Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Neida, MCO Visa var oppe og gikk allerede tirsdag. I hvert fall deler av betalingshåndteringsprosessene til Wirecard fungerer som normalt. Men jeg tror nok de fleste vil komme seg fortest mulig unna.
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi lever litt sånn om dagen :rolleyes::

    112.jpg
     
  3. Vazity

    Vazity Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bestile nylig Curve Card blue og fikk dette i posten for litt siden. Er det virkelig ingen skjulte kostnader ved å bruke dette i butikken med Apple Pay?
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Nope
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Time travel kanskje tilbake neste uke:
    Go Back in Time → As soon as we have refunds out, we’ll be working on getting GBiT back to you too. We hope to get this back up and running next week.
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Når går fristen ut for oss med tanke på dobble sas poeng? Søndag?
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    ja
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Go back in time er tilbake ...
     
    Spielhaug and 1884derby like this.
  9. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har hatt "gleden" av å "nyte" den nye refund prosedyren ennå? (som beskrevet her: https://discover.curve.app/a/curve-rebuilding-refunds-how-will-refunds-work-moving-forward)

    Jeg har nemlig det, og det var lite hyggelig. Det viser seg at tilbakebetalingene som er gjort i NOK havner på Curve cash card, men nå plutselig i GBP!

    Refusjon på 1999 kr fra en norsk butikk kom inn som 168,04 GBP på Curve. Når jeg brukte kortet for å kjøpe noe for 1999 kr, ble det trukket 169,86 GBP fra Curve. Det var på en hverdag. Hadde jeg brukt kortet på en helg, forstår jeg det sånn at valutatapet hadde blitt enda større?!

    Synes ikke det er greit at Curve tar seg til rette og velger hvilken valuta man skal få sin refund i o_O
     
  10. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel et britisk kort i grunn ?
     
  11. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Din kommentar forteller meg at du kanskje ikke har brukt Curve / hatt refusjoner før 27.juni...?!

    Den gamle refund prosedyren var at refusjoner kom inn i den valutaen det opprinnelige kjøpet var gjort i. Punktum. Og dermed irrelevant om kortet er britisk.
     
  12. Slider

    Slider Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Curve beta appen har blitt oppdatert med mulighet til å legge til lojalitetskort i appen!

    IMG_B57F9105A2BC-1.jpeg

    Kunne gjerne tenkt meg flere Norske tilbydere, feks SATS el. Men håper det kommer etterhvert. Alt i alt svært nyttig feature!

    I teorien slipper man å drasse med seg det fysiske Trumf kortet, og kan bare bruke Curve appen for å få Trumf poeng og betale. Har ikke fått prøvd det ut i praksis enda, men satser på at det skal gå bra.

    Curve på iPhone med versjon 3.5.2
     
  13. Lyot

    Lyot Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Skanning av strekkode på mobil-skjerm (OLED) i kassen har dessverre ikke fungert de steder jeg har prøvd. Det fungerer med transflekterende skjermer som er på enkelte smartklokker, men det er mest aktuelt der det er selvbetjente kasser.
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Forrige gang jeg var på Kiwi, så godtok scanneren Trumfkortet fra Stocard-appen. Det har den ikke gjort tidligere. Mulig de har oppdatert scannerene sine
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har nytta Time Travel i dag? Eg skulle flytte ein transaksjon til eit anna kort og då belasta Curve begge korta, i staden for å belaste eit og refundere eit anna.
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Det tar ofte noen dager før det blir refundert.
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Jau, det veit eg, men no vart eg faktisk belasta to gangar i det eg flytta transaksjonen. Vanligvis blir eg berre belasta på det kortet eg flytta transaksjonen til. No vart eg også belasta på kortet eg flytta transaksjonen frå. Med andre ord har eg blitt belasta tre gangar for same kjøp.
     
  18. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det samme her.
     
  19. JanVidar83

    JanVidar83 Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Widerøe kortet? Jeg hat samme her og, det har pågått et par uker. Forespurt curve som sa jeg måtte ta det med Widerøe/brabank. Snakket med de nå og de sier det ser ok ut. Det er ikke nye transaksjoner, men heller reservasjoner hvor beløpet reserveres i forkant av avgjørelse om det er en debitering eller kreditering. Applikasjonen tolker det som en transaksjon, men det er altså bare en reservasjon. Forskjellen kan også ses av symbolet til høyre for beløpet.
     
    oleredv liker dette
  20. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har aldri blitt refundert med Curve, men er det sånn at hvis jeg betaler noe med Curve og blir refundert så går det til Curve Cash ALLTID i GBP?
    Og er det mulig å sende fra Curve Cash til hvilket som helst kort etterpå? Blir sendt som GBP da..
     

Del denne siden