Som en stakkars EBS er (foreløpig) en fjern drøm. Så antall loungebesøk og FT blti jo noe begrenset i løpet av et år. Men forrige fredag tenkte jeg å prøve ut noe nytt (kanskje andre er drevne i faget allerede), nemlig:
Spørre om noen kan gjeste meg gjennom FT og i lounge. Som sagt, så gjort. Spurte først en halvstressa kar som så litt EBG-aktig ut, og han repliserte tilbake på spørsmålet mitt: "Går det an da?" "Jada", sa jeg, og vipps, så var jeg gjennom!
Da jeg stod og pakket sammen sakene etter sikkerhetskontrollen, fikk jeg øyekontakt med en voksen herremann og spurte om han tilfeldigvis hadde tenkt seg i loungen og sa "du har vel gullkort, kanskje". "Nei", sa han, "men jeg har et sånt pandionkort". Hva skal man si...skikkelig flaks å råke ut for en EBP! Fyren ville gjerne gjeste meg inn. På veien bort til loungen pratet vi litt om fly og reising. Han jobbet visstnoki gassbransjen. En knakende hyggelig haugesunder!
Så der satt jeg da plutselig da i loungen. Lykkelig og glad.
BTW så slutter ikke historien der helt: flyet som vi skulle med, måtte snu etter cirka 50(!) meter pga teknisk feil med deicingssystemet, og vi måtte bytte fly. Så jeg tenkte: "å nei, der ryker den fredagskvelden!"
Men hva skjer? Et nytt fly dukker opp etter en drøy halvtime. Da jeg kommer om bord som en av de siste, ser jeg til min forskrekkelse at 600-maskinen er erstattet av en 700-maskin. Mao ny konfigurasjon. Jeg hadde jo booket 11F (nødutgang) og måtte konstatere at den planen røyk. Så jeg forklarte purserdama mitt lille "dilemma" og spurte: "Dere har vel ikke tilfeldigvis ikke noe ledig lenger framme?" Plutselig stakk hun hodet inn i cockpit et øyeblikk, og sa etter noen strakser: "Jo, det er ledig på rad 2. Bare sett deg der du". Så da ble det "oppgradering" i kabinen til Plus. Gjett om flyhigh var høyt oppe etter denne turen.
Så etter denne framgangsmåten, er tiden inne til å stille mine medforumister spørsmålet: er dette en stueren metode, eller vitner den om total desperasjon og mangel på respekt for janteloven, eller er det noe i tittel på tråden?
Selv må jeg si at det frister litt til gjentagelse etter denne opplevelsen. Det er jo en haug med EBG/EBD som reiser alene, og som ikke har noen å "hjelpe"
Vis alt...