For ca 70 år siden giftet min bestefar og bestemor seg i Sjømannskirken på Curaçao. De er dessverre borte begge to nå, men tenk så gøy å komme dit og se stedet som la grunnlaget for at jeg sitter her i dag. Ryktene sier at det til og med henger bilde av paret der. Da er det bare å sette seg ned og sjekke eurobonusmuligheter, og begynne å drømme Har du vært der og har gode tips tas de imot med takk
Er vel Avianca fra Bogota eller COPA fra Panama som er Eurobonusmulighetene? Tror jeg ville vurdert «Queen of the Skies» direkte fra Amsterdam
Her er det altså bare å komme seg på flying blue / payr kjøret og blinke seg ut promotion awards når den tid kommer.... Hvis du har tålmodighet nok til å vente litt da
Husk også at CUR er i Sør-Amerika-sonen (Eurobonus) og således dyrere med poeng enn Nord- og Mellom-Amerika. Det kan derfor være en idé å fly til MIA eller f.eks PTY og så legge til en separat t/r til CUR. Da kan du jo eventuelt legge inn noen dager i transitpunktet. Til MIA blir det jo dessuten billigere om du flyr med SAS, men tilgjengeligheten er det jo desto verre med...
Flying blue programmet kombinert med Kredittkortet er bra i denne sammenhengen. Da flyr du til Amsterdam.
Kan få fly t/r med KLM til Curacao for 52000 Flying Blue Miles nå i oktober feks. Får det gjerne ned i 30-35000 miles under Promo Awards. Et oppstartstilbud med Resurs Bank sitt Flying Blue Mastercard og noen måneder med normalt forbruk og du er good to go
akkurat nå er det ingen oppstartstilbud uansett hivs man har FB mastercard premium (695kr/år) og bruker 150.000kr på payr/år blir det 30.000 miles ! hvis det ikke blir slutt på payr der også... men det er kanskje sannsynlig da? Jeg vet ikke om det holder i et helt år til T.T
Men det kommer visst ett nytt allerede i morra (?) ifølge https://insideflyer.no/forums/threa...ed-50-000-miles-i-velkomstbonus.12106/page-14
Og det passer jo helt perfekt siden det snart er på tide å si opp wideroe kortet Fløy mye med klm tidligere, men pga særdeles dårlig kundebehandling for noen år tilbake sverget jeg på å aldri fly med dem igjen. 50000 poeng og plutselig tenker jeg»water under the bridge» takk for tipset