Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, skjønner at ikke dette er helt forståelig:) Det kan være greit å sette seg inn i forkortelsene for flyplasser. LHR, London Heathrow. CPH er København, ARN er Arlanda, Stockholm.

Med MR mener man en Mileage Run, altså en rute mellom flyplasser som gir god uttelling på poeng. Jo flere mellomlandinger, jo bedre. Alternativt en laaang tur som også ofte gir mye poeng.

EBG = Eurobonus Gold eller EBD = Eurobonus Diamond.

Kikk litt rundt og les på forumet så ser du mange gode introduksjoner til alt dette:)

2. Lassen

Lassen EBG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Fløy TRD - BGO på fredag 1 oktober med Widerøe, og ser den har gitt meg 4x på poeng og 4 flygninger. Mulig det er en bug som henger igjen fra sist kampanje eller så gjelder muligens WF flighter fremdeles?
    WF mot 4x.png

Kristian, thoffen, trygveat and 2 others like this.
  3. thoffen

thoffen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Oj, dette er interessant. Noen flere som kan bekrefte dette? Flyvningene hadde kun WF kode og ikke en egen SK? Flyr til HFT gjennom jobben og vurderer heller ALF siden jeg kan få flere tellende dit, men hvis det går og få tellende flyvninger gjennom WF så hadde det vært perfekt :)

4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Har bestilt OSL - HND - OSL 22-26jan. noen som henger seg på MR?

22 JAN 2022
    OsloOSL – Tokyo HND
    10:00 - 07:55 +1 dag( 1 mellomlanding )

26 JAN 2022
    TokyoHND – Oslo OSL
    09:55 - 16:40 ( 1 mellomlanding )

67.000 statuspoeng i Plus for litt over 7k med F&F

5. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Ganske så stor sjangse for at det ikke lar seg gjennomføre. Det har ikke vært veldige mye rørelse i Asia mtp turister.

Vurderer selv en MR-run til LAX - enten med F&F Plus (ca 8k) eller ordinære billetter betalt med poeng (ca 122k for Smart Plus) nå i november (12-14 nov eller 19-21 nov)

Fra TRD og med EBG så vil en da får ca 71k statuspoeng.

EndreD liker dette
  6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Max uflaks med min statusperiode.
    1 feb til 31 januar :confused:

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Men da får du jo statusboost'n. SAS matcher halvparten av kravet til din nåværende status. F.eks, er du EBD så får du 45000 status pts.

8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Lar seg gjennomføre hvis man legger på en flight så det blir transit. Men håper såklart de åpner. Tallene er oppløftende.

9. andresiniesta

andresiniesta Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Gjelder dette for sølv medlemmer også? Altså at du får 22500 poeng og må samle 22500 poeng for gull?

10. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    Du skal ha fått en epost om det i såfall. Også gjelder det hvis din periode slutter 31/1 eller 28/2.

11. andresiniesta

andresiniesta Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Har fått ein mail, men ser ikkje ut som det gjelder for meg (eller sølvmedlemmer?)

upload_2021-10-5_14-7-44.png

Min periode går ut 30.11, gjelder sånn grace periode for sølv medlemmer også?

12. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Kan bekrefte at Widerøe er inkludert nå, fløy Stavanger-Bergen-Kristiansund på Fredag 1. oktober og det tikket inn både 4x poeng og statusgivende flyvninger idag :)

EndreD, Xflipper, thoffen and 3 others like this.
  13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Var billetten bestilt på sas.no men du fløy med Widerøe?

14. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har tips til meg som fersk eurobonus-jeger, som ønsker å oppnå eurobonus-gold i løpet av 4x perioden?

Setter pris på svar =)

15. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Fly masse :p

EndreD liker dette
  16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,567
    Bonuspoeng:
    183
    T/R Los Angeles eller Miami i pluss og du er i mål.

17. Smyggen01

Smyggen01 jakten på F

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, har forsåvidt hvert på den tanken. Men skjønt at det ikke lar seg gjøre pga smittetiltak? At det er vanskelig å reise dit per nå

18. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,490
    Bonuspoeng:
    293
    Flyvninger med WF mellom Tromsø og Hammerfest gir grunnlag for Eurobonus-opptjening, ref. Widerøes kart over kommersielle ruter.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis din periode går ut 30.11 så vil jeg egentlig forvente at du får fornyet uten å fly, slik det har vært det siste halvannet året. Jeg tror at det at vi som har utløp 31/1 og 28/2 får dette er at SAS nå regner med at ting normaliserer seg igjen og dette da er en glidende overgang.

Jeg har fått tilsvarende mail som du viser til, men med følgende tillegg:

Ekstra bonus! Værsågod, her får du en ekstragave fra oss i form av halvparten av de kvalifiserte flyreisene/statuspoengene som kreves for Diamantmedlemskap! 45 kvalifiserte flyreiser og 45 000 Statuspoeng vil bli registrert på kontoen din i oktober (vises øverst på siden når du logger inn på Min EuroBonus).

Da gjelder det nok dessverre bare for EBG eller høyere.

andresiniesta liker dette
  20. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    93
    Myndighetene i USA har varslet at de vil gjenåpne for fullvaksinerte reisende fra Europa i november, men detaljene er fortsatt uklare rundt akkurat når og på hvilkne vilkår. Det er forholdsvis mange her (inkludert undertegnede) som har booket billetter i desember/januar under forutsetning at det blir mulig å gjennomføre. Hvis ikke, vent til SAS kansellerer / justerer avgangen og be om full refusjon, eller be om voucher innen 72t før avgang og bruk pengene på noe annet :)

Med flyvninger i 4x perioden trenger du å fly inn 11.250 basispoeng for å få gullkort. Sjekk poengtabellen til SAS for å finne en kombinasjon som kan funke for deg. Et eksempel innen EU kan være Oslo -> Stockholm/København -> et sted sør for Norden som du tjener 4.500 poeng på når du tar t/r i Plus-klasse. Da trenger du nøyaktig 2,5 slike for å nå gull.

Alternativet er å forsøke å kvalifisere på antall flyvninger, og ikke basispoeng. Da trenger du 12 flyvninger med SAS innen utgangen av januar for å sanke gullkort. Innenlands teller Bergen->Oslo->Tromsø f.eks. som 2 flyvninger, tar du den ruta t/r blir det til 4, så da trenger du 3 slike turer for å komme i mål.

Del denne siden