Den o'store Europa Business Class testen hver uke fremover på bonusfeber

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tommy777, 16. okt 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    AndersB, Darkcho, Fnate and 2 others like this.
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Må si at du ga WrapClass2E overraskende høy score, i hvert fall når man ser det i lys av dine generelle kommentarer om produktet på diverse forum ;) Hvis du kun skulle vurdert ombordproduktet, hva ville du landet på da?

    Nå skal det vitterlig påpekes at Lufthansas "mat" på intraeuropeisk Business Class ofte er rett ut uspiselig, særlig på flighter under 2 timer, men der er det i hvert fall ikke mange Economy-passasjerer som tør å utfordre klasseskillet/gardinen for å benytte den fremre latrinen. Hos SAS er det jo fritt frem, noe det for så vidt også var i Business Class.
     
    GinTonic liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er spent på fortsettelsen her altså...
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg lå og pendlet mellom 5 og 6. Jeg hadde ledig midtsete på 6 av 8 flighter, så det var ok. Der SAS taper suverent mest er mangel på blokkert midtsete cateringen og servicen ombord. Hele trekket kommer derfra. De får pluss siden det nå er mye enklere å oppnå 200% poeng, tidligere fikk jo extra 150%, det finnes nå mange priser som er mye bedre enn Extra og mye mye lavere enn Business, som man måtte fly for å få 200%.
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    For en som ikke flyr veldig mye plus med jobb (meg selv), men lett finner destinasjoner til 100-300kr dyrere pr vei, med 200% poeng, lounge og fasttrack tenker jeg dette er helt ok egentlig. SAS får mer cash ut av meg, uten at jeg nødvendigvis koster de så veldig mye.

    Dette er for akkurat meg altså, ingen analyse av markedet ;)
     
    Fnate liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker helt likt selv. Det var helt uaktuelt for meg å betale Business på ruter som LHR-OSL, bortsett fra ifm intercont. I forhold til konkurrentene priset SAS seg lenge ut på mange ruter i Europa, det var grunnen til at SAS ikke solgte nok Business seter intra Europa.

    Nå har de lagt terskelen mye lavere og jeg kjøper også opp til Plus når det kun er hundrelapper forskjell, men observasjoner gjort ombord tyder ikke på at det er flere passasjerer i forhold til Extra+ Biz tidligere. Jeg hadde heller foretrukket at de beholdt business siden de nå satser på intercont, har gode priser på intercont fra kontinentet og heller hatt helgepriser i biz, samt en litt er realistisk prising for biz enn feks opp til 12k t/r London.

    Tiden vil vise hva som er rett, men ifm intercont, unngår jeg SAS. Skal jeg til Oslo og har LH/UA eller whatever i biz til Frankfurt el. velger jeg alltid LH på de korte leggene. Det kan jeg garantere deg at andre gjør også. Jeg har hatt møter med Lufthansa, AF/KL og BA og det er overhodet ikke aktuelt for noen av disse å kutte biz i Europa. Selskapene leverer nå store overskudd igjen, så trenden har snudd og man tenker mer ekspansjon enn kutt igjen.
     
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det meldes om at SAS fra i dag av har instruert sine crew til å ta betalt for musserende vin i SAS Plus. Hadde kanskje vippet karakteren ned til en 5-er? ;)
     
    tommy777 liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du fleiper???? Det er bare ikke mulig? De kan ikke være så sinnsykt gale vel?
     
    tommy777 liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    He he.. Forundrer meg ikke. Jeg drikker ikke SAS sine musserende uansett så jeg hadde nok ikke funnet ut om det siden jeg aldri hadde bedt om det :p
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Sakset fra et annet forum:

    "Sitter nå på flyet til NCE og får servert siste "enhancement" av SAS: Man må betale for mousserende vin i PLUS!
    Først fjernes champis, så business og nå må man i tillegg betale ekstra for å få drikke mousserende fra Luxemburg. Lavmål SAS, skjerp dere!
    Klage er sendt customer relations as we speek!"

    Crewet bekreftet for øvrig at dette var en konkret endring.
     
    Fnate liker dette
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Mamma ba om "sprudlevann" på vei hjem fra Nice på tirsdag. Hun fikk en boks Ramlösa :D

    Hennes utbrudd til meg: "Jøss, har SAS begynt å servere champers på boks?"
    - "Nei mamsen, det der er svensk Farris."

    Etter en kjapp "Du, jeg mente musserende vin, altså" kom det en flaske musserende på bordet. Mamma mente den fungerte greit til å skylle ned potetgullet med.
     
    Last edited: 17. okt 2013
    SASDC8, Fnate and Henning like this.
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha hha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.... Glimrings

    Hva var det jeg sa? No news is good news.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og den var gratis?
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113

    Yepp, det var'n.
     
    tommy777 liker dette
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate and AndersB like this.
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Og her, etter redaksjonsmøte i hurraklubben har vi hva dere har og se frem til i vekene fremover:

    Mandag 14/10: Scandinavian Airline (tommy) - LINK
    Mandag 21/10: Lufthansa (tommy) - LINK
    Mandag 28/10: Finnair (fnate)
    Mandag 04/11: Brussels Airlines (tommy
    Mandag 11/11: KLM (fnate)
    Mandag 18/11: British Airways (tommy)
    Mandag 25/11: Swiss Airlines (tommy)

    Sammenlagtvinneren vinner vel rett og slett litt flere passasjerer.
     
    Last edited: 25. okt 2013
    tommy777 and AndersB like this.
  17. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Første gang jeg reiste med LX i C i Europa (desember 2012) serverte de champis fra helflaske. Andre gang var i august 2013, og da var det også helflaske. Siste gang jeg reiste med de (oktober 2013) hadde de redusert til småflasker av samme størrelse som SK tidligere delte ut. Jeg synes det reduserte helhetsinntrykket mitt av LX i C. Det føltes liksom litt ekslusivt å få det servert fra den helflasken.
     
    tommy777 liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Brussels kjører fortsatt helflaske med Champers.
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Drakk 2 gratis ARN-PRG i dag og 3 på retur. Med 8 rader i plus og de fleste på MR gikk det mye musserende. Alt gratis.
     
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Dobbelbekreftet idag. Helt feil iflg FA som gav meg 6x musserende OSL-LHR. Da var det stopp da hun måtte ha resten til returen og gav meg hvitvin! Hun mente det enten måtte ha vært charter + eller en stor feil. Noen som satt bak "gardinen" og var kravstore eller noe.
     
    Last edited: 25. okt 2013
    SASDC8 and tommy777 like this.

Del denne siden