Det er egentlig veldig cocky å fly business - OL vinner

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 19. febr 2018.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er egentlig motbydelig og et trist resultat av janteloven.

– Jeg har ikke fått nye vaner, det er egentlig veldig cocky å fly business, spør du meg. Jeg kjørte ydmyk stil hjem med økonomibillett og normale tilstander, sier gulljenta til NTB.

Håpløst.
    Man må i avisa og unnskylde seg for å fly business til OL?
    Vi bruker millioner på millioner på utstyr og trening og smørebuss og alt mulig rart. Men business på vei til OL? Nei vettu hva! Tror du at du trenger noe så fjongt så får du punge ut selv..

Trist men sant..

https://www.aftenposten.no/100Sport...y-business--ma-ta-regningen-selv-250233b.html

Petter B-C, mrhaakon, OttoL and 4 others like this.
  2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,906
    Bonuspoeng:
    183
    Så den og visste ikke om jeg skulle le eller grine. Vanvittig.

Jan Fredrik, NoLimit and Shyneno like this.
  3. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Tror en skal huske konteksten: De siste årenes avsløringer av diverse idrettslederes ekstravaganse med «fellesskapets» midler. Midler som også bl.a. er samlet gjennom frivilliges ubetalte innsats...... vaffelrøre og hele suppa.

Petter B-C, Sindre and RoadKing like this.
  4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er et godt argument, problemet er bare at det virker som det er svært vanskelig for det norske folk å forstå at det å reise i business class har noe for seg, når man reiser langt i jobbsammenheng. Det gjør dermed at man alltid må være PK og bortforklare seg, når man gjør nettopp det.

En ting er å bo på 5-stjerners hotell og drikke dyr champagne, en annen ting er å reise behagelig slik at man er opplagt og klar til å gjøre jobben sin når man kommer fram. Det første kan kanskje ikke bortforklares, mens det ikke bør være nødvendig å forklare det andre.

ArthurDent liker dette
  5. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jada, her er nok atskillige rester fra Jante, -som ville hengt igjen uansett. Men som nevnt, disse lederne har gjort «veien bort fra Jante» svært tung..... for lang tid fremover.

6. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Synd at Tom Tvedt har drukket så mye vin at det å fly biz for toppidrettsutøvere ikke lenger er akseptabelt.

7. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Alle medaljekandidater bør fly Business til. Og alle medaljevinnere bør fly Business tilbake.

Det hadde vært mine regler :)

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Det er forskjell på utøvere og ledere/pamper.
    Disse utøverne jobber ræva av seg hver dag og ødelegger kroppen sin for at Norge skal vinne medaljer i VM og OL. De fortjener C begge veier.

Tom T og gjengen kan derimot bli hjemme..

Petter B-C, Kristian and ArthurDent like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Nordmenn er generelt veldig fornøyd med at vi tar masse medaljer i OL og andre sånne sportsgreier. Hvis utøverne reiser mer behagelig blir det vel mer gull? :p

10. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg følger en del ulike folk både innenfor idrett og media i sosiale medier og vet at bl.a Svenskene fra Eurosport fløy Finnair Business, og noen fikk Emirates Business.. Tror også skiskytterne fikk business samt kulekjører Hedvig Wessel.. Sistnevnte kan det hende har betalt selv siden hun må betale 50k for å kjøre på landslag...

11. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes det høres vanvittig ut at utøvere som har trent i årevis for dette; som ikke drar hjem til familien til jul av frykt for sykdom; som står minst 1 meter fra journalister av samme grunn; som tar absolutt alle forhåndsregler og ikke minst gjør alle forberedelser for å være i best mulig stand til å yte optimalt under lekene (og for Maren Lundby, i én konkurranse!) _ikke_ også skal ta det siste grepet?

Men, og jeg er klar over at dette kan fremstå fordomsfullt; Det kan være Lundbys, æh, hva heter det, oppvekst og bakgrunn fra Toten som slår ut her..?

12. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om hun føler at hun måtte si det, som nevnt over, grunnet noen personer som kaster penger rundt seg som om det var en utømmelig kilde.I tillegg er jo ikke IOC kjent for å drive med velferd heller, noe som må endres før vi kan få OL tilbake til Norge.

Følger hele alpinlandslaget på instagram, og såvidt jeg har merket meg av bildene flyr de business til USA blant annet, uten at noen henger seg opp i det. Dette var jo ikke noe Maren Lundby sa ut av ingenting, men TV2 laget en sak på det.

TV2 har det med å lage ubrukelige innslag av ikke-saker.

Jeg er forresten villig til å betale trippel lisens for å få OL tilbake på NRK, men det er nå en annen sak.

Earl and Chrisbgg like this.
  13. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at det i Norge er viktigere hvordan noe framstår, enn hva det faktisk koster eller hvilken verdi det har. Dette er godt innarbeidet i mange miljøer.

Jobber selv i et middels stort selskap som har som policy at reiser og arrangement med ansatte skal framstå som nøkterne. I dette ligger det at man fint kan legge en konferanse til et overpriset hotell i Holmenkollen, men ikke flytte dette utenlands til samme prisen. Reise skal også foregå på laveste billettklasse (uavhengig av om det er mulig å fly på høyere klasse til lavere pris). Mulighet til å jobbe på reiser eller bo nært et arrangement for å spare tid er heller ikke lov om det innebærer en ekstra kostnad. Så det er helt ok å bruke masse penger og tid på å ta taxi på tvers av halve byen for å bo på et rimelig hotell enn å ta inn på et finere hotell nært der man skal. Tross alt viktig at ingen får inntrykk av at de ansatte flotter seg på fine hotell... :O

Så jeg er ikke overrasket over denne typen kommentarer.

14. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Kan garantere at de fleste som har gode sponsorinnterkter av disse utøverene flyr C på renn..

Du får meg ikke til å tro at Johaug(riktignok ikke med i dette OL) ikke flyr C på renn i Østen og USA, når hun ifølge VG har kjøpt seg hus i holmenkollen til 22 mill...
    (Edit: Googlet det, korrekt er: DN og 18.8)

Og så sitte på ECo og få stive bein før renn??

Dette er nok mer vanlig enn man vil skal komme ut, og derfor den ordleggingen her..

C

OttoL liker dette

Del denne siden