EB-opptjening på hotell i Japan?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Gullars, 27. mars 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Skal snart booke overnattinger for to drøye uker i Japan. Er det noe spesielt å vite om mht. valg av hotell for EB-poengopptjening?

Etter å ha svidd av 190k poeng på flyturen må jeg tenke smart for å bygge opp nye poeng til neste års tur. Har kun 15k per nå...

Har EBS, SAS AmEx Platinum og DNB SAGA MC.

2. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Min første tanke er vell at du burde opprette en trumfkonto, deretter finne veien til viatrumf og klikke deg inn på expedia derifra.
    Dette vill gi 8,5% tilbake som trumfbonus, med "ny" kurs etter påske er dette 85*15EB pr 1000kr brukt på hotell. Om du i tillegg betaler med Amex får du 200EB pr 1000. Dette vill gi 1475EB pr 1000kr brukt via expedia.
    Godt mulig det finnes bedre alternativer, men det beste jeg kommer på i farten.

Gullars liker dette
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for tips! Blir jo litt poeng av det :) Noterer meg at jeg vel også bør se på å bruke expedia til hotellbooking ved jobbreiser. Får sjekke om det er ok mtp. policy.

Det er altså ingen kjeder som i tillegg gir eurobonus-opptjening? Trodde det alltid var noen kjeder som drev med slikt...

4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde jeg fått lov til å booke selv ved jobbreiser hadde jeg brukt expedia for hotell og sas for fly (begge gjennom viatrumf), men slikt tillates ikke (lenger). Har derfor brukt scandic hotell som normalt gir 500EB og i kampanjeperioder 1000EB.
    Mener First hotell også har en lignende løsning. Nå er jeg ikke så kjent med hoteller i Japan, men trur ikke hverken Scandic eller First er så store der nede :)

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Gir Scandic EB ?

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.500 per stay uansett antall netter.
    Men du kan ikke få en poeng pluss tellende netter i deres program så du får aldri bygd status. Det kan du gjøre hos Thon derimot :D

Del denne siden