EB-børsen. Kjøp, salg og bytte av ekstrapoeng. Og kun poeng.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Brunello, 09. des 2017.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig at det finnes en lignende tråd, og da får dere ha meg unnskyldt, men jeg har ikke funnet den.

    Uansett; jeg synes det trengs en egen tråd hvor medlemmene i nødens stund kan få hjelp til å skaffe seg noen EB-poeng, om det i en gitt situasjon behøves; f.eks. om man har SAS MC og må ha noen poeng raskt, for å vippe over de magiske 100K eller 200K-grensene. Eller mangler tre tusen poeng for å benytte et bonusrabatt-tilbud. Det er ingen ny tanke, jeg vet det, men synes det hadde vært greit å ha ett sted hvor slikt ble samlet.

    Kombinasjonen Viatrumf / Trumf og f.eks. Vipps, gir jo medlemmene en veldig fleksibilitet til å kjøpe eller selge noen poeng, med raskt og sikkert oppgjør. Det må naturligvis være opp til en selv om man vil kjøre en liten auksjon åpent i tråden (til underholdning og opplysning om hva man kan forvente å betale / få), eller holde kontakten på andre måter.

    Uansett synes jeg ens lik tråd burde kunne vurderes å kjøres sticky, slik at alle slike forespørsler samles på ett sted, og muligheten brukes aktivt av medlemmene på forumet; fleksibilitet er et gode. Intensjonen er ikke at dette skal være stor butikk for EB-grossister, men kun til hjelp for medlemmene, når de innimellom trenger påfyll. "Valutaen" EB - i motsetning til Bitcoin o_O har jo blant entusiastene et fast utgangspunkt på - er det 13,86 pr. 100? - og egner seg derfor godt. 200,- for 1000 poeng vil gi en avkastning på over 50% for selgeren, i forhold til Trumf-indeksen. Jeg vet ikke om SAS selger poeng fremdeles, men såvidt jeg husker, var gjeldende rate for 1000 poeng 25 Euro, for noen år siden.

    Noen som har tanker om dette?
     
    Robert H liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    SAS selger vel ekstra poengene for 20øre, da 30 000 poeng maks til gull og 15 000 til sølv.
    Med trumf så er det 7,2øre per poeng, og med 50% bonus så kan man la varene stå i butikken å få 14,4øre per poeng. Selv syns jeg 10øre er en grei kjøpspris, men nå når jeg har mye poeng og får poeng lett i form av trumf så er ikke mitt behov så stor til å handle poeng. Det er også betydelig rissiko ved kjøp og salg, så da ville jeg anbefale bruk av f.eks paypal der man kan kjøre klage å fryse pengene.
    Ville sagt 7,2øre per poeng som min pris(gi bort pris) og 14,4øre som maks, med trumf tilgangen vi har i dag.
     
  3. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har 6500,- på trumfkontoen min eller ca 90k Eurobonus-poeng. Men må spare de til jeg trenger de.
     
    Fredrik81 liker dette
  4. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Tanken er god, men de fleste av oss som er her er vel kjøpere og ikke selgere, dermed blir markedet ikke helt balansert. Om noen skulle være interessert, så kan jeg hvertfall kjøpe med 20% påslag.
     
    Fredrik81 liker dette
  5. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er også interessert i å kjøpe, men ikke til ågerpris...
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel bred enighet om at den billigste måten å skaffe seg selv EBG på, er en MR til AKL med SQ. Det koster sånn ca rundt 25000.

    Sånn relativt sett kan man vel da regne at ågerpris er fra 30000 og oppover?
     
    Eddie47 liker dette
  7. Lwtrd

    Lwtrd EBS

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Mulig jeg var uklar; jeg er interessert i å kjøpe trumfkroner, ikke gullkort.
    Og strengt tatt får man vel tur til AKL med SQ for nærmere 20-21k?
     
    SAJblue liker dette
  8. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Flertallet av Trumf-samlerne er nok interessert i å ta ut Trumf-kronene som ekte penger, ikke poeng. Vi bonus-gærninger er nok i høyeste grad en minoritet. Da burde et proveny på 20% være særdeles bra. Og for en som mangler akkurat de få tusen poengene, for å få bonusreisen sin, er det antagelig innafor. Vinn-vinn.

    Men man må antagelig være obs på muligheten for å bli lurt, om man handler med folk man ikke kjenner.
     
    Maraug, Fredrik81 and melind like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Oops. my bad. I stand corrected. :oops:

    Det er jo på kampanjene, jeg tenkte det var å ta i :rolleyes:
     
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Legg ut en post på din egen FB-side, du skal ikke se bort fra at du har noen venner der ute som har noen Trumfkroner stående. Jeg har fått inn nesten 2000 Trumfkroner, og har betalt 1,10 for disse.
     
    Fredrik81 liker dette
  11. olemandt

    olemandt Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei folkens. Ny her og dette var den posten jeg syntes passet best for spørsmålet mitt.

    Siden jeg er helt ny i dette gamet vil jeg raskt få inn noen EB poeng. Lurer derfor på om det er noen som har noen ekstra Trumf-poeng til overs som jeg kan få kjøpt? Ser utfra denne posten at et påslag på 10-20% kan være vanlig.

    Ta kontakt om du har noen. Alle monner drar. Betaler med Vipps, PayPal eller gull og sølv om noen foretrekker det :p
     
    Travellingalf liker dette
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Et tips må være og bruke FB eller annet sosiale nett, å prøve seg der. Her verdsetter vi poenge høyere en de fleste, så ikke like lett å få napp her. Bruker man poengene lurt så kan man komme helt opp i 1kr per poeng, om de nyttes med en CT og Firstclass.
     
  13. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøper også Trumf til +20% av folk her inne siden de har et forhold til poeng. Blant venner og kolleger er min oppfatning at de er veldig fornøyd med 10% ekstra.

    Etter påske blir ting mer komplisert, gjetter det ikke er enkelt å overtale tredjeparter til å sette opp fast overførsel og så Vippse dem +20% hver gang det overføres, men det kan jo være en tanke...
     
    Fredrik81 liker dette
  14. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    I forhold til Eurobonus må du passe på å overføre dem før 27/3 om de ikke skal devalueres med 30%+
     
    indahla and SAJblue like this.
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du ikke får brukt poengene de neste 4 årene plus inneværende periode så kan du la devalueres, men om du er rimelig sikker på at du får de brukt det så er det dumt å kaste ca 25 000 poeng på båten bare for man ikke tør å ta et valg nå.
     
    morradi liker dette
  16. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, trenger 3000 poeng EB poeng. Er det noen som har poeng til overs som er villig til å selge for en billig penge?
     
  17. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Hva med å bytte strømabonnement? så får du 10 000poeng i mai ;)

    www(dot)fjordkraft(dot)no/privat/stromavtaler/eurobonus-avtalen/

    (siden jeg ikke har 10 innlegg kunne jeg ikke legge opp linken direkte.
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Eller kjøp noen trumfkroner av noen og overfør de til EB
     
  19. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Hjelper det å kjøpe trumfkroner nå som satsen ved overførsel er endret? Er det lønnsomt?
     
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,302
    Bonuspoeng:
    293
    Lønnsomheten bestemmes av hva du må betale for trumfkroner, ikke hva trumfkroner/EB satsen er.
     

Del denne siden