Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Det er bl.a. jeg som har noen (dårlige) erfaringer med refusjoner og reservasjoner på Curve.
    Kortversjonen:
    Refusjoner går greit, men tar laaaaaang tid. Først sendes refusjonen fra salgsstedet til Curve, dette tar de normale 1-3 virkedagene. Så skal Curve refundere til det underliggende kortet, og dette tar ytterligere 1-5 virkedager (min erfaring er typisk 3-4 virkedager). Altså totalt 2-8 virkedager. Det er bortimot to uker på kalenderen i verste fall, og det er leeeeenge. Men pengene kommer (til slutt).

    Reserversjoner er mye verre. De belaster da det underliggende kortet som et vanlig kjøp. Jeg måtte til slutt true med å reklamere til DNB på transaksjonen, via deres åpne Facebook side etter å ha hatt NOK 16 000,- utestående i over en uke uten at noe skjedde, og uten at de svarte på mine henvendelser. Da ble det imidlertid fart i sakene, og pengene kom nesten med en gang:confused:

    Så jeg tenker; refusjoner er vel OK (hvis man har god tid), reservasjoner (som ikke senere blir til en transaksjon) styr langt unna....
    Ellers strålende fornøyd med Curve:D
     
    Last edited: 30. nov 2018
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser at Curve visstnok gir cash back på opp til seks brukersteder, hvordan fungerer det i praksis? Kommer det som avslag på prisen eller på en egen konto hvor man kan ta uttak? Hvilke brukersteder det?

    Kan kanskje være mulig å kombinere med Revolut Metal, slik at man får 2% casback. (3% om Revolut fylles på fra Shell MC).
     
  4. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan velge brukersteder i appen.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan jeg bekrefte at VIP Card gir bransjebonuser selv om transaksjonen går gjennom Curve. SAS MC gir fortsatt ikke SAS bonus, men det kan også skyldes at de ikke klarer å skille mellom ulike flyselskaps MCC enda. Skal forsøke DNB MC bensinstasjonsbonus igjen også før fakturadato midt i måneden. Liker Curve mer og mer, og gleder meg til norsk Amex støtte. 0,65% gebyr er levelig.
     
  6. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33

    Beklager at jeg har litt tungt for det. Angående powerkampanje 20% rabatt med dnbmc: denne er vel ikke bransjespesifikk? Så dersom jeg betaler med Curve i morgen så vil ikke DNB kortet stå nevnt på kvitteringen?

    Planlegger å utnytte kampanjen «halv pris på den billigste av fire julegaver», kombinert med 20% rabatten. Vet at en del av de produktene jeg kjøper kommer til å være billigere i romjulen og Power opererer iallefall med et åpent kjøp 30 dager garanti.selv om det ikke helt kan sammenlignes med prismatch så betyr det i prinsippet at man kan få produktet billigere i romjulen.
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Føler vel jeg egentlig burde vite dette, men...

    Som plan B hvis de ikke tar Amex (er på vei til SFO). Stemmer det at jeg kan bruke curve med f eks SAS MC i bakgrunnen og da sparer gebyrene (valutapåslaget til SAS MC) og får 20p/100 pga bruk av utenlandsk valuta?

    Vurderer å sette Shell Mc i stedet for å kunne time travele transaksjonene hvis det kommer en doble poeng helg-kampanje før jul, som det gjorde i fjor...
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Neonex ville ha toppet up Revolut og fått poengene der, bruket da Revolut direkte eller i Curve(time travel). Shell er det vist ingen som har oversikt på lenger...
     
  9. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Nøkkelen her er jo at kjøpet blir gjort i NOK, så jeg tviler på at du får 20 per 100.
     
  10. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Dersom du betaler med Curve-kortet, får du ikke noen dnbmc-rabatt.
     
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Nå i desember gir f. eks. Ikano VISA 4% kickback på dagligvarer. Dette fungerer også ved bruk av Curve med Ikano VISA valgt i app i bakkant, iom at Curve nå for en stund siden startet med videreformidling av MCC-data til kortleverandørene, slik at bransjespesifikk kickback kan registreres.


    Snacky
     
    Last edited: 07. des 2018
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Klarte å glemme Norwegian kortet hjemme og trenger cash i utlandet. Er det noen av kortene jeg kan slippe kredittkortgebyr med ved å ta ut med curve? Har flere kort tilknyttet bla Norwegian, sas, DnB. Mc, shell MC, flying Blue mfl.
     
  13. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Alle opptil en viss grense avhengig av type Curve kort, classic eller Black, tror jeg.
    I Thailand tar de lokale ATM 200 baht per uttak, så her lønner det seg å ta med (NOK, USD etc) kontanter.
     
  14. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Eller ha egen konto ;) og ATM kort da betaler du ingen ting for og ta ut penger:)
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,222
    Bonuspoeng:
    183
    Curve kortet har ligget i skuffen siden jeg fikk det for noen mnd siden.
    Var det slik at vi valgte pin kode selv ved bestilling av kortet?
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, du henter den i appen
     
    Maggie liker dette
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,222
    Bonuspoeng:
    183
    Takker,
    Er det mulig endre den til personlig?

    Jeg har gratis utgaven,nullstilles ukentlig limit ved ny uke? 00.01 mandag morgen?
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Vistnok mulig å endre den i noen minibanker (i Sverige?), ikke prøvd det. Usikker på limiten, men du kan sjekke den fortløpende i appen.
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,222
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan får man brukt disse 5pund som man får per person man har vervet?
    Er det fortsatt slikt at det gratis curve kortet er helt uten påslag på hverdager i utlandet?
     

Del denne siden