Downgrade ved flyendring og avvikende tilgjengelighet

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flexitravel, 25. april 2022.

1. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Har et par spørsmål angående en reise jeg nylig booket:

Returen er fra Cancun via Bogota og London. Her har flyselskapet (Avianca) kansellert (eller endret) første fly fra Cancun til Bogota til 4 timer før opprinnelig reise (samme flight nr) og nedgradert billetten til X fra I. Sas sier det er ingenting de kan gjøre. Noen som har opplevd det tidligere og funnet på noe lurt? Det er 0 tilgjengelighet for å booke om til en annen avgang.

Spørsmål 2, har noen vært borti at en SK flyving ikke viser ledige seter i Plus hos Sas (Agentene får ikke booket I), men Sas.no standard EB søk, Sas Star Alliance søk og Expert flyer viser alle god tilgjengelighet i Plus (klasse I). Agenten mente alle disse viser feil, mens hans system viser riktig. EB Diamond mail mener også det ikke er tilgjengelig seter.

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Spm.2: Dersom du skal ha en SK-flyvning som er connecting med en annen flight, gjerne fra annet selskap, så kan det godt være at den ikke er bookbar i den kombinasjonen selv om en kan booke den frittstående. Er noe som har kommet i senere tid for SAS som jeg forstår det. Samme utfordring har det vært hos f.eks. Lufthansa lenge. Reiser en f.eks. til/fra MUC el. FRA interkontinentalt med noe annet enn LH vil en normalt kun få eco/X på tilslutningen fra Scandinavia til Tyskland.

tobeornot999 and flexitravel like this.
  3. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner, det gir mer mening enn den forklaringen jeg fikk. Han mente det ikke fantes ledige billetter i klasse I i det hele tatt og Sas sine sider viser feil tilgjengelighet.

Når jeg tenker meg om hadde jeg samme case med Eva air inn til Paris og ikke mulig å fortsette med biz hos LH for en stund siden.

Del denne siden