Det ser ut til at loungetilbodet på hi sida av fjorden ikkje blir so verst etter allianseskiftet. Delta har no opna ny lounge på JFK - «Delta One» og ser med det ut til å ta opp tevlinga med United Polaris. Loungane på LAX og BOS skal etter sigande opnast mot slutten av året. Adgang er avgrensa til business class passasjerar med Delta (Delta One), Air France, LATAM, KLM, Korean Air og Virgin Atlantic. Vi får tru SAS finn vegen inn i det gode selskap so fort allianseskiftet er over. Berre ikkje Delta har høyrt om kor tyste og svoltne enkelte av SAS sine bonusnissepassasjerar er. https://news.delta.com/delta-one-lounge-new-york-jfk-ushers-new-era-premium-travel-airline https://onemileatatime.com/guides/delta-one-lounges/
Vet ikke, bare hørte den nye Delta’en på LAX var bra fra kollegaer som bruker den Hvis internettet sier det kommer ny så stemmer nok det
Ja, den ser bra ut den og. Vi (som ikkje er LH HON) får krysse fingrane for at det vert eit bra loungetilbod over dammen. Mine (svært få) kjentfolk som reiser elevert SkyTeam seier dei (ho) føretrekk AF sine loungar ved utreise frå USA.
Ingen som har hørt noe om tilgang til Delta One Lounge for SAS business post-dommedag 1.9 enda? Har SAS C JFK-CPH i november, og klør meg litt i hodet av hvordan jeg skal komme meg til fra LAS til JFK. Vurderer nattflyvning med DL i Basic Economy for $300, men da må jeg nesten ha tilgang til en over snittet god lounge on arrival. Alternativt blir det semi-nattflyvning med United som ender på LGA, med halvveis lang nattmellomlanding hvor LH Sen gir loungetilgang.
Vil nesten tru du får tilgang til Delta One sidan du flyr C. Eg håpar virkelig SAS tek mål av seg til å vere på nivå med dei fremste ST-selskapa.
Delta og SAS søkte 29. juni amerikanske konkurransemyndigheter om å inngå code share avtale, så det er vel ingen grunn til å tro at SAS C ikke vil slippe inn i Delta One. Det kan vel gjøres før code share avtale er godkjent.
Bak betalingsmur, men SAS flytter til terminal One i 2026. https://check-in.dk/sas-har-indgaaet-aftale-med-terminal-one/
Ryktene sier SAS flytting til T4 på LHR. Der er det egentlig fullt, men SAS har ikke en SÅ stor operasjon på LHR at det ikke kan innpasses. Og de blir kastet ut av T2 uansett, som er *A "eid". Det er en trist terminal, selv om den var fresh for 20+ år siden. Og ingen airline lounges, bare en kontrakts-lounge som ST+/biz gir tilgang til. Hele terminalen ble egentlig bygget for short-haul flights i Europa (så der passer jo SAS inn), og derfor er det lite plass og korte avstander airside. Det siste er jo en fordel, men ikke det første. Stort sett resten av lavkvalitets/obskure ST flyselskapene er der, bortsett fra de få som ikke er nede i kjelleren kvalitetsmessig: Delta og Virgin. De er på T3 istedet. Skeptisk? Ja, det er jeg
Mulig det er like greit å fly KLM OSL-AMS-LCY Eller Norwegian til GTW. Men hva dette har med Delta One-lounge å gjøre vet jeg ikke
Så med andre ord ikke samme terminal som Delta One-loungen? Det er Terminal 4 tror jeg. Får håpe det er like greit med inngang til og bytte fra feil terminal som det har vært på EWR. Også må jo SAS legges til på listen over godkjente partnere, men det kommer forhåpentligvis med code share-avtalen
Haha! Vi diskuterte lounges, og det kunne jo med litt flaks tenkes at Delta bygget en One lounge på LHR - siden de er opptatt av å kapre Europa-US trafikken mest mulig selv innenfor ST og må gjøre noe for å skille seg ut. Og da blir det jo av betydning hvilken terminal på LHR som evt ville få en slik lounge - som nok ville bli T3 og ikke T4 (hvor SAS sannsynlig havner). Men enig, det ble jo litt på siden av US lounges debatten Pirk: DY flyr til LGW, ikke GTW (som ikke finnes)
En video fra Delta One Loungen på JFK etter oppussingen. Restauranten virket som en meget bra opplevelse. Blir spennende å se hva kravet for SAS blir her.
Det blir vel sagt at man kommer inn med førsteklasse med Korean og Air France, Delta F til LAX, SFO og Honolulu, og Delta One. Så ikke C hos andre. Og selv med Delta one er det på ettermiddagen når alle flyene går til Europa, herunder SK, ventetid på å få komme inn. Så sannsynligheten for at de skal slippe inn SAS som er på en annen terminal synes å være svært liten.
Det er ikkje det nettsida deira seier. Traveling on a same-day departing or connecting flight operated by the following Delta partners in their respective first and business class cabins specified below: Air France La Premiere and Business Class (Long-Haul); LATAM Premium Business Class; KLM Business Class; Korean Air First Class and Prestige Class; and Virgin Atlantic Upper Class. https://www.delta.com/us/en/delta-sky-club/delta-one-lounge Det bør vere råd å håpe på at SAS får same loungetilgong som dei andre SkyTeam-selskapa som flyr over Atlanteren.