Domestic Sweden

Tråd i 'Reisebrev' startet av Ida, 29. juni 2014.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    SK1049
    06:10-07:45
    Kiruna-Stockholm
    SAS PLUS
    Sete 3A

Jeg valgte denne reisen fordi det var den dyreste billetten å oppdrive på den dagen jeg skulle reise, og jeg gjerne ville at et rederlig, etisk selskap skulle tjene så mye penger som mulig av meg.

Priority boarding av PLUS/*A gull - utrop. Middels håndheving.

Frokosten er som nevnt litt rar på denne ruten. Takket være den excellente www.sas404.se viser det seg at frokosten er spesiell for Kiruna, jeg undres om det er noe felles samarbeid med LKAB og SAS? Det er iallefall ingen müesli, estlandsk blåbæryogurt og italiensk appelsinjuice i liten kartong med sugerør som tilbys her. Jeg ble litt vonbroten for å være ærlig, fordi jeg er veldig glad i den vanlige frokosten. Men hey, mett ble man jo lell. Og jeg skal innrømme, den blåbæryogurten var god. Selv om den gav meg LCC-wibes. Kan forsåvidt hende den er dyr, jeg har ikke sjekket innkjøpsprisen på den eller de vanlige fra Bjerregaard/TINE.

Flighten var en fullsatt 737-600, LN-RRO, 8 rader PLUS. At man hadde en fullsatt morgenflight 06.00 på en Lørdag er jo ganske imponerende, men det er karakteristisk for NORD-SØR flights... Stappfulle fly hele jalla tiden ;) Mye businessfolk på PLUS (inkludert meg), LKAB er nok en stor aktør på ruten.

Fikk 2 x tilbud om varme rundstykker, trivelige flyvertinner. Enda mer trivelige var franskmannen og amerikaneren ved siden av meg, som jeg snakket løst med hele flighten. Det er det trivelige med å være ute å fly (med SAS? :D ) - man får sånne hyggelige små bekjentskap med folk man aldri ser igjen når man trør av flyet. Kapteinen meldte om "light turbulence" inn til Arlanda, men nok en gang var "light" mer "moderate" enn noe som helst light. Hyl og skrik på de bake i GO, mens amerikaneren humret og sa han hadde vært med på verre. Jeg måtte holde litt fast i armlenene :oops: (Sol fra blå himmel, det bare blåste noe innmari. Be ware, alle som flyr til ARN.... Verste turbulensen finnes der!)

Førstemann på baggasjebåndet på T4 ARN var kofferten min. Rakk allikevel ikke flybussen. Fakk. 30 minutters venting.

Del denne siden