EBD - er det verdt det?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Marmag, 11. okt 2017.

  1. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    I år regner jeg med å være omtrent 7 legs unna diamantkortet til SAS. Er det verdt en 7 leg MR på slutten av året for å gå fra gull til diamant, eller kan jeg like gjerne spare tusenlappene?
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får i utgangspunktet gi vekk to gullkort(med engang du får status, neste periode) folk selger disse for ca 5000kr( kanskje ikke helt innafor sier noen), du får gratis drikke til deg og familie( med passasjer), gratis Amex plat(1700kr året), gave fra SAS verdi noen kroner, og curtesy uppgrade (vanskelig å verdsette da antallet oppgradering varierer). Så om du sier 500kr per leg x7 så skal det mye til for at det ikke skal lønne seg.
     
    Last edited: 11. okt 2017
    Travellingalf, dkvt and Marmag like this.
  3. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor kommer den tredje gullet du kan gi bort fra? Hvis det er den i grace perioden du tenker på, så tror jeg de har fjernet den muligheten, jeg måtte ringe dem, så de var sikker på jeg kvalifiserte til EBD før de overførte gullet manuelt til noen nå nylig.
     
    Last edited: 11. okt 2017
    Fredrik81 liker dette
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Får vel ikke gitt bort kort i graceperioden lengre ??
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nope, om du ikke kan vente til etter grace perioden må du ringe dem.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Notert og redigert :)
     
    yukho liker dette
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Dette spørsmålet er vel besvart en masse ganger før og de gir varierende svar.

    Stort sett en halvdel som mener 'go for it' (med gull status i denne kategorien?), og en halvdel som mener det er tull å bruke tid og penger på å oppnå diamond (flest av de som er diamonds her?)

    Jeg er nok i den siste og mener EBD gir svært lite utover EBG man kan få noe ut av ...og hvis man i utgangpunktet ikke flyr nok til å tjene det inn så gir det jo enda mindre effekt.
     
    yukho liker dette
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i det, men når EBD er så nærme, da er det bare sløseri og ikke gå all in, syns nå jeg da... :p
     
    Travellingalf, dkvt and kaijoar like this.
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ser vekk fra den tiden man bruker på en slik MR, så er ikke 7 leg dyrt, og det er lett å si at det ikke er noe å hå på når man uansett flyr dette inn på arbeidsgivers regning og kanskje ikke gidder å benytte seg av godene(F.eks kun flyr plus i utgangspunktet), ikke flyr med SAS privat regi,ikke gir gullkortet til kjerringa slik at hele familie kommer seg inn i Star alliance loungene, ikke har Amex kortet osv...
    Det er også mulig å se EBD som tar med seg reisefølge i Go og blir oppgradert gratis til plus og får halv pris opp til C bar forde de de diamant. Da ender de opp med å betale 7000kr for to fra go til C. Noe som fort kunne blitt 15000 dyrere om de hadde kjøpt disse i C fra starten(Longhaul).
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Halv pris på oppgradering sier du?
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Nå får man jo også "fallskjerm" til Gull, slik at om man er usikker på om man vil klare gull året etter, er det enda et argument for å sikre seg diamantkortet :)
     
    dkvt and kaijoar like this.
  12. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg regner egentlig med at svaret er nei, men ruller denne fallskjermen videre om jeg opptjener gull i løpet av neste periode?
     
  13. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nei :)
     
  14. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Eller jo, til sølv. :)
     
    Marmag liker dette
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det kan jeg aldri tro.

    mangler for øyeblikket selv 250 poeng for EBDo_O
    Er det vert det? :p:D
     
    lMartin, geddi, Marmag and 3 others like this.
  16. Marmag

    Marmag Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Så vidt jeg har skjønt fra disse svarene ville jeg nok sagt absolutt ikke, du burde egentlig la være å registrere EB-kortet ditt neste gang du reiser! :D
     
    lMartin, NoLimit and Xflipper like this.
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ingen regel, men vedkommende her inne sa han fikk avslaget i skranken siden han hadde så høy status. ( to til prisen av en, mye ledig i C).
     
    NoLimit liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    <Moralpoliti>
    Jeg synes det er synd at hovedargumentet skal være "Du kan selge gullkort".

    Det er høyst omdiskutert om dette er innenfor regelverket og jeg synes ikke det ble brukes som et argument

    Trenger forøvrig ingen kommentar med mindre det er en offisiell uttalelse fra SAS om dette emnet.
     
  19. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    At man beholder gull et år ekstra, kan gi bort to gullkort, gratis drikke i Go, opgraderinger på long-haul, gratis Amex Platinum og bedre kundeservice (kan noen ganger åpne bonusseter, komme med tidligere fly) er de største fordelene som klart gjør det verdt det å betale 3.500 kroner for å bli diamant.
     
    Travellingalf, Fredrik81 and Marmag like this.
  20. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Men alt dette er slår jo bare til hvis solen står i rett fase i forhold til mars, samtidig som månen er i ne og fuglene plyster nasjonalsangen...... Det er bare i reklamen at dette er bankers.

    Jeg lover deg at med reisemønster der man har med familien i de typiske skoleferiene så er det operasjonelle oppgraderinger som foretas. - og ja det får man ganske ofte - men det er marginal forskjell på EBD/G. Vi fikk akkurat like mange før EBD ble lansert. (eller faktisk kanskje faktisk det var enda litt flere før EBD lansering - siden nå er det så mange muligheter for å kjøpe/by på oppgradering av det blir sjeldnere enn før)
     
    milehigh liker dette

Del denne siden