Det må da være en litt god søndag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 05. mai 2019.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag alle ..
    Det regner på solkysten og det er sikker bra for bønder, blomster, dyr og brannvesenet.

Ha en strålende søndag uten streik!

Avixlo, Sonictravel, Earl and 4 others like this.
  2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå litt lenger nord på solkysten. Her snøa det i dag tidleg, men no har regnet teke over. I dag vert det biff stroganoff ála sunnfjordingen Linda Stuhaug (www.lindastuhaug.no) til middag på madammen sin ordre. Fotball frå England litt seinare. I dag må det vel bli bortesiger for United?

Rundar i desse dagar eit år som eurobonusjeger. Ser ut som omfyrsteårsfangsten kjem på noko under 300k poeng. Blir i alle fall øverste nivå på Fly Premium. Poenga går nok med til juletur til Søraustasia. Satsar på Sambandsstatstur neste år.

Last edited: 05. mai 2019
    Avixlo, oleredv, Sonictravel and 6 others like this.
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    God søndag. Har brukt litt tid på morgenkvisten til å planlegge en del helgeturer innen- og utenriks gjennom 2019, i påvente av at SAS snart skal dundre til med et skikkelig salg. Tipper vi får F&F denne uken! ;)

Avixlo, Sonictravel, Earl and 3 others like this.
  4. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    God søndag?

Jeg var så drita i natt at jeg bestilte meg en tur til Russland. Er det gøy der? :confused:

Avixlo, EndreD, Sonictravel and 14 others like this.
  5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Yo fra Oslo

Alt av kort er ladet for "streiken er ferdig salg" som SAS forhåpentligvis skal kjøre igang snart som Norwegian svarer på.

Noen som forresten har restauranttips i Wien og Verona?

Avixlo, Sonictravel, Earl and 3 others like this.
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det korte svaret er ja, men eit nyansert svar vil kanskje vere mogleg om @Sikiduck har fått tilbake nok gangsyn til at han er i stand til å skjelne namnet på reisemålet hos vår nabo i aust :)

mathiasfe liker dette
  7. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Moskva!!

8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,527
    Bonuspoeng:
    183
    Det største problemet er vel visum, som tar litt tid.

Har forøvrig gjort noe liknende selv, men da var det en tur til Sofia i Bulgaria. Billettene ble bestilt mens jeg var på en konsert. Med avreise 6 timer etter at billettene ble bestilt. Må få til en ny sånn tur en gang.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,760
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra hovedstaden!
    I dag har jeg vært på kurs med hunden, bygget Lego, testet min nye drill (har ikke fått Trumf for den ennå.. hmm..), sett på TV, vasket klær, spist opp resten av påskesjokoladen, og booket diverse innhold til Island-turen om ti dager.

Flott søndag!

Neste uke er det fem arbeidsdager, det er uvant.

Avixlo, Sonictravel, Travv and 4 others like this.
  10. henrikvd

henrikvd Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    God søndag fra distriktet! Kjørte over ei flyplasstripe i dag på vei til konfirmasjon. Og jeg som trodde jeg måtte til Gibraltar for å kjøre over ei flystripe. 20190505_120011(0).jpg

Finnks, Avixlo, Sonictravel and 7 others like this.
  11. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Der har eg ikkje vore, men utifrå diverse tips plukka opp her og der, så er det ingen tvil om at dette er ein by der du kan få tida til å gå. Start berre prosessen med å skaffe visum i god tid (minst ein månad før avreise (altså, det kan gå på kortare tid, to veker er vel fullt mogleg)). God reise! :)

12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,492
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Oslo, hjemme i sofaen etter en tur med DNK, en såkalt konfirmasjons «flight». DNK, eller Den Norske Kirke bytter jo i disse dager navn til enten «KirkeNOR» eller «FY!» men vi hadde fortsatt tradisjonell livery.

Siden jeg ikke innehar noen form for status hos DNK var forventningene ikke helt på topp, men skal prøve å gi en nøktern anmeldelse.

Turen var vel det en kan kalle en sesongbasert charter med stor vekt på Family & Friends billetter. Disse charterne kjører DNK stort sett på høst eller vårsesong.

Boarding gikk forholdsvis greit, la merke til at det ikke var noen form for Priority boarding. Ellers free seating, og siden jeg klarte å finne ledig nødutgang sete så bra benplass.

Setekvaliteten var imidlertid heller dårlig. Harde seter med ingen recline.

Underveis prøvde jeg å sove, men ble hele tiden avbrutt av et støyende IFE system og «Captain Speaking». Selve IFE opplevelsen var temmelig utdatert og besto for det neste av orgelmusikk og en dame med bart som sang. Prøvde å snike på meg noise canceling headphones men det var tydeligvis ikke ok i følge kona. Ellers kjørte de en form for safety drill gjentatte ganger, en måtte da reise seg fra stolen.

«Captain Speaking» prøvde gjentatte ganger i løpet av flighten å reklamere for FF programmet. Her er det vist mulig å oppnå en såkalt «Perpetual Diamond» status. Dette skal etter sigende gi fri adgang til en sykt bra Lounge. Opptjeningskriteriene er imidlertid litt vage for undertegnede, og jeg fikk inntrykk av denne statusen krevde tilnærmet 100% lojalitet, samt stor fare for devaluering.

På dagens flight var det ingen servering, hadde hørt snakk om mulighet for en matbit og en klunk vin for Frequent Flyers innen programmet, men det var tydeligvis ikke i dag.

Ved ankomst var det noe så uvanlig som prioritert de-boarding. Vi gikk så i en F&F drevet ankomstlounge. Her var det bra bevertning og endelig mulighet for å få en kopp kaffe!

holmen, Avixlo, Blaa and 2 others like this.
  13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det haster ville jeg hørt med visumservice.no. De fikset nettop visum til Shanghai for meg på 4 dager, mot normalt 6 uker. Det inkluderte en svipptur til Stockholm for å avgi fingeravtrykk, men det var jo bare en bonus[poeng] :)

Fikk for øvrig fasttrack ved ambassaden i Stockholm. Var sikkert 30-40 stykker foran meg i kø, men jeg ble møtt av en representant fra visumservice, og ble geleidet forbi hele hurven. Me like :)

Kristian liker dette
  14. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Nordens Paris
    Her i Nord er det 1° og få skyer på himmelen. Stille og rolig
    Første forelesning etter påske for min del er imorgen ettersom den på torsdag forrige uke ble kansellert grunnet streik

Men dere får ha en God søndagskveld uansett hvor den tilbringes

Sonictravel and Kristian like this.
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,294
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Sin City. Siste hotellbytte. Siden det var litt usikkert hvor og når fra jeg skulle fly hjem igjen pga streiken, valgte jeg å ha denne siste natta åpen. I går booket jeg det billigste jeg fant på stripa, det ble Treasure Island hvor jeg kun betalte resort fee. Som Expedia gold ble jeg oppgradert til en stor suite med to bad og strip view. 'Oh, and you one bottle of complimentary champagne. Just call room service'

Av og til leverer Expedia :)

16. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Men da får man ikke opplevelsen av å stikke innom visumseksjonen på ambassaden. Språket på ambassadens sider om visum til Russland er henrivende:
    http://www.norway.mid.ru/visa_01.html

Del denne siden