Dårlige greier fra Radisson Customer Service.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av yukho, 09. febr 2015.

  1. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle booke hotell i Stockholm for en tur til sommeren, bruker booking.com, typisk meg å bestille i vei uten å sjekke riktig dato, he he, booka rom f.o.m. samme dag... oppdaga ikke det før jeg fikk mail om no show bare timer senere, ble belastet for en natt, kjipe greier, men må jo ta med et smil, sendte da en mail og lurte på jeg kunne få registert EB-poeng i det minste for ene natten, fikk mail tilbake:

    "Dear ****,

    Please note that no frequent flyer points can be awarded for third party bookings.

    As the reservation in question was booked via Booking.com no points can be awarded. No points can be awarded for no-shows as well.

    Kind regards,
    ****
    Radisson Customer Service Office"

    Jeg har alltid booka via third party bookings, aldri hatt problemer med å få registert poeng, er dette noe nytt?
     
    Fnate and tommy777 like this.
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel egentlig "normen" hos de fleste hoteller å ikke gi poeng dersom en booking er gjort gjennom en tredjepartsleverandør (Expedia/Hotels.com osv). Men min erfaring tilsier at det alltid lønner seg å spørre uansett da dette kommer veldig an på know-how hos den som sjekker deg inn. Noen ganger får man, andre ganger ikke.
     
    yukho and AndersB like this.
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I programbestemmelsen står det helt klart at du ikke får poeng via third party, så jeg regner ikke med at jeg får noe som helst når jeg booker via Orbitz, Expedia, jeg tar det som en ekstra bonus.

    De aller fleste ganger mottar jeg poeng, men det gjelder å sette forventningene til hva reglene sier.

    Når det gjelder no show er det også en party stopper. Det jeg bruker å gjøre er å ringe hotellet den dagen jeg skal sjekke inn, spørre etter resepsjonen og si at flighten min dessverre ble kansellert og vet at raten er prepaid/ikke refunderbar så jeg ber ikke om pengene tilbake, men om de ihvertfall kunne sjekket meg inn og ut så jeg får poengene. Funker vanligvis, men igjen, det kommer jo helt an på hvem som plukker opp luren.

    Hadde du bestilt direkte, hadde garantert hotellet gitt deg mulighet til å refundert beløpet når du gjør en slik feil. Det er fordelen ved å bestille direkte.
     
    yukho and GinTonic like this.
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bra det ikke gjelder fly da, ellers hadde det ikke blitt mange poeng... :p eller?
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Har lige lavet præcist samme fejl på Hilton O'Hare.

    Fik booket et rum i aften - det skulle været til oktober :confused: Og jeg når nok ikke fra Sverige til ORD og tilbage igen inden junior skal i skole imorgen tidlig ;)

    Online var der ikke noget at gøre. Bookingen var låst. Så det var på telefonen til Hilton ORD...

    Det tog over en time på telefonen - selvom jeg ringede 1 minut efter jeg lavede bookingen. Lange samtaler med to forskellige agenter og de havde ialt fire samtaler med en supervisor om "sagen"

    Til slut annullerede de bookingen og jeg slap for at betale - men det tog sin tid ;)
     
    yukho liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis alternativet var 1-time i telefonen til USA - hadde kanskje vært like billig å betale for overnattingen ?
     
    yukho liker dette
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Nu koster det heldigvis ikke alverden via Skype idag ;)
     
    mhsalv, yukho, Travellingalf and 3 others like this.
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Tror kanskje hotellkjedene begynner å stramme inn?? Opplevde igjen samme på Hilton nå sist helg...

    "In researching your stay details at the Hilton Birmingham Metropole from Feb. 20-23, 2015, we found the stay does not qualify for credit as it was booked through a third party website. This rate is also ineligible to receive credit for any incidentals that are paid at the time of your stay." :((
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Blææææææææææææææææææh... Skype.

    Back on topic - dessverre er det svært sjelden man får Points på Third party bookings. Men Fairmont har talt dem som kvalifiserende opphold mot elitenivå
     

Del denne siden