DEN SOM IKKE SPØR, FÅR IKKE

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 17. jan 2017.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Som en stakkars EBS er (foreløpig) en fjern drøm. Så antall loungebesøk og FT blti jo noe begrenset i løpet av et år. Men forrige fredag tenkte jeg å prøve ut noe nytt (kanskje andre er drevne i faget allerede), nemlig:

    Spørre om noen kan gjeste meg gjennom FT og i lounge. Som sagt, så gjort. Spurte først en halvstressa kar som så litt EBG-aktig ut, og han repliserte tilbake på spørsmålet mitt: "Går det an da?" "Jada", sa jeg, og vipps, så var jeg gjennom!

    Da jeg stod og pakket sammen sakene etter sikkerhetskontrollen, fikk jeg øyekontakt med en voksen herremann og spurte om han tilfeldigvis hadde tenkt seg i loungen og sa "du har vel gullkort, kanskje". "Nei", sa han, "men jeg har et sånt pandionkort". Hva skal man si...skikkelig flaks å råke ut for en EBP! Fyren ville gjerne gjeste meg inn. På veien bort til loungen pratet vi litt om fly og reising. Han jobbet visstnoki gassbransjen. En knakende hyggelig haugesunder!

    Så der satt jeg da plutselig da i loungen. Lykkelig og glad.

    BTW så slutter ikke historien der helt: flyet som vi skulle med, måtte snu etter cirka 50(!) meter pga teknisk feil med deicingssystemet, og vi måtte bytte fly. Så jeg tenkte: "å nei, der ryker den fredagskvelden!"

    Men hva skjer? Et nytt fly dukker opp etter en drøy halvtime. Da jeg kommer om bord som en av de siste, ser jeg til min forskrekkelse at 600-maskinen er erstattet av en 700-maskin. Mao ny konfigurasjon. Jeg hadde jo booket 11F (nødutgang) og måtte konstatere at den planen røyk. Så jeg forklarte purserdama mitt lille "dilemma" og spurte: "Dere har vel ikke tilfeldigvis ikke noe ledig lenger framme?" Plutselig stakk hun hodet inn i cockpit et øyeblikk, og sa etter noen strakser: "Jo, det er ledig på rad 2. Bare sett deg der du". Så da ble det "oppgradering" i kabinen til Plus. Gjett om flyhigh var høyt oppe etter denne turen.:D

    Så etter denne framgangsmåten, er tiden inne til å stille mine medforumister spørsmålet: er dette en stueren metode, eller vitner den om total desperasjon og mangel på respekt for janteloven, eller er det noe i tittel på tråden?

    Selv må jeg si at det frister litt til gjentagelse etter denne opplevelsen. Det er jo en haug med EBG/EBD som reiser alene, og som ikke har noen å "hjelpe";)
     
    Guden, Angie, Robert H and 18 others like this.
  2. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Det skriger laaangt væk af desperation. ;)
    Hvis du ikke vil stå i lufthavnen og spørge kan du jo spørge herinde. Rygtet siger der er nogle EBG/D/P herinde også. Måske du er så heldig at ramme lufthavnen samtidig med dem.
    På IF.dk er der faktisk en lounge tråd hvor folk melder ind hvornår de er der. Så kan folk der ikke har adgang normalt hoppe med på frihjul. :D
     
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Så kult at du traff på så mange hyggelige folk! Blir dette en trend blir det interessant utenfor loungen med alle haikerne ;-)
     
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Den tråden har vi her inne også :) bare å legge inn tidene sine på flyplassen. Alltid gøy å møte likesinnede!
     
  5. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    "lounge-haik" bør innføres i norsk og nynorsk ordbok fra barneskolenivå
     
    mhsalv, chrt, Henrik and 3 others like this.
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    La det bare ikke bli slik at det blir "selger lounge haik på lørdag kl. 09.30 for kr. 100,-".........
     
    Nanping, KristianR, Are and 8 others like this.
  7. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Uber-Lounge
     
    alexfins, Xflipper and Shyneno like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg ikke.
    Med mindre en eller annen snøsokk tenker at hans EBG til 5000,- kan tjenester inn på å henge rundt loungen hele dagen...
     
    Beate, TomF66 and KristianR like this.
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde noen spurt meg høflig om haik, hadde jeg selvsagt invitert inn! Bare vi ikke får en kø av haikere ved trappa opp i andre etasje nå. :p;)
     
    Beate and KristianR like this.
  10. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Tar deg (og andre haikere) gjerne med inn på lounge om du/dere er en god samtalepartner og fyller visse kriterier:

    *Kan prate om "foppall"
    *Kan prate om 70-80-talls musikk

    Hyggelig med nye bekjentskaper om man reiser alene :)
     
  11. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg strøyk setninga vedrørende 70-80-talls musikk. Ellers: Ditto :D

    Tror forøvrig ikke jeg hadde vært "modig" nok til å gjøre dette selv. Hadde nok følt meg ganske klein...
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tar også gjerne med haikere, så lenge du ikke er av typen som liker å prate fotball og 70-/80-talls musikk ;)
     
    markus, awt, nissen and 9 others like this.
  13. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vurderte det samme her om dagen, men turte ikke. Får seg om jeg tør å spør noen på Kastrup til onsdag. :p
     
  14. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan også gjeste 1stk på SAS lounger, og vi trenger ikke og fly *A en gang!:p:p
     
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk du Pandion-status etter å ha satt verdensrekord?
     
    SAS-EBP liker dette
  16. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tyvtriks følger:
    Bare gå opp trappa, stille seg opp og vente mens man liksom leter etter boardingkort på telefonen, og så følge etter første og beste dressgubbe som stresser igjennom portalen. Vedkommende har sikkert minumum gull og vil da "gjeste" deg inn uten at han vet det. Man har ca halvminuttet på seg etter passering av gullkortinnehaver.

    Nei, det er IKKE innenfor å gjøre slikt. Hverken juridisk eller moralsk. Og jeg oppfordrer derfor ingen til å gjøre det. Bare så det er klart :eek:
     
    KristianR, Insomnia4u and SAS-EBP like this.
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Har opplevd tilsvarende forespørsler utenfor SEN- loungen i DUS og MUC, begge ganger var det "korrekt" kledde herrer hvor de var én short mhp å få inn alle. Uproblematisk å tagge vedkommende med.
     
    Nanping and RoadKing like this.
  18. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Du hadde sagt nei om jeg kom tassende i jeans og t-skjorte? :D
     
    RoadKing liker dette
  19. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Moro hvis vedkommende hadde tenkt å gjeste inn noen andre som kom med et senere fly eller noe sånt :p
     
  20. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg skal funke helt fint likevel.
     

Del denne siden