DinSide har denne artikkelen i dag: Du kan få refusjon på ikke-refunderbare billetter Ingress: "Derfor kan det lønne seg å avbestille billetten og kjøpe ny hvis du ikke gjennomfører flyreisen som planlagt. Men husk å søke om refusjonen du har rett på." Noen her som har opplevd eller erfaring med dette?
...så lenge du har booket direkte hos flyselskap. Har du booket via en tredjepart kan du også få dette tilbake, men mot et gebyr betalt til reisebyrået som i noen tilfeller kan overstige hva du får igjen og dermed bli en kostnad.
Finnair skulle ha NOK 400 av meg i gebyr for refundering av en billigbillett for noen måneder siden, så noen flyselskaper tar seg betalt også...
Jeg refunderte en Norwegianbillett pålydende kr 203. Jeg fikk 199 kr igjen 1 uke etter refusjonskrav.
Kan man få refusjon hvist man selv avbestiller en sas billett. Tenker på skatter/avgifter, Reisen er kjøpt direkte på sas og er en sas-go billett. Reisen er om 10 dager.
Ja det kan du. All info her, samt lenke til søke refusjon av avgifter: https://www.sas.no/kundeservice/kanselleringer-refusjoner/ IKKE-REFUNDERBARE BILLETTER Ikke-refunderbare billetter kan ikke returneres for refusjon. Vi vil imidlertid refundere avgifter for følgende billettyper: SAS Go Light / SAS Go Smart, SAS Business Smart (kun fra Canada og USA), SAS Ungdomsbilletter
Om jeg husker korrekt, så får man også refusjon av skatt og avgift ved no-show, stemmer det? Jeg har tre billetter i SAS Go Light som jeg dessverre ikke får brukt, men det siste året har jeg ofte opplevd at SK341 kanselleres kort tid før avgang. Da kan det jo være smart å bare sjekke inn som vanlig og håpe på kansellering (som da åpner for full refusjon og EU261)? Eller missforstår jeg noe?
Jeg fikk penger igjen ca 12timer ellerat jeg kansellerte sas-go billett. "ingen" vet vel hvordan de regner ut dette,men her er hva jeg betalte,og det jeg fikk igjen.
Du får refundert flypassasjeravgift og eventuelle flyplassavgifter. Differansen mellom kr 319 og kr 211 ligger trolig i kategorien "other charges" (f.eks. YQ / "drivstoffavgift") eller eventuell mva. på den ikke-refunderbare delen av billetten.
Det er riktig. Flyselskapene betaler ikke avgifter for seter som ikke ble brukt, og du får igjen skattene også ved no-show. Dermed kan du egentlig lene deg tilbake og håpe på en kansellering