Det er tirsdag - og vi er Back on the chain gang

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, 02. jan 2024.

1. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et kontor i hovedstaden.

Yep, som Chrissie Hynde og gjengen sang (for en drøyt 40 år siden, sukk…) er ferien overstått og man måtte tidlig opp igjen. Kontoret er enn så lenge folketomt, får se om det dukker opp folk etter hvert. Nyttårshelgens snøfall var ikke særlig ryddet i morges, så riktig fottøy på vei til T-banen hadde nok vært ski, subsidiært truger, Jaja, vi holder ut med den slags vinterlige utfordringer, det er tross alt bare et par uker til Thailandstur.

Ha en trivelig tirsdag!

holmen, EndreD, Eddie47 and 8 others like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,540
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret,

T-43 Vinterferien og Florida.
    upload_2024-1-2_8-16-17.png

Ha en fin tirsdag alle IF-ere:)

EndreD, Spielhaug, Eddie47 and 5 others like this.
  3. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Bra start på året. Åpnet sjappa her i dag 0515. Hadde FCT for meg selv i 2t. Nå er det mye folk her.

IMG_1662.jpeg

Käfer har overtatt driften fra mai i fjor. Det var nytt for meg. Det er slutt på gummy bears sortert på farge!!

IMG_1666.jpeg

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,869
    Bonuspoeng:
    293
    Har de reintrodusert cigarer?

Flyingdutchman liker dette
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,501
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret!

Det var enklere å stå opp tidlig en fryktet, så vi får kalle dette en bra start på året.
    Fikk fart på noe trumf de siste dagene, har solgt litt, konverterte til strawberry selv om jeg ikke trenger poengene der og slo på Eurobonusoverføring igjen. I går ramlet det inn en drøy 6000kr fra booking.com som nå står på EB kontoen. Har nå igjen poeng til t/r C Argentina på slutten av 2024 eller helt i starten av 2025. CT er også på plass (opptjent i fjor, er ikke så ivrig på å få brukt opp 150k første uken av januar) så dette er et meget godt utgangspunkt. Får skaffe meg Awardflights igjen for å slå på noen varsler.
    Ha en herlig tirsdag!

holmen, OyvindN, EndreD and 4 others like this.
  6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Morn morn.
    Rolige 90 cm snø her nede. Komplett kaos.
    Våknet opp til 2 rådyr sovende på trappen (under taket), så har fortsatt ikke turt skremme dem avgårde.
    Thai F er fiksa, turen til Taiwan nesten i boks.

Ser nettop litt triste nyheter fra Henada - et fly som brenner på rullebanen. Håper alt går bra!

holmen, OyvindN, EndreD and 2 others like this.
  7. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,580
    Bonuspoeng:
    183
    Nei

RoadKing liker dette
  8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,580
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Gullstua, frokost by SAS;

IMG_4678.jpeg

Reiseåret 2024 er igang, LH via MUC til NAP. Håper å komme meg hjem i god tid før helg, Napoli er ikke er fristende by så her er det bare å jobbe på.

9. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,626
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Comfort Xpress hotell i Tromsø

Jeg skulle vært på Skjervøy men det snødde på Østlandet. Jeg skulle flydd 13:10 men noen forsinkelser førte til at det tok tid.. så jeg var på OSL sånn 3min etter innsjekk stengte.. også viste seg at det flyet som skulle nordover var dets første flyvning idag.

Men det ble ombooking til 16:40 flyet og jeg kjøpte Widerøe billett til Sørkjosen. Men så tikket det inn melding om at flyet ble forsinka. Fuck. Det endte opp med at Widerøe ble kansellert og SAS som skulle lande 18:40 landa ish 21:30. Så da måtte jeg bestille hotell siden jeg ikke kom meg hjem.

Så da spør jeg, dekker SAS dette? Ellers ønsker jeg alle her inne et godt nyttår og en fin dag

holmen, OyvindN, EndreD and 3 others like this.
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,989
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra en nedsnødd hovedstad.

Fikk lov av sjefen å bruke opp en feriedag i dag heller enn på slutten av fjoråret, så her jobbes det bare litt Prøver å utsette det meste til i morgen og heller tenke på sommerferien. Må snart booke noe der.

Godt nytt år alle!

Avixlo, holmen and Upsaker like this.
  11. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,580
    Bonuspoeng:
    183
    Mer mat, LH byr på nyttårmeny i MUC enda;

IMG_4679.jpeg IMG_4680.jpeg IMG_4681.jpeg

Flymunda, view, The_Dude and 11 others like this.
  12. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag!

Har akkurat kost meg gjennom SAS-skjemaer for refusjon av hotellutgifter etter tildragelsene hjem fra GDN rett før jul. Hotellutgiftene er nok det enkle slaget, et annet spørsmål er om jeg har noen krav ihht. EU261. Jeg drister meg til å stille dette spørsmålet her siden det finnes mye god kompetanse på området:

Opprinnelig skulle hjemreise skje 22/12 GDN-CPH-OSL. Flyet som skulle hente oss sirklet en times tid før det returnerte til CPH og vi ble rebooket til et senere fly, videre til ARN med overnatting og så til OSL på morgenkvisten 23/12. På grunn av elendig kapasitet på avising og 3+ timer venting i flyet, rakk vi ikke flyet til ARN men landet etter midnatt på CPH. Så langt er dette ikke noen sak for EU261, vintervær i Norden laget problemer for de aller fleste. Vi ble rebooket med SK601/SK842 CPH-ZRH-OSL 23/12 i transfer-senteret og var i grunnen godt fornøyd med det. SK601 ble dog innstilt noen timer senere, her er det spørsmålet kommer inn om dette skulle utløse EU261 for oss? Vi endte til slutt opp med SK1458 24/12, og kom oss dermed to dager forsinket til OSL.

EndreD, Avixlo and holmen like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,712
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra CPH.
    Snart hjemme i snøkaoset! :eek:

EndreD, The_Dude, Avixlo and 2 others like this.
  14. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    God tidligkveld fra FL360 over Biscayabukten. Betalingsloungen på LPA var helt OK og fin verdi med tanke på drikke og balkong med utsikt.

Crew er litt blandet drops med suveren purser, to koselige og et surfjes. Kan tenkes hun mistrivs med en leppejobb som nok var i billigste laget og forvandlet henne til en and. Til gjengjeld er kapteinens engelsk hysterisk, så dette går bra. Selv om de ikke hadde mat til salgs eller satellitt-dekning før portugal.

God kveld til alt og alle.

EndreD and OyvindN like this.

Del denne siden