Yep, det hilses til alle og enhver, hviledagen er her og det skal hviles! Hilser fra terrassen i hovedstaden, en søndag natt/morgen! Her nytes en siste Lagavulin (for i kveld, jeg lover/håper). På dette tidspunkt skulle vi opprinnelig ha ankommet BKK etter en behagelig reise med LX i C, men noe har visst forpurret planene... Covid, be damned, we gonna beat you somehow! Hilser til alle, IF'ere på tokt i stiftsstaden i sær! Bonuspoengene VIL bli benyttet!
God morgen fra hovedstaden. Solen skinner fra skyfri himmel, mens vi drikker kaffe på sengen. Hadde opprinnelig planer om å hvile på hviledagen, men den gang ei. Må hjem til mor og hjelpe til med å rydde ut av en bod pga lekkasje.. Jippi!
God morgon frå Værnes! Eigentleg skulle eg i dag, omtrent no, ha returnert frå Keflavik til Aust-Finnmark. Ikkje for det, Trøndelag er ikkje så verst på foråret. Forhåpentlegvis har snøen smelta bort nordpå... Elles er det svært stille på Værnes: Ja, dette er nesten alle flya i dag, det er berre oppføringa på eit siste WF-fly kl. 2020 som manglar. Uvant å sjå! Det same gjeld skogen av DY-fly som er stilt opp borte ved den meir militante delen av TRD. Heldigvis har SAS i samarbeid med Avinor gjort det umogleg å få i seg vått og tørt her på Værnes. Alt er stengt, både pausebua til SK og pølsebua til Narvesen. Ikkje for det, slik sparar ein pengar. Klok av andres skade har eg smurd matpakke, noko eg ikkje har vore nøydd til å ta med på flyturar sidan eg flaug Icelandair til Junaiten i bermeklasse fullstendig utan status og var for blakk/gjerrig til å handle frå tralla. Det blir grunnpoeng i dag, då! Hurra! Ha ein fin-fin søndag, folkens!
Denne rakkararen, LN-RRB, skal gi meg 937 gyldne EB-poeng. Då er eg oppe i rundt 4 500 grunnpoeng i denne perioden som starta 1. april. Ein svimlande sum... Det er vel på sin plass at mitt innlegg nummer 4 100 her på forumet handla om fly og bonus og ikkje tant og fjas
God sundag frå Sunnfjord. Lite flyging for tida. Då lyt ein prøve å finne på noko fornuftig (medan @drsyk fiksar ei vaksine). Madammen tilbydde seg å vaske hus meda eg og arvingen drog på besøk til (beste)mor. Vanligvis får eg ordre om å gjere min del, men det vart ikkje i dag. Er det fare på ferde? I kveld kjem trønderane til gards, og i morgon vert det sydentur til solbyen Bergen. Men fyrst må det jobbast. EDIT: Eg har fått trumf!!!
God søndag fra det jeg tror heter Strandkollen. Trikset er ihvertfall å kjøre Vespa litt forbi Ingierstrand, parkere på en grusplass og rusle ned på svaberget. Uansett hva stedet heter er det nydelig. Njut søndagen.
God søndag fra Lillestrøm. Nykvernet kaffe er oppskriften på en god formiddag. Været er nydelig, så fort dagens research er ryddet unna er det rett ut i finværet. Etter å ha vært bakkefast i et ukjent antall dager, er det T-14 til kursen settes mot den beryktede solkysten. Ha en flyvende en!
God morgen fra et solfylt Vestland. Kaffekopper i hopetall er drukket. Straks ut på en liten løpetur. Trist å tenke på at man egentlig skulle vært i den italienske hovedstaden og bivånet det europeiske mesterskapet i fotball for herrer. Nuvel, får vel bare gjøre det beste ut av det. Ha det glitrende!
God søndag fra en holme i Sandefjordsfjorden. Idag døyves reisefeber med en båttur, noe som fungerer utmerket selv om Champagne og Kaviar er byttet ut med Grans Taffel og påsmurte rundstykker.
Det nærmeste jeg har kommet en flytur i dag, er riving av vegger i en bod. Det var nemlig mugg i veggen, så jeg måtte ha på meg støvmaske..
God eftan fra Oslo. Fantastisk flott i dag, med fin rolig sykkeltur i Nordmarka Innlagt bollestopp på Kikut Godt det snart er helg igjen. Og om under 3 uker skal jeg ut og fly igjen. Det blir kjekt, selv om det "bare" er Widerøe sine bråkebøtter.
Varm dag i hovedstaden. Var tidlig på, og gjerde mot naboen er ferdig. En rask gåtur ned på løkka for å plukke opp en Finn-handel, ble godt og varmt. Nå er det The Heimatdamish live im Kurhaus Bad Tölz på YouTube:
Lærer aldri.... Solbrent som rakkeren på ølmagen og panna. Ølmagen tålte ikke sola i jolla på/i Oslofjorden, og panna tålte hverken Oslofjorden eller timene hjem til Hallingdal med åpen bil. Men gud så godt det var mens det sto på. Noen gode tips når en er skikkelig brent.. Aloe Vera og aftersun påføres nærmest kontinuerlig.
Eg har nokre bra kjerringråd, men kan nok ikkje gå ut med dei offentleg. Send meg ei mld på bakrommet.
Se der har han funnet veien om Movatn. Digget å sykle i det området der da jeg bodde på Grefsen. ikke er det over-trafikkert heller...