i transittsonen (Central Asia), så kan man eventuelt ha flere connections innad i destinasjonssonen (South East Asia) om jeg ønsker det og antall legs er maks 8? Beklager at jeg spør mer, men må ha det inn ikke bare med teskje, men med pipette.
Ikke sikkert at ei på 11 ønsker en reise med x antall flighter. TG OSL BKK SIN er vel det raskeste sammen med LH OSL FRA SIN, men LH er sene med å release award flights om jeg har skjønt det rett. Husk at det er begrenset med plasser, så å være tidlig ute er en god sak. Jeg booket sommerens turer for seks måneder siden.
Hei. Skal selv til Singapore i november, har denne routingen: Osl-Zrh lx Zrh-Bru lx Bru-Nrt nh Nrt-Bkk Tg Bkk-Sin Sq Sin-Tpe eva tpe(bkk)-Vie eva Vie-Osl os
Den ruta så spennende ut. Hadde sett for meg ICN/Asiana, men å få med både NRT/ANA og BKK/Thai kan kanskje være et minst like bra alternativ. Valgets kvaler
Mulig det er litt avhengig av hvem du får på telefon, men siste jeg prøvde meg på 8 leg, insisterte personen på andre siden at det måtte være 4+4, og ikke feks. 5+3.
Det er til og med folk som får 5+4 Noen agenter lager dessverre regler som ikke hører hjemme i virkeligheten..
Jada, jeg har fått det selv 4+5, jeg påpekte kun det vedkommende sa til meg sist, men gjorde ikke noe stor sak ut av det, jeg skulle ha gjennom 2 X CT til sommerferien, så gikk for en enklere rute.