Dårlig kundeservicedag hos SAS / OSL..

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jørgen, 24. aug 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    [utblåsning]

    Blæh.. Rimelig irritert på OSL i dag.. Vi hadde for en stund siden bestilt reise for min kone fra OSL til EVE. Hun var EBS da bestillingen ble foretatt, men ble EBG for ca. 3-4 uker siden, så jeg hadde allerede vært i kontakt med kundeservice via chat for å få bekreftet at dette var oppdatert med riktig status. Dette lå også inne riktig da jeg sjekket bestillingen via sas.no.

    Da vi forsøkte å sjekke inn på automat kom det med en gang opp at det kun var 1 bagasje inkludert og at vi måtte betale for de 2 ekstra (3 totalt). Ettersom jeg visste at dette ikke stemte gikk vi videre til SAS Plus/Eurobonus Gold-skranken.

    Kvinnen i skranken var lite vennlig allerede fra starten og ba bare surt om å få se boardingkort da jeg forklarte at automaten ikke klarte å gi oss riktig antall bagasjelapper uten ekstra betaling. Konen min forklarte at det skulle sendes totalt 3 kolli og la frem gullkortet sitt. Hun forklarte da at konen min fikk lov til å sende 2 og måtte betale for 1. Konen min fant frem betalingskortet, men jeg brøt inn og forklarte at dette ikke stemte ettersom hun var EBG. Dette nektet kundebehandleren på og sa at det var 2 inkludert (1 ekstra). Jeg fant frem SAS-appen (som forøvrig er meget bra) og viste henne brukerfordelene med Eurobonus Gold. Hun henvendte seg da til naboskranken, og denne kundebehandleren bekreftet at det var kommet nye regler, hvorpå vår kundebehandler surt svarte «Når da, denne uken»..

    Vi fikk i allefall sjekket inn 3 bagasje uten ekstra kostnad og fikk boardingkortet. Jeg så at det ikke var lagt inn noe bonuskort på billetten/boardingkortet og spurte hvorfor dette ikke stod. Hun ba om å få gullkortet en gang til og la det da til (slik at tilgang til lounge/fasttrack faktisk fungerer). Fortsatt uten et smil eller «beklagelse».

    Vi gikk til fasttracken og når vi var ca. 25 meter fra så vi at personen fra NOKAS dro et sperrebånd over inngangen. Vi gikk frem og spurte hva som foregikk og hun forklarte at Fasttrack nå var stengt. Klokken var 19:56 på søndags kveld og det var iflg. skjermene 18 minutter ventetid i den vanlige sikkerhetskontrollen. Det kom flere kunder (anslagsvis 10-15 stk på 1-2 minutter) som også skulle benytte fasttracken og alle var særdeles lite fornøyde med at den var stengt, men NOKAS stod på sitt og henviste til SAS og OSL. Forsøk på å få noe særbehandling i den vanlige sikkerhetskontrollen var fånyttes, så det ble svært lite tid til å besøke noen lounge eller få seg en matbit.

    [/utblåsning]
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipern... Heldigvis er det ikke sånn hver dag.
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig... Jeg er på ingen måte noen tilhenger av det SAS leverer om dagen, men de gangene jeg flyr SAS synes jeg de i gullskranken og loungen er skikkelig ålreite :)

    Fasttrack er litt blandet, men synes somregel de tilsatte her også er ganske hyggelige.
     

Del denne siden