Flagget heises i anledning 8.Mai og Frigjøringsdagen 1945 Glade folk i Trondheim denne dagen. Det har også skjedd litt annet på denne dag tilbake i tid 1886: Serverte apoteker John S.Pemberton den første Cola-Cola`en i Atlanta. Han drømte om den perfekte medisinen og den perfekte leskedrikken samtidig. Det klarte han jo til en vis grad, cola er jo bra medisin for fyllesyke! 1900: Tuberkuloseloven ble vedtatt i Norge, den gikk ut på å isolere syke og hindre smitte. Altså det samme som vi prøver å gjøre med korona i dag. 1978: Peter Habler og Reinhold Messier er de første til å bestige Mt. Everest uten oksygen tilførsel. 1980: WHO melder at kopper er utryddet. 1997: CZ3456 fra CKG-SZX Styrter under en storm ved landing og 35 av 65 passasjerer inkl crew omkommer. 2013: Alex Ferguson leverer sin oppsigelse etter 26 år i jobben som trener for Manchester United. En som kunne feiret sin 137 års bursdag i dag er USAs 33. President Harry S.Truman. Andre som fortsatt er i live er: David Attenborough 95 år Tomas Von Bromssen 78 år Enrique Iglesias 46 år Nå er det årets 128. dag og 45 dager til Sankthans, ikke lenge til solen snur igjen! Gratulerer Åge og Åke med navnedagen, kos dere med en rosinbolle! Memory lane fra barndommen på dette kjøkkenet Hver gang jeg og min bror var på besøk hos Bestefar, så besøkte vi hans søster her å fikk utdelt en 50 lapp hver. Nå er det fritt frem å kjøpe dette huset, det kan gå flere år mellom hver gang det kommer hus for salg på denne øya. https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=217626943 God Lørdag Folkens!
God lørdag og gratulerer med Frigjøringsdagen nå 08. mai! Må også nevne at i dag den 08. mai så markerer vi også Veterandagen i Norge - sikkert ikke bare meg her inne som har tjenestegjort i FN/Nato for Norge i diverse land som ikke er typiske reisemål for hvermansen her inne
God natt fra hytta Husleia En Christian Senez Brut Millésime 2002 samt kaffe og konjakk og en øl er vel nok for idag. Ha en fortsatt fuktig natt
God morgen fra strilelandet på solkysten, her er det +1 grad og solen skinner og livet er kjekt .. dette blir nok en flott dag ..
Gratulerer med Frigjøringsdagen 08. mai! La oss ikke glemme denne dagen, heis flagget. Ha en fortreffelig dag flotte forum
God formiddag fra Grenland. Svigermor har bursdag, så da blir det kaffe og snitter til frokost i 12-tiden. Må på jobb i natt, men går på langfri om 6 dager. Da er det meldt at sommertemperaturen kommer, og vi skal igjen prøve å komme oss på Farris Bad- etter å ha fått koronautsatt oppholdet to ggr tidligere. Ha en fin frigjøringsdag.
God lørdags formiddag! Solen skinner, og fuglene kvitrer. Hunden må luftes, og det er sikkert lurt at jeg lufter meg litt også. Det passe jo ganske fint! Siden butikkene er åpne igjen, så skal vi ut og prøvesitte sofa. Så skal den bestilles neste helg med SAS MC. Nyt lørdagen!
God morgen fra Trøndelag... der det snør! Eneste e-posten som havnet i inboksen i løpet av natta har emne "Du har fått en Companion Ticket", kan ikke klage på det. Lurer på om jeg klarer 2 i år. Ha en flott frigjøringsdag!
God laurdag frå ein sofa i Sunnfjord. Madammen har teke med eldstemann på bading, so då held eg og yngstemann fortet heime. Poeng frå eFakturabetalinga er komt inn, so då lyt ein vere fornøgd. Kjekt å få poeng for slikt igjen. Det er berre 13 dagar att til beste flytur. Då skal vi til KRS og vitje dyreparken. Ernst har stadfesta oppgradering. Det skal bli godt å komme seg avstad ein tur. Hadde berre bollebua på BGO vore open slik at eg kunne sett mine bein i ein lounge for fyrste gong. Dette vert for øvrig min fyrste tur som EBG. Storkar.
God lørdag. Ligger i senga\soffan med bakrus etter corona vaksine. Lett feber vondt i halsen og snørra renner.. Udigg. Lengter etter en ferie nå, venter på at Saliba skal lage et vaksinepass så jeg kan dra på ferie i sommer.
God frigjøringsdag fra den arktiske Hovedstaden som idag opplever opphold og grått vær og bittelite regn.. Idag har jeg lært at Polet er oppe til kl. 16 for idag skal vi ha litt sterkere saker hehe. Pensumlista ble bestått og nå er det bare å skrive resten av oppgaven. Ikveld får vi besøk også tar vi det derfra. Ellers er det ikke mye å skrive om så dermed ønsker jeg alle her en flott 8. Mai
Guttetur finnes i mange former. Spesielt for bestefedre som får oppgaver når småtassen trenger en dupp. En riktig fin lørdag og frigjøringsdag ønskes alle og enhver
Det er sol og antydning til varme i dag. Blomsterkassene har fått vårpuss og er pyntet med kuldebestandige blomster. Planen for sommeren er kornblomstmix + noe. Ikea er åpnet og ikke var det fullstendig kaos heller, så ny lysbekyttelse er fikset til et av soverommene.
God lørdag og frigjøringsdag fra Lillestrøm. Nydelig vær, så dagen går til dugnadsarbeid for borettslaget. Kommende langhelg måtte plutselig bookes om. Tusenlappene flyr når kursen settes mot Nord-Norge på en halv ukes varsel.