Din flaueste opplevelse på flyplassen

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Ida, 06. febr 2014.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    I anledning Fnates nye koffert, og min konklusjon om at joda, Rimowa har enda glidelås som lukke-mekanisme på kofferten, så kom jeg på min flaueste opplevelse på en flyplass noen sinne.

En sen høstkveld i 2012 kom jeg med siste flyet SK4438 Oslo-Tromsø. Med meg hadde jeg en bittelitt-større-enn-kabinstørrelse-merkeløs(?)-trillekoffert som hadde sett sine bedre dager. Den var nylig gitt til meg av et familiemedlem som hadde sett seg lei av at jeg gikk rundt med en 50liters tur-sekk hver gang jeg skulle reise. Greit nok, jeg kunne tildels være enig. Det ble litt tungt etterhvert, med den ryggsekken. Denne kvelden var kofferten fylt opp med et par underbukser, en toalettmappe, noen T-skjorter og ull-klær nok til en langhelg i nord. Jeg stod ved bagasjebåndet og tenkte triumferende på at jeg hadde koffert som kunne trilles vekk derifra.

Det hører nemlig til historien at turen før SK4438, var jeg og koffert-dassen på tur med SK4414 Tromsø-Oslo. Kofferten var da full-lastet med bøker til universitetsstudier, et telt (!) og et par vintersko. Jeg hadde virkelig mesket meg i tunge objekter pga flytting. I den anledning fant koffert-dassen ut at på Gardermoen? Nei der skulle teleskophåndtaket slutte å fungere. Så stod man ved bagasjebåndet med økende blodtrykk og trykka og trykka mer desperat på knappen. Det spratt ikke opp. F@*nskap, den visste vel at jeg måtte løfte opp og bære dritten etter håndtaket på siden hele vegen gjennom Gardermoen, på flytoget og hele vegen hjem (RED ANM: undertegnede ser ut som et pinnedyr og eier ikke muskler i armene.)

Vel, jeg dissekerte kofferten som hevn for den militære torturen den hadde gjort mot meg etter SK4414. Har en liten MacGyver i magen og fikset teleskophåndtaket bevæpnet med en leatherman og litt duct-tape. Så denne turen, SK4438, skulle endelig bli en behagelig tur hvor jeg kunne ha en ekte trillekoffert!

Jædda. Tilbake til baggasjebåndet på Tromsø Lufthavn denne sene høstkvelden. Der kommer en koffert på båndet. En oransje truse henger litt utenfor koffertkanten. En T-skjorte dras bortover båndet, og faller ut i svingen. "Stakkars person som har den koff... wait a minute.... what the.... inni f****". Koffert-dassen hadde slått til igjen. Det var min koffert som kom triumferende rundt baggasjebåndet med hele innholdet på halv åtte. Hva gjør du egentlig da? Du må jo bare gå bort til kofferten, du må samle sammen det som er restene av innholdet, du må liksom innrømme til alle de andre som står og tenker nøyaktig det samme "hehe, det er mine truser og min koffert dette :D ". Jävelskapen (kofferten, altså) hadde en litt sånn iffen glidelås, som jeg jo kjente til. Den hadde nå gitt opp, tatt sitt siste sukk og sagt takk for nå. Løp bort til kofferten, samla sammen alt under lokket og måtte bære kofferten som et barn/hund ut fra terminalen. Blikket mitt var pent plantet ca 10 cm foran beina mine hele vegen ut. Aner ikke hvor mange mennesker som egentlig stod ved det baggasjebåndet, det er enda litt sånn difust. Men synet av trusene mine som pent og pyntelig kom surrende rundt på baggasjebåndet, det glemmer jeg liksom aldri.

Derfor, og bare derfor, har jeg en innebygd skepsis mot kofferter med glidelås som eneste lukkemekanisme.

Anyone else? :D

PS: Kofferten ble brent på et St.Hansbål.
    PS2: Neida.
    PS3: Joda.

2. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,533
    Bonuspoeng:
    113
    He he.. Oransje truse. Det liker du? Fnate sin koffert har ikke glidelås, så ingen fare for at hans Hanes kommer snurrende rundt.

