EB-børsen. Kjøp, salg og bytte av ekstrapoeng. Og kun poeng.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Brunello, 09. des 2017.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har jo allerede opprettet fast overføring, hver 50kr, og har en saldo nå på 37kr.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,957
    Likes mottatt:
    5,761
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke mulig å overføre poeng mellom Trumfkontoer.
     
  3. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, det var det jeg trodde. Så da blir det trumfkroner x 10 man får inn på eurobonuskonto ved kjøp av trumfkroner fra andre?
     
  4. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    My bad!

    Om man har fast overføring på 50 kr, og får inn feks 300 kr gjennom Viatrumf, overføres det da 6x50x15 EB-poeng (med dagens kurs)?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,957
    Likes mottatt:
    5,761
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, for engangsoverføringer får man 10 poeng per Trumfkrone. Om det er snakk om kjøp fra familie og venner kan et tips være å inngå avtale om fast overføring.
     
  6. vonDrei

    vonDrei Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    hvordan?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat som hos deg selv. De lager fast overføring til din EB-konto.
    Men, det kan ikke gjøres før de er under 200kr på Trumfkontoen.
     
    Rehan liker dette
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har CT og 30 000 poeng, eller 60 000 poeng? trenger en reise i business til zagreb. Send meg pm eller bare skriv her :).
     
    Shyneno liker dette
  9. zeldr

    zeldr Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Har 100.000 poeng. Kommer ikke til å bruke disse selv, og har heller ikke familie som vil bruke dem.

    Hva kan jeg få for dem? Ser at det ligger endel ute på Finn. Virker som om flere tar 10.000 kroner for 100.000 poeng + at kjøper betaler for overføring. Kan man håpe på så mye? Finnes det andre måter der man f.eks bestiller en tur for noen som er lurere? Det sistnevnte er kanskje ganske litt styrere, men da slipper man gebyret?

    Offtopic: For mange år siden hadde jeg noen poeng med Etihad. 40k poeng. De var ikke i noe nettverk, og det var før de hadde en deal med daværende Air Berlin. Jeg skulle ikke reise noe særlig, og særlig ikke dit de fløy. Heldigvis kom det en deal om jeg kunne få et virtuelt VISA-kort. Tror poengene var verdt ca $300. To t/r Oslo - Sydney, (poeng fra Frankfurt). Hadde SAS hatt noe lignende hadde det vært ålreit, selv om verdien sikkert ikke hadde vært helt på topp!

    Ontopic igjen; 100k poeng. Selge? Hva bør jeg forvente å få? Har ikke dårlig tid. Er det noen risiko hvis jeg heller bestiller tur for andre på Finn og det blir trøbbel?
     
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Du går alltid ut ifra kilden.

    Hos sas koster det 2000kr for 10k poeng.
    Det vil gi dine poeng en verdi på 20k poeng.

    Men uheldigvis for deg, så er ikke kjøp hos sas den enese måten å skaffe seg poeng på. Så da er 20k ikke realistisk. Men heldigvis blir det vanskeligere å vanskeligere å skaffe seg billige poeng. Her på forumet vil du ikke få rare budene, men prøv heller facebook eller Finn, det er der, det er penger å hente.
     
  11. zeldr

    zeldr Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Var i kontakt med en på Finn som solgte, og han slettet annonsen fordi SAS hadde tatt kontakt med han (!). Tydeligvis upopulært.
     
    Shyneno liker dette
  12. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Trumf får også slettet annonser om dem ser det. Skjedde med meg.
     
    Shyneno liker dette
  13. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Solgte 100k for 10k+overføringsgebyr her senere. så det er iallfall mulig :) Nå som poengene blir vanskeligere å få tak burde jo iallfall ikke prisen gå nedover.
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Har sett det har kommet flere og flere annonser om salg av CT med poeng på finn i det siste, så nå ble nok for SAS. Ser ut som de har presset finn til å fjerne de og oppdatere reglene sine. Er per nå ingen søkbare annonser på finn med dette. Med unntak av noen som kjøper Trumf som SAS som sådann ikke har noe med.
     
    Liza, Shyneno and Eddie47 like this.
  15. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Som med alt annet: Måtte komme.

    At folk omsatte bonuspoeng og CT gjerne via nisjeforum som dette har nok mange sett gjennom fingrene med, selv om de visste det skjedde. Når folk åpenlyst selger på Finn, så får SAS nok.

    Sånn er det altså med alt. Jo flere som utnytter det, dess fortere forsvinner godene.
     
  16. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Sånn er det med griskhet.
    De slutter ikke før de ødelegger for alle andre.

    Håper de blir bannet fra Finn på livstid, og ikke får lov å bruker internett på minst 10 år.
     
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde de bare gjort det samme med nett-troll så hadde nettet blitt et fint sted.
     
    Henrik, holmen, jgroneng and 2 others like this.
  18. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Men hva skulle du og jeg gjort da?
    Gått ut av huset... ? :confused::confused::confused:
     
  19. Rehan

    Rehan Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Har 2x2 CT og mangler 21500 EB poeng for neste business reise i Asia for 4 personer. Bestilt sas masterkort premium for 10k inn og venter 6k fra 2 trumf konto men mangler fortsatt 5.5k etter disse grep. Ikke langt unna nå :))) men klarer ikke vente. Noen som har eurobonus poeng og selge 5,5k til 22k? :) Send meg en PM eller skriv her.
     
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    80k SK på en egen konto som kan pooles hos interessent i 6 mnd.. Send PM med tilbud. Om jeg ikke svarer = nei:)
     
    Last edited: 23. aug 2019
    Shyneno liker dette

Del denne siden