Det er lørdag! :-)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av olekvi, 01. sept 2018.

1. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    BC016664-65FB-4813-88E4-4B596B41C701.jpeg God morgen fra Trøndelag.

Her er det særdeles stille og rolig og forhåpentligvis blir turen over til Miami like rolig, men med betydelig bedre servering ...

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Hallo .. det er da fremdeles fredag, nettopp ferdig med en bedre middag og en kalorifattig dessert ..
    045413EF-C8E6-417F-B114-E62E8A1D6120.jpeg
    ... det erjo umulig å holde orden på dagene slik dere roter ..

RoadKing, NorFlight, Calling and 14 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra T-banen!
    Endelig er det lørdag, og jeg skal ut og fly litt!
    Hoppet på bonustilbudet til SAS, og reiser på dagstur til Tromsø. Jeg har aldri vært i Troms (eller Finnmark, skal dit i oktober), så jeg tenkte at dette var en gylden anledning.

Det er også bare 14 dager til neste tur, som er laaanghelg i HKG.

Note to self: Den siste vinflasken kl 01.30 er ikke nødvendig.

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå dei trønderske fjordstrøk!

Livet på hytta er godt. Ingenting på tapeten, men kanskje blir det fisketur eller kanskje berre ei god bok på terrassen :)

Ha ein fin dag, folkens!

God tur nordover! :)

Dersom du har god tid i Tromsø, vil jeg anbefale en tur til Fløya med Fjellheisen. Avganger hver halvtime fra litt bak til høyre for Tromsdalen kirke (Ishavskatedralen). Dit er det vel 40 minutter å gå fra Stortorget (eller hopp på buss nr. 26 (dobbeltsjekk bussnummeret)). Fra toppen er det flott utsikt utover byen og området rundt.

For oss som ellers bare går i kjedebutikker er en tur til Eide handel (ca. 30 minutt med buss nr. 42) i Eidkjosen verdt turen (da dette er noe så sjeldent som en frittstående butikk med høy kvalitet på det meste), men kanskje helst for å kjøpe nydelig hvalkjøtt eller andre ferskvarer. En del fremmede fugler på ølfronten er også å finne pluss alt annet innen dagligvarehandel.

Mitt tips er å ta vanlig bybuss (nr. 40 eller 42) inn til byen fra flyplassen (og i retur). Bruk www.tromskortet.no for rutetider/reiseplanlegger (Flyplassen er navnet på TOS-holdeplassen, Fredrik Langes gate ligger i sentrum). I kiosken i ankomsthallen på Langnes eller på automaten ute på holdeplassen får du tak i billetter/reisekort.

Av andre litt odde ting kan isbjørnen på to bein ved inngangen til Vêrvarslinga i Nord-Noreg være et artig skue. Bussholdeplassen heter Meteorologen om jeg ikke husker feil.

Mange andre ting er mer åpenbare attraksjoner enn disse, men de ramler du vel over selv. Nyt dagen i Nordens Paris, en av de fineste byene i landet, spør du meg :)

FlyTax, phileas, funkenstein and 13 others like this.
  5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Intelligent mat og intelligensdrikke frå Eide Handel hadde gjort seg, men det må bli ein annan dag.

Plan for dagen:
    • Smøre seg med solkrem.
    • Gå alle dei 70 meterane til stranda.
    • Sjå sesong 2 av Rita på Netflix
    • Nokre dypp i havet.
    • Kjølig drikke
    • Lunch
    • Middag
    Berekna kaloriforbruk: 142 (?)
    Berekna inntak: 10000 (!?)... Hmm, eg må rekne over dette ein gong til.

Ha ein fin dag alle sammen!

Calling, Origo, Eddie47 and 10 others like this.
  6. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for en hel rekke med gode tips! Det er på grunn av sånt som dette at jeg digger dette forumet!

Jeg har noen timer i Tromsø, og det eneste som er planlagt er lunsj på Emmas Drømmekjøkken.

7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Holdeplassen heter Vervarslinga. Du kan også beskue snødybde-målestanga som for noen år siden forlenget med 1meter :)

Polarmuseet anbefales. Og en tur innom nordgående Hurtigrute, ankommer ca i 2 tiden.

Stuttfeiten, Kristian and holmen like this.
  8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    En riktig så god morgen her i Groruddalen. Sola skinner, himmelen er skyfri og det ser ut til å bli en ganske så fin dag. Det eneste negative jeg kan komme på akkurat nå er at det faktisk er hele 20(!) dager til neste flytur. Merker jeg abstinenser her? Har jo biltt vandt til å fly hver mandag og torsdag nå, så spørsmålet er jo hvor jeg skal spise frokost på mandag. Må jeg faktisk lage den selv???