En gang reiste jeg med Norwegian, det var skikkelig flaut det. :p

Ellers klarer jeg ikke å komme på en pinlig historie på flyplassen, men jeg har blitt utelåst i en hotellgang i boxer og tank top da jeg forsøkte å rulle ut ett roomservice greie. Bra at de hadde telefon ved heisen og kjempebra at de sendte opp den dritfine snella for å åpne døra mi :p

no-backpacker, SASDC8, Fnate and 2 others like this.
  3. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes de i RobertÅs-format? :O Jeg sleit litt med det bildet skjønner du, squinta med øynene og prøvde å make sense av lukkesystemet - men konkluderte med at det måtte være glidelås. Har både oransje, lilla, rosa, røde, gule, svarte og hvite! Viktig med litt variasjon, høhø.

Har forøvrig en annen historie fra Gardermoen, som ikke egentlig handler om noe flaut JEG gjorde, men andres ekle atferd. Satt pent og pyntelig på gulvet, på min pc og trøkka, når en rimelig overvektig type kom gående (vraltende) mot meg med baggasjevogna si. Jeg var så fornøyd med å ha plassert meg unna alle andre, fordi baggasjen var forsinka og jeg ville bare ha fred, men her kom denne typen som så sjuskete kledd ut i mot meg. Ja ja, can't have it all, og jeg prøver å ignorere hans tilstedeværelse drøyt 1 meter unna meg. Det tok ca 10 minutter før jeg hører en særdeles obskøn, men umiddelbart alarmerende, lyd fra de nedre regioner på denne mannen.

Sweet mother of Mary, fullstendig evakuering på raskest mulig tid. Håper og tror enda at jeg bevegde meg såpass raskt unna at gass-skyen fra denne mannen aldri traff meg. Traume.no.

Fnate and LN-FHU like this.
  4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    931
    Bonuspoeng:
    113
    Vel....Imagine my embarassement når du kommer på sjekkinn og skal reise uka etter...... Ja det har faktisk skjedd og det var min feil."Litt" i ørska troppa jeg opp på flyplassen i Tromsø for å reise hjem ei helg da jeg bodde der oppe,hadde avtalt med kompiser om et karsklag på kvelden og tjo hei..... Va'kke høy i hatten da jeg fikk høre "jammen du skal jo reise neste fredag....." og måtte ringe kompisene og si "Vi tar det neste helg"... ;)

Fnate and Henning like this.
  5. Helikopter

Helikopter Senior Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Innsjekk på JFK. Går bort til First Class innsjekken, ser at alle andre tror jeg har gått feil og går bestemt bort til damen som jobbet i Lufthansa-skranken.

"Hvor skal du i dag?"
    - Jeg skal til New York
    "Ok, men hvor skal du i dag?"
    - JEG SKAL TIL NEW YORK!
    "Ok, men du er i New York nå... Hvor skal du hen i dag?"
    -(shit,shit,shit... Lufthansa, det er tyskland, FRA er en stor flyplass der) Jeg skal til Frankfurt!
    "Ok, do you travel a lot sir?"

Islending, Bizflyer, SASDC8 and 4 others like this.
  6. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,283
    Bonuspoeng:
    113
    Kongebra!!!! Ha ha ha

7. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD) InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Kan ikke ha vært SK 4414 siden går motsatt vei :) det er oddetall sørover.

Har vært forskånet fra flaue opplevelser - eller så har jeg fortrengt dem....

8. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg ler meg ihjel! Jeg er jo dronningen av å "tryne an'", men har ikke tid til å skrive akkurat nå… Kommer senere! :-D

Xxx.

9. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det har du rett i, jeg tenkte bare på Svalbard-flyet også ble det feil veg. Mente selvsagt 4425!

10. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Dette skjedde også meg etter en kombinasjon av litt jet lag + en fuktig kveld ute på "byen" i Bellingham. Fairhaven Village Inn er ikke akkurat et stort hotell, men det var så mange dører på rommet mitt at plutselig så "våknet" jeg opp ute i gangen i trusa (ingen beskyttelse i en tank top) når jeg egentlig skulle på toalettet... Da var det bare å luske seg ned til resepsjonen, som var ubemannet, og finne frem en telefon og ringe opp hotellet for å få tak i nattevakten. En lettere skremt dame kom meg så til unnsetning. :) Ikke supermorsomt akkurat der & da...

11. Finn Erik Edvardsen

Finn Erik Edvardsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Du skulle jo bare ha tuslet ned trappa til Archer Ale House:cool:

12. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Det er en viss mulighet for at det var der vi opprinnelig kom fra... ;)

Del denne siden