EB opptjening med LH.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Satyv, 01. jan 2018.

1. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mangler noen få poeng for å beholde gullkortet. Det eneste jeg har booket i nåværende opptjeningsperiode er LH T/R Oslo-München den 17 januar. Jeg har booket i klasse K som gir hele 125 poeng hver vei. Vurderer å oppgradere til business for 900,- hver vei, men jeg finner ikke ut av hvilken klasse jeg får og da hvor mye poeng det gir. Jeg antar P, men noen som vet?

2. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
  3. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for link, den var fin, men det jeg ikke finner ut av er hvilken klasse jeg får ved å kjøpe oppgradering. :)

4. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk klasse D når jeg oppgraderte Man-Fra og Fra-Osl. Det ga 2000 poeng pr. leg

Satyv liker dette
  5. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppgraderte billetten min i dag. Jeg ringte først til LH for å få bekreftet skibagasje, det gikk bra. Jeg spurte så om oppgradering, da kunne damen i andre enden fortelle at klasse K kunne ikke oppgraderes. Men jeg gikk inn på min booking på LH sine sider å prøvde der, da gikk det rett igjennom. Ganske merkelig! Det endte opp med klasse P og 1500 EB poeng, som sikrer EBG ytterligere 1 år med ganske knapp margin. Jeg ender på 45 225 poeng!

Billetten kostet opprinnelig 1523,- og oppgraderingen kostet 1730,- så totalt kom det på 3253,- ikke så ille det egentlig.

animals and Upsaker like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Er ski gratis med Lufthansa?

Satyv liker dette
  7. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men man må ringe å bestille plass i forkant. First come, first serve basis.

RoadKing and kaaai like this.
  8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Gir ikke LH veldig liten uttelling når det gjelder EB-poeng? Fløy LH til München i september og fikk hele 1.000 poeng totalt for den turen. Det var riktignok før jeg fikk EBG, men selv med EBG ville det jo bare vært 1.250 poeng.

9. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Husk at du kun får 25% ekstra med SAS, ikke andre som LH.

10. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer, så da ville det jo vært maksimalt 1.000 poeng uansett.

Men når jeg tenker etter er vel det uansett samme opptjening som med SAS i GO, så da er det jo riktig poengsum da.

Sitter bare med et inntrykk av at LH ofte gir dårlig uttelling på poengfronten. Tar jeg helt feil?

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan få hele oversikten her: https://www.sas.no/en/eurobonus/partners/flygbolag/lufthansa

Det er nok kanskje riktigere å si at de har lav(ere) opptjening på de billigste billettene enn vi er vandt til fra SAS. De billigste kortdistanseflightene gir bare 125 poeng og 25% på langdistanse.

12. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eller for å seie det på ein annan måte, ein billigtur med LH gjev uansett betre uttelling enn med WF :)

Og for eit ekstra spark til WF og eit råd til bonusjegers som vurderar å reise mykje med WF: "Du kjem deg kanskje til sølv, men ikkje Widerøe oppover på statusstigen."

/off topic
    (No går eg på rommet mitt utan kveldsmat)

Del denne siden