Jet time har besluttet å avslutte sine operasjoner med ATR for SAS fordi de ikke hadde god nok kontroll med kostnadene med å operere flytypen og har derfor tapt penger på hele avtalen. En erfaren ATR operatør som Danish Air Transport kan komme til å overta. Selskapet er jo i tillegg godt kjent med flygninger i Norge. Siden tidlig på 2000 tallet har de fløyet "oljeruter" mellom Danmark og Vestlandet og nå flyr de "Stordflyet". I en periode fløy de også kortbanerutene på Florø. I tillegg har de sporadisk fløyet fraktruter for Posten, før West Air tok over all postflyging i Norge. Dersom de overtar ATR flyvningene for SAS vil de få et enda bedre fotfeste i Norge og vil være bedre i stand til å konkurrere med Widerøe på kortbanenettet. Kanskje de også kan gjenoppta samarbeidet med Eurobonus slik de tidligere hadde på "Bornholmflyet" ... Jeg vet ar DAT bare har ATR72-500 mens SAS krever glasscockpit og at ATR ikke er god nok for mye av kortbanenettet, men fly kjøpes og leases hele tiden .. Kanskje det er på tide at Widerøe føler konkurranse ... Viking er vel ingen trussel ..