DnB Saga Mastercard - ikke ekstra kort / bi-program?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av enzyym, 08. aug 2023.

1. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

Har nettopp gått til anskaffelse av et DnB Saga Mastercard med Upgrade (for å sanke Eurobonus-poeng). Ønsket å skaffe et kort til kona på samme konto slik vi har gjort på SAS Mastercard Premium (pointearner-kort).

Fikk beskjed om at de har sluttet med såkalt "bi-program", og at hvis kona ville ha Saga Mastercard måtte hun skaffe seg egen konto/kredittkort i sitt navn.

Jeg ønsker ikke dette da jeg vil nå 200 000 kroner = 20 000 statuspoeng på kortet, og da er det ønskelig at begge bruker samme kredittkonto.

Jeg har Curve og kan legge inn kortet hos meg selv der. Men så støtter selvsagt ikke DnB Apple Pay, så hun kan ikke legge inn kortet på sin telefon/klokke. Hun blir ikke happy med å drasse på et kort igjen når man har blitt vant til å betale med telefon/klokke, så hvordan løser vi dette? Det er ikke mulig å legge inn samme betalingskort på Curve to forskjellige plasser. Det er heller ikke lov å legge inn kort der som har et annet navn enn Curve konto-eier.

Noen forslag til workaround?

2. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Eg fikk kort til fruen på min kreditt konto for ca 2mnd siden, kanskje en må til med agentrulett i DNB og :rolleyes:

3. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Og da står det kona sitt navn på hennes kredittkort, selv om dere bruker samme kredittkonto?

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, vi har ekstrakort på kredittkort og hadde tidligere bi-program for andre fordeler.

Det skal være to forskjellige ting.

5. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ekstrakort ja. Men er dette et selvstendig kort med eget kortnummer, og som kan ha kona sitt navn?

6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.

7. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hva er forskjell på ekstrakort og bi-program?
    Hva er beste måte å opptjene poeng hvis man er partner?

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ekstrakort er beste måte å tjene poeng, da går alt på samme EB konto, men alt går på en regning.

Bi-program gir programfordeler uten at at partner trenger å kvalifisere på eget grunnlag.

9. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, er jo ekstrakort jeg vil ha. Er det jeg og min finansrådgiver som snakker forbi hverandre? (Vi har bare mailet.)

Hvis jeg bestiller ekstrakort på DnB Saga kredittkonto, får jeg da et eget kort med navnet til kona på, som trekker penger fra samme kredittkonto? (Som jeg da kan legge inn i Curve.)

10. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Ja, trekkes av min kredittramme, pointearneren er godt fornøyd :rolleyes:

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Jeg har ekstrakort til madammen i hennes navn og eget nummer som belastes min konto. Har ikke sett noen grunn til å skaffe personlig Saga kredittkort til henne i tillegg. Hun har også konto i DNB, men jeg vet ikke om det er et krav. Fungerer med Apple Pay/Curve osv.

Last edited: 08. aug 2023
  12. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan tolker du/dere denne dialogen mellom meg og banken da?

Meg: Jeg er en ivrig eurobonuspoeng-samler og har tenkt å søke om kredittkort med Upgrade. Jeg bestiller da et ekstra kort til kona også. Er det slik at vi da kan se separat forbruk på de 2 kortene (hovedkort og tilleggskort), eller vil alt gå på samme konto? (Skjønner at det vil gå av samme kredittkonto og kredittramme, men vil forbruk kunne differensieres?)

DnB: Det er slutt på det som kalles bi-program, skal hun ha saga, må hun ha sitt eget.

Meg: Skjønner. Men ser man fremdeles kan bestille et ekstra kort til Saga Mastercard? (Ref. prislista) Er dette kortet bare en kopi av hovedkortet (samme kortnummer osv.), eller er det et eget kort i mitt navn knyttet til samme kredittkonto?

DnB: Det er riktig. Men det koster det samme med SAGA for konta

Så…. Hva er det som er riktig? Jeg stiller to spørsmål; han svarer at det er riktig? Etter hva flere av dere skriver må det være mulig å bestille er ekstrakort med kona sitt navn knyttet til min kredittkonto? Som også samler ekstrapoeng som hovedkortet? Enten misforstår jeg, banken, eller jeg må krangle/shoppe kunderådgiver?

13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett i alt du spør om. Mulig han bare snakker om årsavgift på selve kortet? Fra min nettbank under. To separate kortnumre, men belastes kun for EB tilleggstjeneste på ett. Kan filtrere på forbruk per kort, får opptjening av EB på begge (til min EB-konto). Min kredittramme gjelder, og jjeg får faktura for begges forbruk.

Kort.jpg

Kort2.jpg

Last edited: 09. aug 2023
  14. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, dette er jo nøyaktig slik jeg ønsker! Kan jo ikke ha avviklet dette tilbudet?! Må bero på en misforståelse det han skriver… får høre med han/en annen kundebehandler imorra.

15. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Men dersom man ønsker to ulike regninger? Hva gir best opptjening til lavest avgift? Vi har begge Saga-program, men usikker på om 2 mnd avgifter kan forsvares.

16. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har nå vært i kontakt med DnB igjen, snakket med en annen kundebehandler som var litt mer tydelig i kommunikasjonen!

Fikk tilsendt skjema jeg skal fylle ut for å bestille tilleggskort i konas navn, så da er problemet løst. Da får hun sitt eget kort som går på samme kreditt som min, og vi får separat kontoutskrift. Alt som ønsket.

SAGA Mastercard er det ikke årsavgift på, og Upgrade (for Eurobonus) går på begge kortene (betaler kun for hovedkortet, 139,-/mnd), så det eneste som blir ekstra er å betale årsavgiften på tilleggskortet, som er på 250,-/året.

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    For to ulike regninger så blir det dobbelt opp med avgifter. Der er enkelt å skille totalsummen med regning, men jeg antar at kanskje ikke din kone vil se hvilke enkelttransaksjoner hun har?

epletyv liker dette
  18. enzyym

enzyym Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg trenger ikke to regninger. Så lenge kontoutskrift med beløp vises i nettbanken på hennes kort, så blir det internfakturering. o_O

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Det vises i hvert fall veldig tydelig på faktura som du har tilgang på i nettbank.

enzyym liker dette
  20. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med at også forbruket på ekstrakort teller for statuspoeng ved 100.000 og 200.000 i forbruk?

Del denne siden