Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde noe av det samme, men nå går alt bra. Eneste stedene jeg ikke får brukt er steder som krever 3dsecure eller norsk/nordisk kort. Og, av en eller annen grunn, fungere det ikke på Swiss.
     
  2. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Curve er jo utrolig praktisk også, er strålende fornøyd jeg! Skaffet meg Black (ser ut til at det var lurt med tanke på Amex i fremtiden) først og fremst for å samle flere kort i ett - samt utlandsbruk.
     
  3. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Det virker som en del her bruker kortet og er godt fornøyd, men det er mye usikkerhet rundt hvor og når det funker.

    Hadde det vært mulig å oppdatert en førsteposten med hva som funker og hva som ikke funker mot kombinasjon, og hva som gir EB poeng osv? Så kanskje vi slipper at alle mulige kombinasjoner blir spurt om x-antall ganger?

    Og hvor og når det er gunstig å benytte det?
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Kortversjon:
    Innledende bruke kan være problematisk, spesielt på beløp på et par tusen og oppover.
    Utover det kan kortet ikke brukes når brukerstedet krever 3dsecure (Vipps) eller en viss nasjonalitet på kortet (PayR, Apple, Kolonial, diverse streaming).
    Fordelen er primært god valutakurs, oversiktlig app og mulighet til å trekke fra flere kort uten flere å dra rundt på flere kort (optimalisere kampanjer og bransjebonuser).
     
    oveovo and Pyro like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på hvilken valuta jeg bør ha i Travel Wallet SAS, da skal bruke det i Curve i euro betalende land? Har pr dag dato NOK, SEK; EUR,JPY i Travel Wallet`n til SAS. Da en kan teknisk sett selv velge valuta på SAS Wallet`n i Curve?

    Satt den til Euro i Curve, men lurer på om de forsatt trekker NOK på Wallet`n?
    Takker på forhånd :)
    Uansett tester og gir beskjed ila uka, på hva som minker av valuta beholdningen da skal bytte valuta Curve er innstilt på EUR<->NOK
     
  6. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Veksling er bedre i Curve.
    Så hvis du har Euro i Travel Wallet burde du velge Euro når du sette opp kortet i Curve.
    På denne måten skjer veksling via Curve, med bedre kurs og mindre gebyr.
     
    drsyk liker dette
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    PS handlet på Shell fikk cashback på Curve(i pund) :), dog venter på Shell MC fakturaen for å se om trumfen er gyldig dvs i midten av des.18... :(
     
  8. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Andre som har problemer med trekk fra NCC MC på Curve? Funka for meg til søndag men nå får jeg avvist overalt. Kortet har kreditt og fungerer helt fint uten Curve.
     
  9. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Så for bruk i utlandet:
    * Bruk amex då langt det lar seg gjøre.
    * Bruk SEB MC gjennom curve på de stedene som ikke tar amex.
    * Bruk Revolut for kontantuttak (i ukedager).

    Er det dette som er måten å gjøre det på?

    Edit: skrev feil - skulle vært Revolut og ikke Curve på uttak.
     
    Last edited: 29. nov 2018
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,869
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Også er det noen som påstår at denne bonusjakten kun er for spesielt interesserte? Hah!
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du glemte dessverre Revolut, se egen tråd på forumet
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Noen fått spørre undersøkelse til Curve? De var meget interesserte om jeg var villig til å betale for å få AMEX inn i Curve... Svarte da klart ja, tror var minst 5-6 spm der de gjentok hva villig til å betale for Amex , og hvilke goder forbrukerne satte mest pris på osv, kun velge 3, det var da Amex+Metall kort+masse annet som ikke husker i farta.... :)
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,624
    Likes mottatt:
    6,621
    Bonuspoeng:
    183
    Curve fungerer som payment source for en britisk Playstation-konto. Hvis man for eksempel har lyst til å teste Playstation Now som ikke finnes i Norge :)
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,915
    Bonuspoeng:
    293
    Curve har fått en ny måte å verifisere kort som gjør at man ikke trenger koden lengre. Det betyr i praksis at de fleste kort kan verifiseres asap.
     
  15. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    En liten skrivefeil der fra min side. Skulle vært Revolut for kontantuttak.
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var dette med Curve og refusjoner mtp SAS(med sas mc i curve-appen)? Kansellerte en EB-billett betalt med Curve. Har tre bookinger samme dato, så har da betalt enten 661, 748 eller 748. Har fått tilbake 87.

    Kommer resten etter hvert, eller har SAS prøvd seg med å bare refundere noe og så må jeg klage meg til å få resten?
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,915
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor bruker du ikke SAS MC direkte på sas.no så du får 25p istedenfor 15p per hundrelapp?
     
    drsyk liker dette
  18. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Fordi de er ultrakansellerbare, og jeg da kanskje kunne få en mulig doblepoengkampanje på et senere tidspunkt og time travele tranaksjonen vha curve (det kom jo korrekt nok uken etter med Flying Blue MCP). SAS MC er mitt defaultkort i curve.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,915
    Bonuspoeng:
    293
    Etter de dårlige erfaringene jeg har lest om med refusjon til Curve i denne tråden ville jeg aldri vurdert å bruke det på transaksjoner det var overhengende fare for å kansellere. I alle fall ikke når der kun var snakk om hundrelapper til avgifter på en bonusbillett.
     
    drsyk liker dette
  20. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått refundert en håndfull kjøp som har gjort med Curve den siste tiden, og har på ingen måte opplevd problemer med å få igjen korrekte beløp til nogenlunde rett tid. Det jeg derimot sliter med er en oppsagt strømavtale, der rest skulle bli refundert og betalinger opprinnelig ble gjort gjennom Payr. Derfra har jeg ikke hørt et pip ennå (to uker siden), så jeg må nok ta en telefon snart ...


    Snacky
     

Del denne siden