God morgon frå dei trønderske fjordstrøk!
Livet på hytta er godt. Ingenting på tapeten, men kanskje blir det fisketur eller kanskje berre ei god bok på terrassen
Ha ein fin dag, folkens!
God tur nordover!
Dersom du har god tid i Tromsø, vil jeg anbefale en tur til Fløya med Fjellheisen. Avganger hver halvtime fra litt bak til høyre for Tromsdalen kirke (Ishavskatedralen). Dit er det vel 40 minutter å gå fra Stortorget (eller hopp på buss nr. 26 (dobbeltsjekk bussnummeret)). Fra toppen er det flott utsikt utover byen og området rundt.
For oss som ellers bare går i kjedebutikker er en tur til Eide handel (ca. 30 minutt med buss nr. 42) i Eidkjosen verdt turen (da dette er noe så sjeldent som en frittstående butikk med høy kvalitet på det meste), men kanskje helst for å kjøpe nydelig hvalkjøtt eller andre ferskvarer. En del fremmede fugler på ølfronten er også å finne pluss alt annet innen dagligvarehandel.
Mitt tips er å ta vanlig bybuss (nr. 40 eller 42) inn til byen fra flyplassen (og i retur). Bruk
www.tromskortet.no for rutetider/reiseplanlegger (Flyplassen er navnet på TOS-holdeplassen, Fredrik Langes gate ligger i sentrum). I kiosken i ankomsthallen på Langnes eller på automaten ute på holdeplassen får du tak i billetter/reisekort.
Av andre litt odde ting kan isbjørnen på to bein ved inngangen til Vêrvarslinga i Nord-Noreg være et artig skue. Bussholdeplassen heter Meteorologen om jeg ikke husker feil.
Mange andre ting er mer åpenbare attraksjoner enn disse, men de ramler du vel over selv. Nyt dagen i Nordens Paris, en av de fineste byene i landet, spør du meg
Vis alt...