Selv om du ikke engang går ut av senga men bare ligger der uten å gjøre noe som helst så forbrenner en voksen mann rundt 2.000 kalorier i døgnet, så det er ikke såååå ille da. Et pluss på 8.000 kalorier tilsier at du legger på deg ca 1,15 kilo, så dersom ferien er lang og dete er det du skal gjøre hver dag er det mulig at garderoben må fornyes etter hjemkomst.

Men du finner sikkert en butikk som tar AmEx, så da blir det jo nesten en flytur ut av dette. :D

9. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Haldeplassen heiter 'Vêrvarslinga', ja. Godt at andre har 100 % kontroll :) Polarmuseet gløymde eg, men vel verdt eit besøk. Eg vil tru at unge, lovande @holmen no får fylt sine timar i nord og kanskje ser at han må ta turen fleire gongar :)

Det var då valdsamt mange gjeremål! Heldigvis ser eg at dei fleste av dei ikkje går på akkord med ivaretaking av kvilepuls :)

Stuttfeiten and holmen like this.
  10. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut til at jeg må ta turen flere ganger ja! :)
    Trodde nok ikke alt jeg skulle bli ferdig med byen på 5 timer...

Kristian liker dette
  11. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    God solmorgen, rett utenfor OSL men ikke noe hjemmekontor i dag.

2AE656F4-60B7-40E3-8A5C-2E885E2CB761.jpeg

Dagen byr på tur i skogen og masse ball på tv.

Stuttfeiten, holmen and Kristian like this.
  12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Møre!

I dag sov dattera mi på 2,5 år til 0720 og det var intet mindre enn en perfekt start på dagen. Måtte det bli mange flere slike dager! :)
    Ellers ikke de helt store planene for dagen, men det blir vel en tur på butikken for å kjøpe øl og grillmat i alle fall. På tross av at det er 1. september i dag så skal vi nemlig avholde nabolagets sommerfest i ettermiddag/kveld og med brukbart høstvær ute så blir nok det en veldig hyggelig affære som vanlig.

God tur til dere som er på farten og en fortsatt god helg til alle!

Stuttfeiten, holmen and Kristian like this.
  13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tror dessverre dette er en note to self som noteres på feil sted.
    Alle har vel ved en eller flere anledninger erfart akkurat dette, men jammen havner kan ikke i samme situasjon gang på gang igjen..

Her er det en flyfri lørdag i vente.
    Søndagen derimot byr på avreise med fakirfly og destinasjon Tyskland.

Ha en fin dag videre :)

14. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Da skjønner jeg jo hvorfor sommeren endte med 8 kg +...... dette var det virkelig noen som burde gå ut og advare om offentlig:rolleyes::rolleyes: nå, rett på med løpeskoene og er nå 441 kalorier i pluss for dagen, da kan man vel nyte et par glass vin i solen med god samvittighet?
    Ønsker god første dag i september til alle

15. Swaggertarian

Swaggertarian Sunnfjording

Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    God føremiddag frå Sunnfjord. Her er kaffikopp nummer tre på veg ned i gapet, so ventar hagearbeid. Fruen er sendt på shopping med arvingen og SAS MC.

16. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Tromsø viser seg fra sin beste side.
    Fantastisk vær, spektakulær innflyvning med innlagt sightseeing.

På bussholdeplassen sto det en ung kar og lurte på om jeg skulle til sentrum, for da kunne jeg sitte på. Så da ble det privatsjåfør med guide over øya.

Det er marked (eller noe sånt) i byen, og jeg har akkurat sett Tromsøs ordfører.

Flott sted, altså!

Nå er det 10 minutter til lunsj på Emmas Under.

EndreD, Eddie47, Stuttfeiten and 3 others like this.
  17. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje herren innser at han har 'kastet bort' livet på feil side av moralsirkelen og melder flytting? :p :D

holmen liker dette
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe..
    Gi meg en spennende jobb, så er jeg åpen for å flytte (nesten) hvor som helst :)

Men, jeg er positivt overrasket over Tromsø så langt. (Kan ha noe med pent vær og hyggelige mennesker å gjøre..)

Stuttfeiten and Kristian like this.
  19. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kos deg! Bare vært i 2 etg for full middag men dæven det var bra! :D

holmen liker dette
  20. holmen

Likes mottatt: