Datoer for trippel trumf 2021 er klare!!!

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av SVG_flyer, 11. febr 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Grøss!! Håper jeg får Amex Premium kortet innen Torsdag. Ble bestilt forrige Onsdag :eek:
     
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Er det egentlig så fryktelig mye å tjene på trippeltrumf? Jada, jeg skjønner at det er 3 x trumf, men likevel - utgjør ikke spesielt mye i kroner og øre selv om man handler mye. Handler man for 10.000,- blir det 100 trumfkroner normalt, og 300 på trippeltrumf. Til sammenligning fikk jeg 230 trumfkroner på et hotellopphold til 4000,-.

    25 % trumf på Joker utgjorde derimot litt. Hadde vært fint om de tilbudene kom tilbake. :)
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    Alle bekker små, osv.

    Eksempelet ditt er riktig, men 300 Trumf er mer enn 100 Trumf. Og en gang i måneden, så utgjør det 2400 Trumf. Blir flyreiser av slikt. :)

    (Ja, jeg vet at det er få som handler for 10k en gang i måneden. Men gadd ikke lage et eget, troverdig eksempel)
     
    Grooo, Mg15 and ChrisTW like this.
  4. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Som @holmen sier, det er vel noe med at alle monner drar…

    Klarer man å legge brorparten av familiens handling til trippeltrumfdagene – eks. kr5.000 i måneden – så snakker man en ekstrabonus på kr. 1.200 i året – 16.200 EBP. Ikke så mye sammenlignet på hva man kan hente inn på f.eks. ViaTrumf, men alt hjelper.

    For min egen del så har godt planlagte, månedlige innkjøp med handleliste gjort at jeg kun er på butikken 3-4 ganger i måneden (mot 2 ganger i uken før). Det er tid spart, og mest sannsynlig sparer jeg også en del penger på å unngå unødvendige kjøp og impulskjøp. Vinn – vinn :)
     
  5. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    395
    Likes mottatt:
    1,206
    Bonuspoeng:
    93
    Og så må man ikke glemme å spise sunt, de ekstra % på fisk og frukt/grønnsaker drar opp inntjeningen kraftig! Smoothie med fersk frukt og bær smaker bedre enn frosne ;)
     
    MrBister and holmen like this.
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, jeg er selvsagt enig i alt dette, synes bare det er litt festlig at folk kjører ut 3 fulle handlekurver for utnytte trippeltrumf til det fulle :D Man blir jo litt sprø av denne hobbyen her - det var vel egentlig poenget.
     
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Min tilnærming er at med et minimum av planlegging så får jeg flere hundre ekstra Trumf i året. Jeg kjøper ikke noe jeg ikke ville kjøpt ellers, så kostnaden er altså null. Ulempen er også tilnærmet null, ettersom KIWI er en av butikkene jeg handler i til daglig ellers (ingen ekstra kjøring e.l.)
    Mitt spørsmål er da: hvorfor i himmelens navn skulle jeg ikke benytte meg av TTT? Jeg ser det nærmest som å kaste penger ut av vinduet å ikke gjøre det...

    Som @holmen sa: "Alle bekker små...". Om jeg ikke skulle bry meg om TTT, hvorfor bry meg om å bruke Trumf ved fylling av drivstoff, hvorfor skulle jeg bry meg om å bruke Viatrumf når jeg kjøper shampo eller linser, Alle disse små hverdagsbeløpene summerer seg faktisk opp til betydelige mengder poeng i løpet av året
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Denne bonusen er hellig.... handler ikke en liten løk engang med mindre jeg befinner meg på Kiwi....:p
     
    Bonusduk liker dette
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Til å begynne med syntes jeg også at jeg var litt halvsprø når jeg hamstret flere handlevogner på TT. Men som ChrisTW og Arvid2063 sa, etterhvert har jeg sett at det faktisk er god hverdagsøkonomi med å storhandle slik.
    For meg er en «standard» TT på rundt 4000kr. Det gir meg i snitt 230 trumf inkl fruktbonus. Det er 3105 EBP. Pluss på Amexbonus på rundt 800EBP så er det nesten 4000EBP pr TT.
    Man får «nesten» ikke enklere poeng enn det der.
     
    Jeanette and ChrisTW like this.
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, 920 ekstra trumfkroner i året er jo litt det da. :)
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Et poeng her og et peng der, det blir fort 2 poeng det :)
     
    Jeanette liker dette
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Nåh! Det er da flere enn 4 TT i året! :D:D:D Er vel nærmere 10?
     
    Jeanette liker dette
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Altså, jeg regnet biiiiittelitt feil her. Hvis vi tar utgangspunkt i ditt eksempel med en gjennomsnittlig opptjening på 230 trumfkroner pr handel, og det er 10 av dem i året, burde det gi 1533 ekstra trumfkroner pr år enn om man ikke benytter seg av TT. Tror jammen jeg skal begynne å storhandle på TT selv jeg nå :p
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Før du blir helsprø, så husk at ren 3% trippeltrumf ville vært 120kr av 4000kr. Men, med endel frukt og grønt oppi korga, så bedrer det seg!
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Haha... frukt og grønt er viktig! Uansett, ser jo at TT i løpet av et år utgjør trumfkroner det er verdt å få med seg. :cool:
     
  16. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Det gjør det så absolutt, her skal både amex premium 30k og NCC platinum oppnås så snart som mulig ;)
     
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle gjerne fått til NCC platinum, men reiser for lite i Norge. :)
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,328
    Bonuspoeng:
    183
    Nærmer meg med stormskritt. Startet i mai :)
    Hadde ingen tanker om dette før jeg skjønte at samtlige utenlandsferier ble en saga blott
     
    Jeanette liker dette
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, sant det, men er ikke veldig fan av å feriere i Norge... da må det i så fall være et hotell som er litt mer spesielt enn de aller fleste Choice-hotellene. Hadde Norden vært åpen for reising hadde det vært en annen sak. :)
     
    Maggie liker dette
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer det at det er trippel allerede nå på torsdag igjen?
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden